AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #81 Skrevet 5. august 2020 De fleste har materialer liggende hjemme som gjør nytten og vel så det Anonymkode: 5098f...db3 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #82 Skrevet 5. august 2020 25 minutter siden, Example skrev: At det er lite smitte i Norge har mange grunner ja. De fleste nevner du, også vil jeg legge til at vi fikk inn tiltak relativt tidlig, og de fleste var lojale til dem. I mange land vil det være umulig da folk heller vil risikere corona enn å sulte ihjel. Men så spørs det i hvilken grad munnbind vil være til hjelp eller hinder. Som lærer selv så jeg mye av skadene ved å stenge skolene. Jeg håper og tror terskelen er veldig stor for at man gjør det igjen, i hvert fall nasjonalt. Det blir også vanskelig for meg å gjøre jobben min med munnbind på. Slutt å tulle, vi klarer fint å gjøre jobben vår med munnbind på. Og sånn ellers bør vel terskelen være høy, ikke stor. Anonymkode: 69691...6d2 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #83 Skrevet 5. august 2020 30 minutter siden, Example skrev: At det er lite smitte i Norge har mange grunner ja. De fleste nevner du, også vil jeg legge til at vi fikk inn tiltak relativt tidlig, og de fleste var lojale til dem. I mange land vil det være umulig da folk heller vil risikere corona enn å sulte ihjel. Men så spørs det i hvilken grad munnbind vil være til hjelp eller hinder. Som lærer selv så jeg mye av skadene ved å stenge skolene. Jeg håper og tror terskelen er veldig stor for at man gjør det igjen, i hvert fall nasjonalt. Det blir også vanskelig for meg å gjøre jobben min med munnbind på. Bare nysgjerrig, hvordan kan et munnbind vanskeliggjøre arbeidet ditt? Anonymkode: 43aff...5fb 3
Hatsumomo Skrevet 5. august 2020 #84 Skrevet 5. august 2020 56 minutter siden, Example skrev: Har du kilde på det? Millioner høres mye ut, men det blir fort borte om det kommer råd om det nå. Stod det i avisartiklene, du får lete de opp selv. BT og BA
Example Skrevet 5. august 2020 #85 Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare nysgjerrig, hvordan kan et munnbind vanskeliggjøre arbeidet ditt? Anonymkode: 43aff...5fb Det gjør det vanskeligere å prate høyt og tydelig.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #86 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, Example skrev: Det gjør det vanskeligere å prate høyt og tydelig. Nå må du gi deg! «Nei til munnbind, midt i en pandemi, for da blir det så vanskelig å prate!» Jeg hadde håpet du minimum skulle komme med noe om hva det gjør med ikke-verbal kommunikasjon, men vanskelig å prate høyt og tydelig? Skjerpings Karen! Anonymkode: 69691...6d2 3
Example Skrevet 5. august 2020 #87 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg! «Nei til munnbind, midt i en pandemi, for da blir det så vanskelig å prate!» Jeg hadde håpet du minimum skulle komme med noe om hva det gjør med ikke-verbal kommunikasjon, men vanskelig å prate høyt og tydelig? Skjerpings Karen! Anonymkode: 69691...6d2 Som lærer er det å kunne prate ganske vesentlig, synes du ikke?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #88 Skrevet 5. august 2020 12 minutter siden, Example skrev: Det gjør det vanskeligere å prate høyt og tydelig. Munnbind virker ikke lyddempende i noen merkbar grad. Selv tunghørte eldre pasienter hører utmerket det jeg sier med tydelig og høy stemme gjennom munnbindet. Jeg hadde måttet snakke akkurat like høyt til dem uten munnbind. Anonymkode: 43aff...5fb 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #89 Skrevet 5. august 2020 Vi kjøpte munnbind for en måned siden fordi vi vet vi skal fly (innenriks, og helt nødvendig sykehusbesøk før jeg blir halshugget). Hvis det er vanskelig å finne nå, så ville jeg ha sydd selv. Kikket på SAS, og der må du ha kjøpt, du kan ikke ha sydd selv. På Norwegian kan man ha selvsydd. Vi har kirurgiske og 2 stk gjenbrukbare, så kan vi se an høsten. Blir vel regler på det om det blir påbudt. Anonymkode: 24edc...7e8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #90 Skrevet 5. august 2020 Problemet er jo hvor kostbart munnbind er. Og man er heller ikke sikker på hvor god effekt munnbind har. Jeg har ikke råd til å bruke tusenvis i måneden på munnbind, jeg skal kjøpe meg noen munnbind i tøy, men de har jo ikke like god effekt? Så det blir jo mest for syns skyld. Håper ikke det blir påbudt..., da bør det i så fall være gratis. Anonymkode: d6ca2...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #91 Skrevet 5. august 2020 13 minutter siden, Example skrev: Som lærer er det å kunne prate ganske vesentlig, synes du ikke? I motsetning til i helsevesenet, mener du? Å kunne snakke med pasienter er ikke så viktig? Klarer leger og sykepleiere det, så skal nok vi klare det også. Anonymkode: 69691...6d2 4
Example Skrevet 5. august 2020 #92 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I motsetning til i helsevesenet, mener du? Å kunne snakke med pasienter er ikke så viktig? Klarer leger og sykepleiere det, så skal nok vi klare det også. Anonymkode: 69691...6d2 Hva man klarer er en ting, men er det en stor ulempe? Uten tvil. Også forskjell på å prate til en pasient i et rolig rom på tomannshånd og å undervise 30 barn og ungdom i et klasserom.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #93 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, Example skrev: Hva man klarer er en ting, men er det en stor ulempe? Uten tvil. Også forskjell på å prate til en pasient i et rolig rom på tomannshånd og å undervise 30 barn og ungdom i et klasserom. Da får du varme opp utestemmen og øve foran speilet, sånn i tilfelle påbudet kommer. Dette er, med all respekt å melde, en av de mest tullete problemstillingene jeg har hørt på en stund. Jeg vet utmerket godt hvordan det er å snakke til 30 ungdommer i et klasserom, og jeg er helt sikker på at jeg kan få det greit til med munnbind også. Anonymkode: 69691...6d2 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #94 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, Example skrev: Hva man klarer er en ting, men er det en stor ulempe? Uten tvil. Også forskjell på å prate til en pasient i et rolig rom på tomannshånd og å undervise 30 barn og ungdom i et klasserom. Jeg tror du problematiserer dette unødig. Pasienter hører meg utmerket over susing fra sug og lyd av tannlegebor. Du behøver ikke heve stemmen med et vanlig munnbind på, noe annet gjelder trolig med en langt tettere FFP3-maske. Anonymkode: 43aff...5fb 2
Example Skrevet 5. august 2020 #95 Skrevet 5. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Munnbind virker ikke lyddempende i noen merkbar grad. Selv tunghørte eldre pasienter hører utmerket det jeg sier med tydelig og høy stemme gjennom munnbindet. Jeg hadde måttet snakke akkurat like høyt til dem uten munnbind. Anonymkode: 43aff...5fb Det sier seg selv vel egentlig selv at det ikke blir like tydelig.
Example Skrevet 5. august 2020 #96 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får du varme opp utestemmen og øve foran speilet, sånn i tilfelle påbudet kommer. Dette er, med all respekt å melde, en av de mest tullete problemstillingene jeg har hørt på en stund. Jeg vet utmerket godt hvordan det er å snakke til 30 ungdommer i et klasserom, og jeg er helt sikker på at jeg kan få det greit til med munnbind også. Anonymkode: 69691...6d2 Da må du gjerne gjøre det. For min del er det ikke en tullete problemstilling i forhold til hvordan jeg utøver mitt yrke.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #97 Skrevet 5. august 2020 6 minutter siden, Example skrev: Da må du gjerne gjøre det. For min del er det ikke en tullete problemstilling i forhold til hvordan jeg utøver mitt yrke. Om en liten fille foran munnen påvirker din evne til å utføre yrket i merkbar grad, så bør du jobbe med måten du utøver yrket på. Anonymkode: 69691...6d2 5
Example Skrevet 5. august 2020 #98 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om en liten fille foran munnen påvirker din evne til å utføre yrket i merkbar grad, så bør du jobbe med måten du utøver yrket på. Anonymkode: 69691...6d2 Som å undervise på tegnspråk? 😬
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #99 Skrevet 5. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo hvor kostbart munnbind er. Og man er heller ikke sikker på hvor god effekt munnbind har. Jeg har ikke råd til å bruke tusenvis i måneden på munnbind, jeg skal kjøpe meg noen munnbind i tøy, men de har jo ikke like god effekt? Så det blir jo mest for syns skyld. Håper ikke det blir påbudt..., da bør det i så fall være gratis. Anonymkode: d6ca2...2ca Kjøp deg et i tøy som kan vaskes på min 60 grader med innvendig lomme til utskiftbare filter. Da kan du lage deg egne filter av støvsugerposer feks. Jeg har av denne typen her, veldig kjekk med stramming til ørestrikkene også slik at det sitter godt: Karbonfilter munnbind Nyttig tips om å lage eget: Ifølge New York Times er det derimot utfordrende å finne et stoff som er godt egnet som maske. - Hold stoffet opp mot et sterkt lys. Hvis lyset skinner gjennom slik at du nesten kan se fibrene, da er det ikke et godt stoff. Hvis det er et tykkere stoff hvor lyset ikke trenger gjennom, er det bedre egnet, sier legen Scott Segal ved Wake Forest Batisth Health til storavisen. Utfordringen er å finne noe som filtrerer godt, uten at det gjør det vanskelig å puste gjennom. Tester viser at HEPA-filtre fungerer godt, det samme med støvsugerposer, samt putevar med en trådtetthet på 600 og flanell. Anonymkode: 98f98...da0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #100 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: Som å undervise på tegnspråk? 😬 Nei, som å jobbe med å gjøre det beste ut av situasjonen, hjelpe elevene til å finne ut av en ny normal og ta et par kurs i stemmebruk. Om du må gå med munnbind må sannsynlig elevene dine det også. Og da er det å finne ut av en ny hverdag med dem langt viktigere enn at du kanskje må snakke bittelitt høyere til dem. Anonymkode: 69691...6d2 1
Fremhevede innlegg