AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Det sto nå i avisen om at munnbind kan bli påbudt på tog og buss. Samtidig så står det at apotek er utsolgt, og jeg ser for meg noe lignende som skjedde med antibac, at det var KLIN umulig å få tak i det. Så hva skal vi som ikke klarer å få tak i det gjøre? Jeg bor for tiden på Vestlandet, men jeg har også en leilighet jeg eier på østlandet, så hvis jeg ikke får tak i munnbind så er jeg stuck her? Ærlig talt. At dem kan anbefale det er en ting, men dem kan ikke NEKTE folk som ikke får tak i munnbind å reise med offentlig transport, ærlig talt, dette blir for dumt Anonymkode: 9794b...18c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Såklart kan de nekte det. Akkurat som på fly. Har du ikk emunnbind, får du ikke gå ombord. Kjenner ingen som ikke har kjøpt inn munnbind enda, er da en selvfølge å ha dette i hus? Bestill fra nett eller i det minste tøy-munnbind, fortsatt masse av det på zalando. Ditt ansvar Anonymkode: d4819...eac 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Såklart kan de nekte det. Akkurat som på fly. Har du ikk emunnbind, får du ikke gå ombord. Kjenner ingen som ikke har kjøpt inn munnbind enda, er da en selvfølge å ha dette i hus? Bestill fra nett eller i det minste tøy-munnbind, fortsatt masse av det på zalando. Ditt ansvar Anonymkode: d4819...eac Eh, jeg kjenner mange som ikke har kjøpt munnbind. Og nei, de kan ikke nekte meg det . Hold kjeft. Dette hadde ikke vært nødvendig hvis denne dusteregjeringen vår ikke hadde åpnet for reiser til andre land. Anonymkode: 9794b...18c 10
tussi84 Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 De får skaffe gratis munnbind til befolkningen om det skal bli påbudt på offentlig transport. Ikke alle har råd til munn bind eller klarer å sy et. 19
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eh, jeg kjenner mange som ikke har kjøpt munnbind. Og nei, de kan ikke nekte meg det . Hold kjeft. Dette hadde ikke vært nødvendig hvis denne dusteregjeringen vår ikke hadde åpnet for reiser til andre land. Anonymkode: 9794b...18c Såklart kan de nekte deg det. Følg regler eller hold deg hjemme. Ikke vær en Karen. Og mange som blir nektet ombord og mister biletten sin på fly, dersom de ikke har munnbind, sånn er reglene. Ikke vits å være frekk, bare kjøp deg munnbind om du vil reise. Eller ikke, og hold deg hjemme. Er da ikke vanskelig Anonymkode: d4819...eac 12
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Nettbutikkene er stappfulle. Bare å bestille før fredag, så lett kan det gjøres Anonymkode: a6c08...289 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, tussi84 skrev: De får skaffe gratis munnbind til befolkningen om det skal bli påbudt på offentlig transport. Ikke alle har råd til munn bind eller klarer å sy et. Skal de gi ut gratis bind/tamponger , briller og paracet da også? Lie nødvendig for mange dette. Nei noe må man stå for selv, og det er ikke dyrt. Er også påbudt med klær i offentligheten, og bussbilett - dette er utgifter vi står for selv. Har man ikke råd får man søke på nav Anonymkode: d4819...eac 14
tussi84 Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart kan de nekte det. Akkurat som på fly. Har du ikk emunnbind, får du ikke gå ombord. Kjenner ingen som ikke har kjøpt inn munnbind enda, er da en selvfølge å ha dette i hus? Bestill fra nett eller i det minste tøy-munnbind, fortsatt masse av det på zalando. Ditt ansvar Anonymkode: d4819...eac Vi har ikke kjøpt munnbind enda. Ingen selvfølge å ha det i hus. Det har ikke familiene våres heller, eller noen venner av oss. Kommer ikke til å kjøpe det med mindre det blir påbudt på offentlig trafikk. Det vil si kun anbefaling holder ikke. Jeg har fått problemer de to gangene jeg har måtte bruke ett. På legevakta og hos dyrlegen. Jeg ble klam, og det føltes ut som jeg ikke fikk puste. Klødde gjorde det og. Så jeg kommer kun til å bruke munnbind om jeg blir tvunget. 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal de gi ut gratis bind/tamponger , briller og paracet da også? Lie nødvendig for mange dette. Nei noe må man stå for selv, og det er ikke dyrt. Er også påbudt med klær i offentligheten, og bussbilett - dette er utgifter vi står for selv. Har man ikke råd får man søke på nav Anonymkode: d4819...eac Godt gjort å sammenligne klær som kan brukes igjen og igjen bare det vaskes og er på sikt billigere. Ærlig talt. Dum sammenligning . Anonymkode: 9794b...18c 5
tussi84 Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal de gi ut gratis bind/tamponger , briller og paracet da også? Lie nødvendig for mange dette. Nei noe må man stå for selv, og det er ikke dyrt. Er også påbudt med klær i offentligheten, og bussbilett - dette er utgifter vi står for selv. Har man ikke råd får man søke på nav Anonymkode: d4819...eac Du vet kanskje ikke hvordan det er for dem som må snu på hver krone for å kjøpt mat? Som må stå i butikken å velge mellom brød og melk? De har ikke råd til noe mer ekstra. En ekstra utgift velter hele budsjettet deres. er ikke gitt at nav gir dem noe hjelp til noe ekstra. 17
Gjest AineAvive Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart kan de nekte det. Akkurat som på fly. Har du ikk emunnbind, får du ikke gå ombord. Kjenner ingen som ikke har kjøpt inn munnbind enda, er da en selvfølge å ha dette i hus? Bestill fra nett eller i det minste tøy-munnbind, fortsatt masse av det på zalando. Ditt ansvar Anonymkode: d4819...eac Jeg kjenner ikke et menneske, utenom meg selv, som har kjøpt munnbind. Det gjør meg nesten litt forbanna, hvis det du sier er rett, at så mange sitter på hauger med munnbind uten å bruke de. Hvor er alle disse menneskene og hvorfor må de vente på FHI før de kan ta de i bruk? Hvorfor "ha det i hus",- bruk det! Jeg opplever kun "jeg har sett et spøkelse-blikk" de få gangene jeg har brukt munnbind. Nordmenn synes umulige å få til å ta noe av dette på alvor. Bortsett fra å dømme alle reisende da. Der er de helt "nazi". Jeg ser nesten aldri antibacen i butikken bli brukt engang... Endret 5. august 2020 av AineAvive
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 Kan du ikke bare bruke et skjerf? Anonymkode: 70400...45e 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 7 minutter siden, AineAvive skrev: Jeg kjenner ikke et menneske, utenom meg selv, som har kjøpt munnbind. Det gjør meg nesten litt forbanna, hvis det du sier er rett, at så mange sitter på hauger med munnbind uten å bruke de. Hvor er alle disse menneskene og hvorfor må de vente på FHI før de kan ta de i bruk? Hvorfor "ha det i hus",- bruk det! Jeg opplever kun "jeg har sett et spøkelse-blikk" de få gangene jeg har brukt munnbind. Nordmenn synes umulige å få til å ta noe av dette på alvor. Bortsett fra å reise da. Der er de helt "nazi". Jeg ser nesten aldri antibacen i butikken bli brukt engang... Har alltid hatt munnbind i hus jeg, har da nødberedskap og basics. Medisinskap og nødberedskap annbefalt. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt gjort å sammenligne klær som kan brukes igjen og igjen bare det vaskes og er på sikt billigere. Ærlig talt. Dum sammenligning . Anonymkode: 9794b...18c Mange munnbind kan brukes igjen. Du kan sy egne også. 9 minutter siden, tussi84 skrev: Du vet kanskje ikke hvordan det er for dem som må snu på hver krone for å kjøpt mat? Som må stå i butikken å velge mellom brød og melk? De har ikke råd til noe mer ekstra. En ekstra utgift velter hele budsjettet deres. er ikke gitt at nav gir dem noe hjelp til noe ekstra. Jo det vet jeg godt, vært der selv - men handler som regel om valg og prioriteringer. 14 minutter siden, tussi84 skrev: Vi har ikke kjøpt munnbind enda. Ingen selvfølge å ha det i hus. Det har ikke familiene våres heller, eller noen venner av oss. Kommer ikke til å kjøpe det med mindre det blir påbudt på offentlig trafikk. Det vil si kun anbefaling holder ikke. Jeg har fått problemer de to gangene jeg har måtte bruke ett. På legevakta og hos dyrlegen. Jeg ble klam, og det føltes ut som jeg ikke fikk puste. Klødde gjorde det og. Så jeg kommer kun til å bruke munnbind om jeg blir tvunget. Det handler mer om at du ikke er vandt til det. Jobber i helsevesenet og går med munnbind hver dag - jævelig, men sånn er det. Er det påbudt er det påbudt, ike vits å gjøre seg til en vanskelig Karen bare fordi man må gjøre en liten innsats selv. Koster da nesten ingenting med tøy-munnbind heller Anonymkode: d4819...eac 3
Gjest AineAvive Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, jeg kjenner mange som ikke har kjøpt munnbind. Og nei, de kan ikke nekte meg det . Hold kjeft. Dette hadde ikke vært nødvendig hvis denne dusteregjeringen vår ikke hadde åpnet for reiser til andre land. Anonymkode: 9794b...18c Og jeg ønsker meg en verden der jeg beholder min frihet til å reise til grønne land (med karantene) mot at jeg, du og dine bruker maske, holder avstand, ikke samles, fester eller er uforsiktige med smittevern på noen som helst måte. Vi er alle forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alltid hatt munnbind i hus jeg, har da nødberedskap og basics. Medisinskap og nødberedskap annbefalt. Mange munnbind kan brukes igjen. Du kan sy egne også. Jo det vet jeg godt, vært der selv - men handler som regel om valg og prioriteringer. Det handler mer om at du ikke er vandt til det. Jobber i helsevesenet og går med munnbind hver dag - jævelig, men sånn er det. Er det påbudt er det påbudt, ike vits å gjøre seg til en vanskelig Karen bare fordi man må gjøre en liten innsats selv. Koster da nesten ingenting med tøy-munnbind heller Anonymkode: d4819...eac Som egentlig ikke funker så godt ? Det er jo det dem sier. Og det hjelper fint lite når jeg ikke har vaskemaskin der jeg bor. Jeg gjentar, alt dette fordi at folk har dratt til utlandet og vært idioter å dra med seg dette drittet hjem, slik at vi nå har fått en økning i spredning. TAKK! Anonymkode: 9794b...18c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 Nå må noen av dere seriøst gi dere! Rett før sommeren var det: "Jeg må jo harry handle i Sverige, for alt er så dyrt i Norge".. Så blir det mer smitte. "Hvis munnbind blir påkrevd, så må staten gi meg det gratis".. Hvorfor det? Har dere seriøst levd under en stein siden mars i år? Det må gå an å forvente litt egeninnsats midt oppe i denne pandemien som påvirker oss alle. Vær heller glad for at dere ikke får en sykehusregning på millioner av kroner hvis dere skulle bli syke av korona. Alle må prioritere litt annerledes nå i tiden fremover, det burde være opplagt! Anonymkode: 246f8...cd4 17
Gjest AineAvive Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alltid hatt munnbind i hus jeg, har da nødberedskap og basics. Medisinskap og nødberedskap annbefalt. Ja, lurte vel egentlig mer på hvorfor du må vente med å bruke disse munnbindene til FHI sier du skal. Du virker jo svært føre-var og ser dette som basics. Jeg har aldri hatt munnbind eller mye annet i medisinskap, har aldri vært en særlig etablert type. Men munnbind har jeg allerede brukt ute, i Norge. Er ikke i risikogruppe. Anonymkode: d4819...eac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå må noen av dere seriøst gi dere! Rett før sommeren var det: "Jeg må jo harry handle i Sverige, for alt er så dyrt i Norge".. Så blir det mer smitte. "Hvis munnbind blir påkrevd, så må staten gi meg det gratis".. Hvorfor det? Har dere seriøst levd under en stein siden mars i år? Det må gå an å forvente litt egeninnsats midt oppe i denne pandemien som påvirker oss alle. Vær heller glad for at dere ikke får en sykehusregning på millioner av kroner hvis dere skulle bli syke av korona. Alle må prioritere litt annerledes nå i tiden fremover, det burde være opplagt! Anonymkode: 246f8...cd4 Nei , men vi får nå en haug av utgifter til munnbind, som jeg egentlig ikke har råd til : Takket være disse harryhandlerne . Dette er en innsats som ikke skulle vært nødvendig da smittetallene skulle vært lavere. Så takk til harry folka og syden idiotene. Og du tenker kanskje ikke over at ikke alle har råd til å prioritere annerledes, men vi skal selvfølgelig straffes nå. Folk sier tøymunnbind,men det vil ikke legene gå god for. Det eneste som gjelder for dem er engangs og det blir DYRT. Og har man tatt det på og må ta det av (for å for eks drikke) hvis man sitter på toget fra Bergen til Oslo, og jeg drikker en del, skal jeg ta på meg et nytt munnbind for hver slurk jeg tar så kommer den turen til å bli DYR! Jeg blir så forbanna på de som er årsaken til dette. F ta dere.Det skal svi på min lommebok fordi at dere j*vla idioter måtte bare dra til Sverige eller til utlandet. Regjeringen kan gjøre det enkelt, steng grensene igjen. Smitten vil gå ned og det vil ikke være nødvendig med påbud om maske ombord på offentlig transport, så enkelt er det faktisk. Det gikk helt fint før, med lite smitte, og jeg ser egentlig ikke helt poenget nå heller, for smittetallene er ikke høye nå. De kan anbefale det, det er en ting, men at det skal være påbudt, nei Anonymkode: 9794b...18c 8
tussi84 Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må noen av dere seriøst gi dere! Rett før sommeren var det: "Jeg må jo harry handle i Sverige, for alt er så dyrt i Norge".. Så blir det mer smitte. "Hvis munnbind blir påkrevd, så må staten gi meg det gratis".. Hvorfor det? Har dere seriøst levd under en stein siden mars i år? Det må gå an å forvente litt egeninnsats midt oppe i denne pandemien som påvirker oss alle. Vær heller glad for at dere ikke får en sykehusregning på millioner av kroner hvis dere skulle bli syke av korona. Alle må prioritere litt annerledes nå i tiden fremover, det burde være opplagt! Anonymkode: 246f8...cd4 Egeninnsats i form av å betale for munnbind er det ikke alle som har råd til. Ikke alltid det handler om dårlige økonomiske prioriteringer heller. Og derfor må man ved pålegg om munnbind sørge for at de som ikke har råd til dette enten får de gratis, eller at nav plikter å dekke denne ekstra utgiften for de som ikke har råd til dette. Det som er gratis kan folk gi uansett..Som feks holde avstand på 1 m, bruke antibac i butikkene, vaske hender, og holde seg hjemme hvis syk. 10
Anbefalte innlegg