Gå til innhold

Vente 5 år med å få flere barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har ei jente på 18mnd. Er sammen med barnefar og vi har det veldig fint sammen. Vi er begge studenter og er kun 23 år gamle. Jenta var ikke planlagt, men veldig ønsket. Nå har spørsmålet om flere barn kommet opp og vi er litt splittet. Sambo mener at vi burde prøve å få et barn til om en stund slik at jenta vår kan ha et jevnaldrende søsken, noe begge vi har og har hatt mye glede av. 

jeg derimot tenker at vi burde vente til vi er mer etablerte, med hus, jobb osv, fordi vi da vil være bedre i stand til å ta vare på barnet. Vi har begge 5 år igjen av utdanningen og det er da snakk om å vente disse årene. Vi har liksom ikke alt helt på stell idag. Vi har litt dårlig økonomi, dårlig tid, bor i en fæl toroms i Trondheim og er veldig avhengig av mine foreldre til å sitte barnevakt. 

likevel ser jeg hvor han kommer fra med at det er godt med søsken som man kan dele barndommen med, noe man ofte ikke gjør med et søsken som er endel år yngre. 

er det egoistisk å ikke gi barnet jevnaldrende søsken?

noen som har søsken med 7-8 år aldersforskjell? Hvordan er relasjonen? Har dere savnet å ha noen å leke med som små?

setter pris på alle tanker. 

Anonymkode: fef9a...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble storesøster i en alder av 5 og 10 år, og har alltid hatt et nært og godt forhold til begge søsken. Kan knapt huske barndommen uten søsken, og var i tillegg utrolig heldig som hadde full oppmerksomhet de årene jeg fikk det. Mine foreldre var på deres alder og i samme situasjon, og valgte å vente. Har aldri savnet søsken i tettere alder. Jeg har forøvrig selv fått to barn med 3 år mellom, fordi vi var over 30 da førstemann kom. Synes det er i tetteste laget og hadde foretrukket større avstand om jeg hadde bedre tid 😅

Anonymkode: 333e9...723

AnonymBruker
Skrevet

Fikk selv første barnet som 19 åring og valgte å vente lenge med neste slik at utdannelse, fast jobb, hus og stabil økonomi var på plass. Fikk så to stykker på rappen da jeg var 31 og 32. Ble ikke noe jevnaldrende søsken på førstemann så valgte derfor å få to tette senere. 

Anonymkode: aaff1...2d5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk selv første barnet som 19 åring og valgte å vente lenge med neste slik at utdannelse, fast jobb, hus og stabil økonomi var på plass. Fikk så to stykker på rappen da jeg var 31 og 32. Ble ikke noe jevnaldrende søsken på førstemann så valgte derfor å få to tette senere. 

Ja, vi tenker også at vi kunne tenke og to til senere, som kan være tettere. Men da er jeg igjen redd for at eldstejenta skal bli utenforstående, og at de to vi bli veldig tette for seg. Slik gikk det med min mor og hennes bror som er tette i alder, mens lillesøster som er ti år yngre fortsatt ikke har et nært forhold til noen av dem. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble forholdet mellom førstemann og de to siste da, Med 12 års forskjell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...