Gå til innhold

Kjøper dere El-sparkesykkel til 7 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Verken 12 eller 16-åringen her får det.

Det er nok stillesitting ellers, mennesker trenger å bevege seg. 
En 7-åring er dessuten ikke moden nok til å håndtere en slik mtp traffikk og andre mennesker. 

Anonymkode: 029f4...96e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Vi bor på landet, så sparkesykkelen blir ikke brukt som fremkomstmiddel, men for fart og spenning! Kjøpt på Stayclassy.no. Både 5- og 7-åringen i hus har, og sparkesyklene går jo ikke fort. De bruker like mye vanlig sykkel, og er masse ute og leker og koser seg. Ble en stor suksess her i hus!

Husker jo at jeg også hadde det når JEG var liten. Var jo kjempegøy! 

Anonymkode: 5968b...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forskjell på disse sparkesyklene, og det finnes små slike beregnet på barn som gjerne bare oppnår 6-10km/t. Og så kommer det jo helt an på hvor dere bor og slikt, om dere har et nærområde med lite trafikk der dette kan brukes trygt.

Hvis en 7-åring skulle hatt så ville jeg heller gått for noe slikt, og ikke de store for voksne som utleieselskapene har. 20km/t er faktisk ganske høy hastighet på en sparkesykkel.

På 5.8.2020 den 6.53, AnonymBruker skrev:

er det ikke 16 års aldersgrense på disse da? Har en selv men hadde ikke latt min 7 åring kjøre alene på en slik. 

Anonymkode: 0c80b...188

Ingen aldersgrense, nei. I prinsippet kan du slippe fireåringen ut i blandet trafikk og uten hjelm på landeveien med 80-sone om du vil. Eneste kravet er at man skal være "skikket til å kjøre den"

Anonymkode: 58823...2ec

AnonymBruker
Skrevet

Over mitt veldig døde lik. Det er ikke ofte jeg sier nei til ting, men slike drapsmaskiner får de ikke.

Anonymkode: 4cebd...e9d

AnonymBruker
Skrevet

Ungene har godt av å røre seg. Så nei, de får ikke sånne 

Anonymkode: 5b7fe...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...