Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et års vikariat fra 1. September og har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Er det noen som har noen erfaringer med å bli gravid uten fast stilling og hvordan har arbeidsgiveren tatt graviditeten når det skjer før oppstart? Jeg vil gjerne beholde barnet, men bekymrer meg over at jeg ikke har fast stilling, bør jeg ta abort?

Anonymkode: 4162e...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet som innleid konsulent og fant ut jeg var gravid noen uker etterpå. Så blir jo ikke helt det samme. Men arbeidsgiver (mannsdominert yrke) har vært super! De ønsker å beholde meg så jeg starter opp igjen etter permisjonen. 

Anonymkode: 084e1...523

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg startet som innleid konsulent og fant ut jeg var gravid noen uker etterpå. Så blir jo ikke helt det samme. Men arbeidsgiver (mannsdominert yrke) har vært super! De ønsker å beholde meg så jeg starter opp igjen etter permisjonen. 

Så bra! Når fortalte du arbeidsgiver om graviditeten ? Jeg er ikke gravid men har veldig lyst på nummer to i nermeste fremtid

Endret av Lykkeligliten
AnonymBruker
Skrevet

At man er gravid når man starter i jobb skjer jo fra tid til annen og er noe arbeidsgiver er vant til å «takle» (skjedd flere ganger på min jobb, der det er endel yngre kvinner). Du får jo trolig ikke arbeider hele vikar-perioden, og er ikke sikrer noe videre arbeid der med vikariat, men jeg ville ikke latt det stoppe meg. Gjør du en god eller ok jobb har det med å ordne seg:)

Anonymkode: 00e29...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går som "fast" vikar, altså jeg er vikar men vet jo at jeg er sikret jobb selv om kontrakten fornyes 2 ganger i året. Hos meg er de hvertfall pliktig til å gi meg vikariat etter permisjon. 

Anonymkode: a5b72...c48

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Lykkeligliten skrev:

Så bra! Når fortalte du arbeidsgiver om graviditeten ? Jeg er ikke gravid men har veldig lyst på nummer to i nermeste fremtid

Allerede ved uke 12 (rett etter ultralyd og NIPT test). Men det var fordi jeg fikk tilbudt en annen stilling i samme firma og ville spille med åpne kort, hvis ikke hadde jeg nok ventet litt til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...