Gå til innhold

Hvordan være kostbar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vist masse interesse for en mann på 20 år. Virker ut som han av og til viser samme interesse, men ikke alltid. Hvordan skal jeg vere kostbar når jeg ikke har vært de så mye tidligere uten å virke ut som om jeg ikke vil ha kontakt med han eller vere avvisende. Jeg liker han 
takk❤️

Anonymkode: f97ef...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du være kostbar?

Trenger jo ikke hoppe til sengs første kvelden liksom. 

Litt lett på tråden først inntil han biter på så bli litt mere kostbar. Dra ting litt mere ut. Ellers farer han bare videre. Jeg gjør det ihvertfall. Prippne damer gidder jeg ikke. 

Husk også at du trenger ikke være lett på tråden selv om du ikke er kostbar. Du går bare for dem du liker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste rådet jeg kan gi er å bare ikke skrive til han, faktisk. Dersom han i utgangspunktet er interessert, vil han legge merke til det og skrive til deg.

Forbehold om at du allerede har skrevet endel til han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

Hadde jeg lagt merke til at ei jente hadde spilt kostbar hadde jeg stoppet og skrevet med henne og gått videre.

Kostbar er noe man gjør når man var i 15-23 års alderen.

Jeg ville iallefall holdt meg unna sånne folk. 
Har man interesser og liker personen så går man på, og ikke omvendt 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være kostbar? Pga usikkerhet?

I så fall straffer du han fordi du er usikker.

Hvis du ønsker mer kontakt bør du kommunisere det, ikke hinte ved å gjøre det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med Teddy. En som spiller kostbar gidder jeg ikke.

Anonymkode: 18e73...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å spille kostbar idag er stort sett bortkastet tid.

Det er ikke uten grunn at utallige kvinner her i forumet klager over at en potensiell partner har mistet interessen; folk gidder rett og slett ikke vente lenger, da dagens mentalitet går ut på å få ting man ønsker seg nå, akkurat nå.

Tålmodighet er ikke det som kjennetegner folk i dagens samfunn.

Anonymkode: 2ed93...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uten grunn at utallige kvinner her i forumet klager over at en potensiell partner har mistet interessen; folk gidder rett og slett ikke vente lenger, da dagens mentalitet går ut på å få ting man ønsker seg nå, akkurat nå.

Å kaste bort andres tid er bare mangel på respekt og omtanke for dem.

Tålmodigheten blir fort tynnslitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, MarieLo said:

Å kaste bort andres tid er bare mangel på respekt og omtanke for dem.

Tålmodigheten blir fort tynnslitt da.

Jo, du har rett - men tidligere var det jo skikk og bruk å gjøre seg kostbar for en kvinne når hun skulle finne en partner; hun skulle oppføre seg som en yndig blomst som var klar til å plukkes.

Var hun frempå, ble dette oppfattet negativt, og sjansen for å finne en passende partner ble drastisk redusert.

Problemet er at denne tilbakeholdenheten fungerer rimelig dårlig idag, i alle fall i Norge.

Vet ikke hvordan det er idag, men i land som Italia eller Spania fungerte denne "jeg er kostbar"-metoden frem til våre dager, og i land som Saudi-Arabia og andre muslimske land gjør den fortsatt det - enkelte steder i Afrika må brudgommen ha med et visst antall kameler eller andre eiendeler i medgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du har rett - men tidligere var det jo skikk og bruk å gjøre seg kostbar for en kvinne når hun skulle finne en partner; hun skulle oppføre seg som en yndig blomst som var klar til å plukkes.

Var hun frempå, ble dette oppfattet negativt, og sjansen for å finne en passende partner ble drastisk redusert.

Problemet er at denne tilbakeholdenheten fungerer rimelig dårlig idag, i alle fall i Norge.

Vet ikke hvordan det er idag, men i land som Italia eller Spania fungerte denne "jeg er kostbar"-metoden frem til våre dager, og i land som Saudi-Arabia og andre muslimske land gjør den fortsatt det - enkelte steder i Afrika må brudgommen ha med et visst antall kameler eller andre eiendeler i medgift.

Ja, vi lever i nåtiden her, og nå. Dette er 2020. Kunne ha vært 5076 for hva jeg bryr meg, man kan tenke selv og ikke gjøre som alle andre, man kan og tenke at fortidens holdninger burde holde seg i fortiden.

Vi er den generasjonen som endrer på alt. Alle de negative holdningene som har gått nedover i flere generasjoner i mange hundre år, det renner ut i vår generasjon.

Vi lærer ikke våre barn det samme, som foreldrene våre ble lært.

Man burde kanskje flytte til et mer konservativt land hvis man føler seg mer hjemme i slike sivilasjoner.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, MarieLo said:

Ja, vi lever i nåtiden her, og nå. Dette er 2020. Kunne ha vært 5076 for hva jeg bryr meg, man kan tenke selv og ikke gjøre som alle andre, man kan og tenke at fortidens holdninger burde holde seg i fortiden.

Vi er den generasjonen som endrer på alt. Alle de negative holdningene som har gått nedover i flere generasjoner i mange hundre år, det renner ut i vår generasjon.

Vi lærer ikke våre barn det samme, som foreldrene våre ble lært.

Man burde kanskje flytte til et mer konservativt land hvis man føler seg mer hjemme i slike sivilasjoner.

Hvis du tenker på at vi går tilbake i tid, og blir mer konservative - så ja.

For å ta et eksempel: I 1980-årene var det mange kvinner på norske strender som solte seg toppløse, en god del av barna løp rundt nakne og lekte i strandkanten, og det var helt utenkelig at man skulle dusje med klær på etter gymtimen.

Dagens unge er livredde for å dusje nakne etter gymmen eller før svømmingen, i svømmehallene snakker man om kjønnsdelt svømming, og med tanke på den naturlige, nakne menneskekroppen er man på full fart mot puritanismen man finner i U.S.A., der nakenhet er synonymt med sex.

Kort sagt er man mer konservativ i Norge idag enn i 1950-årene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tenker på at vi går tilbake i tid, og blir mer konservative - så ja.

For å ta et eksempel: I 1980-årene var det mange kvinner på norske strender som solte seg toppløse, en god del av barna løp rundt nakne og lekte i strandkanten, og det var helt utenkelig at man skulle dusje med klær på etter gymtimen.

Dagens unge er livredde for å dusje nakne etter gymmen eller før svømmingen, i svømmehallene snakker man om kjønnsdelt svømming, og med tanke på den naturlige, nakne menneskekroppen er man på full fart mot puritanismen man finner i U.S.A., der nakenhet er synonymt med sex.

Kort sagt er man mer konservativ i Norge idag enn i 1950-årene.

Nei, jeg mener liberal i den form at vi tenker selv og gjør det vi vil.

Ikke det vi har blitt opplært til av foreldre. De prøvde å lære oss det samme som de lærte, men det klarte de ikke på majoriteten.

Sannsynligvis pga TVen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, MarieLo said:

Nei, jeg mener liberal i den form at vi tenker selv og gjør det vi vil.

Ikke det vi har blitt opplært til av foreldre. De prøvde å lære oss det samme som de lærte, men det klarte de ikke på majoriteten.

Sannsynligvis pga TVen vil jeg tro.

Å være selvstendig og tenke selv føler jeg ikke akkurat er den unge generasjonens fortrinn, da nesten hele flokken er på sosiale medier, og er redde for å skille seg ut; ungdomsopprøret er død og begravet i en tid der folk som Sophie Elise er influencere.

Men går man to generasjoner tilbake i tid, til pønken og hippiene tiåret før, finner man et genuint opprør, og en gi-faen-holdning det er vanskelig å finne idag. Blitzerne i Oslo okkuperte først i Skippergata, så fikk de Blitzhuset, og gjennom hele 80-tallet var det konfrontasjoner med politiet ledet av Willy Hauglie, som da Thatcher kom til Norge; hvor er opprøret idag?

Jo da, man har Greta Thunberg og hennes disipler som gjentar det NRK skriver, men miljøkampen er intet selvstendig opprør, men noe foreldregenerasjonen står bak, så beklager, men jeg deler ikke dine forhåpninger om at en generasjon som føler seg krenket av det meste, er livredde for å dusje nakne etter gymtimen, og står i kø til psykologen, står for det store opprøret med fortiden.

Hippiene gjorde det i 67 og 68. Pønken i 77. Idag ser jeg bare en lydig generasjon av stort sett snille ungdommer som ikke evner til å skape noe nytt i forhold til fortiden, som i musikken; der de gamle fortsatt er eldst.

Men nå er jeg redd vi sporer litt av med tanke på tråden. Ha en fin dag!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være selvstendig og tenke selv føler jeg ikke akkurat er den unge generasjonens fortrinn, da nesten hele flokken er på sosiale medier, og er redde for å skille seg ut; ungdomsopprøret er død og begravet i en tid der folk som Sophie Elise er influencere.

Men går man to generasjoner tilbake i tid, til pønken og hippiene tiåret før, finner man et genuint opprør, og en gi-faen-holdning det er vanskelig å finne idag. Blitzerne i Oslo okkuperte først i Skippergata, så fikk de Blitzhuset, og gjennom hele 80-tallet var det konfrontasjoner med politiet ledet av Willy Hauglie, som da Thatcher kom til Norge; hvor er opprøret idag?

Jo da, man har Greta Thunberg og hennes disipler som gjentar det NRK skriver, men miljøkampen er intet selvstendig opprør, men noe foreldregenerasjonen står bak, så beklager, men jeg deler ikke dine forhåpninger om at en generasjon som føler seg krenket av det meste, er livredde for å dusje nakne etter gymtimen, og står i kø til psykologen, står for det store opprøret med fortiden.

Hippiene gjorde det i 67 og 68. Pønken i 77. Idag ser jeg bare en lydig generasjon av stort sett snille ungdommer som ikke evner til å skape noe nytt i forhold til fortiden, som i musikken; der de gamle fortsatt er eldst.

Men nå er jeg redd vi sporer litt av med tanke på tråden. Ha en fin dag!

Ingen av de du snakker om er voksne.

Vi kommer til å endre mye før de slipper til.

Og fortiden kan ikke sammenlignes, pga vår generasjon.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det har ingenting med tålmodighet å gjøre for min del, men jeg orker ikke spill. Virker en kvinne uinteressert dater jeg heller noen andre, det er nok av motbakker ellers i livet til at jeg gidder å date i en. Jeg kan godt vente tre måneder med å ha sex, men viser hun ikke generell interesse hele veien er det takk og farvel.

Anonymkode: a8c25...7c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting med tålmodighet å gjøre for min del, men jeg orker ikke spill. Virker en kvinne uinteressert dater jeg heller noen andre, det er nok av motbakker ellers i livet til at jeg gidder å date i en. Jeg kan godt vente tre måneder med å ha sex, men viser hun ikke generell interesse hele veien er det takk og farvel.

Helt enig. Det er noe feil med hele denne inngangen til diskusjonen om at man skal fremstå som kostbar. Og sånne spill er turnoff for mange menn, vi gidder rett og slett ikke. Vis interesse hvis man er interessert, så enkelt burde det være. Og det må da vel finnes mellomting mellom å spille såkalt kostbar og å ha sex på første date hvis man ikke vil det og ikke føler seg komfortabel med det.

Anonymkode: 8cf6f...d91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betinget kjærlighet kalles det.

Betingelsen er at hun gjør det du forventer. Hvis ikke er det takk og farvel som du sier.

Da gir du egentlig bare for din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hør er det er 100 år siden! Den gangen var det helt andre sosiale regler i samfunnet som gjaldt, det var det heller ikke slik at hun bare hoppet videre på tinder om hun ikke var helt fornøyd :)  En mann som viste interesse den gangen, og en kvinne som viste det tilbake hadde mer en nok tid til å sosialisere før de tok seg til sengehalmen og ekteskap uten å risikere å miste hverandre på den veien. Holde på med flere andre var totalt sosial stigmatiserende.

Idag er det helt annerledes, de sosiale media de siste 20 år har endret alt, har kan man "sosialisere" med det motsatte kjønn i stort antall, og avtale treff i løpet av timer uten at noen andre vet om det. Veldig få sitter og venter på en dame som ikke engang viser en interesse, for så  bare håpe det endrer seg. Da er man ikke helt riktig skrudd sammen.

Så kvinner som skal gjøre seg kostbar? Det vil si ikke vise interesse? De driter seg ut, vente med sex er jo en helt annen ting. Det å vise interesse og treffes er helt sentralt idag for å bygge et forhold og bli kjærester. Gjør du ikke dette snapper andre opp "fisken" din før du aner :) 

Endret av Antiviruset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt sagt :)  Jeg kan også vente lenge med å sex, det er den interessen for kontakt og treffes som faktisk betyr alt. Er ikke den der? Da er det overhodet ikke grunnlag for et håp eller vente på hva? Som å stå på Nordpolen og vente på trikken som aldri kommer. Så til TS og alle andre om det er kvinner eller menn. Viser dere ikke en interesse! Det er det samme som en avvisning. Dere kunne like godt sagt "dra til helvete" Resultatet er akkurat det samme :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, MarieLo skrev:

Betinget kjærlighet kalles det.

Betingelsen er at hun gjør det du forventer. Hvis ikke er det takk og farvel som du sier.

Da gir du egentlig bare for din egen del.

Nei, det heter ikke betinget kjærlighet. Det heter å ta vare på seg selv og ha tydelige grenser. Man kan ikke jage etter noen som ikke viser interesse. Man kan ikke tvinge på noen kjærlighet. 

Anonymkode: ca054...9dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...