Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente som blir 2 år om 2 mnd. Er gravid i 5.mnd..

Jenta ammes stort sett en gang pr.natt, og når hun skal sove dupp og sove til kvelds.

Det er sjeldnere enn for noen uker/mnd siden. Jeg håper at hun skal vende seg av pupp mer og mer helt av seg selv når hun er 2 år. Hun starter i barnehage om 2 uket, da blir det automatisk mindre amming, hvis hun da ikke vil ha så fort hun kommer hjem.

Jeg spurte jordmor om det er noe negativt ved å la jenta ammes nå når jeg er gravid. Hun sa at det går helt fint og at kroppen produserer nok til begge hvis begge skal ammes når den lille blir født. Bare passe på at den lille får råmelka etter fødsel.

Men så har noen jeg kjenner fra en annen kultur sagt at jenta kan få magetrøbbel av å ammes når jeg er gravid... Og en annen fra samme land sier at der frarådes det å amme etter 3.graviditetsmåned. Bare hvis man ikke er gravid bør.man amme til barnet er 2 år eller eldre.

Noen som har hørt lignende..?

Noen av de samme mener man bør legge noe over navlen når baby er liten, så den ikke blir utstående senere. At man kan gjøre noe så ørene ikke blir stående ut. Og for at øyenbryn skal vokse pent må man stryke de i en viss retning etter at baby har badet... Dette mener jeg er helt på jordet, så tar ammerådet med en klype salt også.😉 Men kan det være noe i det med ammingen? Da tenker jeg mer på at det eldre barnet får næring som heller bør spares til babyen. Den eldste er jo gammel nok til annen næringsrik mat..

Anonymkode: 4027c...d24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør på jordmor. 

Som regel reduseres/avvendes ammingen ved bhg start. 

Anonymkode: e3796...ab6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok og trygt å amme mens du er gravid. Det vil ikke gi barnet mageproblemer. Det eneste som er forandret med melken er smaken, men ikke alle barn bryr seg om det og dier videre :)

Anonymkode: 51679...f60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er helt ok og trygt å amme mens du er gravid. Det vil ikke gi barnet mageproblemer. Det eneste som er forandret med melken er smaken, men ikke alle barn bryr seg om det og dier videre :)

Anonymkode: 51679...f60

Hvis man får kraftige kynnere av å amme (som ikke gir seg ganske raskt når barnet kobler seg av), så anbefales det ikle å amme mens man er gravid. 

Jeg har forøvrig ammet gjennom en graviditet og ammer 2 barn nå. Eldste får kun én gang om dagen og sånn har vi gjort det aiden halveis i graviditeten ca.

Anonymkode: 7676e...924

AnonymBruker
Skrevet
På 5.8.2020 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Eldste får kun én gang om dagen og sånn har vi gjort det aiden halveis i graviditeten ca.

Anonymkode: 7676e...924

Er det en grunn til at eldste begynte å ammes én gang pr.dag fra du var halvveis, eller bare ble det sånn?

Anonymkode: 4027c...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...