AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Jeg var på hyttetur og siste kvelden så var jeg oppe til kl 1, og sa at jeg skulle kjøre tre timer, så jeg må være uthvilt. I 3 tiden så kommer to venninner løpende inn og hopper i sengen min og sier at jeg må stå opp for å feste videre med dem. Jeg sa at jeg skal kjøre i morgen så vil være uthvilt. De går ut men de løper inn flere ganger og vekker meg selv om jeg ba dem å la meg sove. Siste gangen så slår de på kjempe høy musikk rett etter at de løp ut av rommet. Da ble jeg kjempe sint og gikk sa at de må skru ned musikken og at de skal la meg være. Klokken er da i 4 tiden. Jeg sa at de kommer til å sove i baksete mens jeg skal kjøre så jeg vil gjerne være uthvilt siden det er tre timer å kjøre. Dagen etterpå våkner jeg i 8 tiden siden vi skal dra i 13 tiden. Etter siste gang de vekket meg så greide jeg ikke å sovne helt ordentlig. Dagen etterpå merker at jeg er fortsatt irritert fordi de sover enda og ikke gidder å stå opp. Jeg forklarte dem at jeg synes ikke at det var greit hva de gjorde og at de må skjønne at jeg har ansvar for både de som sitter i bilen og de andre bilistene på veien, og det hadde ikke vært så veldig gøy hvis jeg hadde sovnet foran rattet og kolidert. Det skjønte de og begynte å le. Det var en felles venninne som spurte hvordan turen var og jeg sa helt ærlig hva jeg syntes og at det var barnslig oppførsel av dem. Det har denne felles venninne sagt til videre og nå er hun en venninnen sint på meg. Jeg prøvde å forklare henne at det som skjedde var ikke greit og at jeg ble faktisk lei meg når de fortsatt selv om jeg sa at de skulle slutte og at dagen etterpå så lo de. Hun sa at hun lo fordi hun ikke skjønte hvorfor jeg ble så sint fordi de tullet. Jeg prøvde å forklare til henne hvorfor og at når hun kommer til å få lappen så kommer hun til å skjønne hvorfor jeg reagerte. Det var bare meg som hadde lappen og de to som løp inn og ut av rommet mitt sov i basket på veien hjem. Tar jeg feil når jeg mener at det er barnslig gjort? Anonymkode: da632...117 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på hyttetur og siste kvelden så var jeg oppe til kl 1, og sa at jeg skulle kjøre tre timer, så jeg må være uthvilt. I 3 tiden så kommer to venninner løpende inn og hopper i sengen min og sier at jeg må stå opp for å feste videre med dem. Jeg sa at jeg skal kjøre i morgen så vil være uthvilt. De går ut men de løper inn flere ganger og vekker meg selv om jeg ba dem å la meg sove. Siste gangen så slår de på kjempe høy musikk rett etter at de løp ut av rommet. Da ble jeg kjempe sint og gikk sa at de må skru ned musikken og at de skal la meg være. Klokken er da i 4 tiden. Jeg sa at de kommer til å sove i baksete mens jeg skal kjøre så jeg vil gjerne være uthvilt siden det er tre timer å kjøre. Dagen etterpå våkner jeg i 8 tiden siden vi skal dra i 13 tiden. Etter siste gang de vekket meg så greide jeg ikke å sovne helt ordentlig. Dagen etterpå merker at jeg er fortsatt irritert fordi de sover enda og ikke gidder å stå opp. Jeg forklarte dem at jeg synes ikke at det var greit hva de gjorde og at de må skjønne at jeg har ansvar for både de som sitter i bilen og de andre bilistene på veien, og det hadde ikke vært så veldig gøy hvis jeg hadde sovnet foran rattet og kolidert. Det skjønte de og begynte å le. Det var en felles venninne som spurte hvordan turen var og jeg sa helt ærlig hva jeg syntes og at det var barnslig oppførsel av dem. Det har denne felles venninne sagt til videre og nå er hun en venninnen sint på meg. Jeg prøvde å forklare henne at det som skjedde var ikke greit og at jeg ble faktisk lei meg når de fortsatt selv om jeg sa at de skulle slutte og at dagen etterpå så lo de. Hun sa at hun lo fordi hun ikke skjønte hvorfor jeg ble så sint fordi de tullet. Jeg prøvde å forklare til henne hvorfor og at når hun kommer til å få lappen så kommer hun til å skjønne hvorfor jeg reagerte. Det var bare meg som hadde lappen og de to som løp inn og ut av rommet mitt sov i basket på veien hjem. Tar jeg feil når jeg mener at det er barnslig gjort? Anonymkode: da632...117 Du skulle guffet på med høy musikk i bilen på vei hjem 😬 Anonymkode: f0016...196 34
Cinnamondiva Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Argggggg!!!!😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡 Kjenner jeg blir forbanna på dine vegner. Akkkkkk!!!! Bare kutt ut disse drittungene. De eier ikke respekt for deg og din søvn. Søvn er faktisk viktig for både kropp og sjel. Og du trengte din søvn. Er veldig barnslig gjort av dem og jeg synes du skal egentlig bare kutte dem helt ut. Nei skaff deg heller andre voksne venner. Noen venner er bare fullstendige idioter😡😡😡😡😡😡snakker av erfaring😡😡😡😡 18
Mousj Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 De var brisne, og barnslige. dere er tydeligvis veldig unge alle sammen, du var ansvarlig og gjorde det rette, og så er det vel bare å la det fare? Episoder der man blir irritert på andre vil ofte oppstå, men det er greit å bli ferdig med dem etterhvert. 24
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, Mousj skrev: De var brisne, og barnslige. dere er tydeligvis veldig unge alle sammen, du var ansvarlig og gjorde det rette, og så er det vel bare å la det fare? Episoder der man blir irritert på andre vil ofte oppstå, men det er greit å bli ferdig med dem etterhvert. Å ja, så det er greit å vekke en som skal kjøre dagen etterpå og så når jeg forklarer at det er faktisk er viktig at jeg for sove og føler meg uthvilt, så ler de? Da jeg kjørte så ble jeg veldig redd fordi jeg merket at øyene mine begynte å bli tunge men jeg hadde ikke mulighet til å stoppe, så jeg måtte åpne vinduet. Noe som hjalp. De i baksete sov jo nesten hele bilturen. Det virker ikke som du har lappen fordi da hadde du skjønt sånne episoder kan konsekvenser i form av at jeg sovner foran rattet og kolliderer med andre eller jeg ikke reager fort nok hvis det skal skje noe foran bilen. Jeg er faktisk et par år eldre enn de to. Det var en hyttetur med to fra jobben og den tredje personen var en venninne av hun ene. Hun andre som også var med er et par år eldre, og hun satt bare i sofaen med telefonen i hånden og sa ingenting. Anonymkode: da632...117 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å ja, så det er greit å vekke en som skal kjøre dagen etterpå og så når jeg forklarer at det er faktisk er viktig at jeg for sove og føler meg uthvilt, så ler de? Da jeg kjørte så ble jeg veldig redd fordi jeg merket at øyene mine begynte å bli tunge men jeg hadde ikke mulighet til å stoppe, så jeg måtte åpne vinduet. Noe som hjalp. De i baksete sov jo nesten hele bilturen. Det virker ikke som du har lappen fordi da hadde du skjønt sånne episoder kan konsekvenser i form av at jeg sovner foran rattet og kolliderer med andre eller jeg ikke reager fort nok hvis det skal skje noe foran bilen. Jeg er faktisk et par år eldre enn de to. Det var en hyttetur med to fra jobben og den tredje personen var en venninne av hun ene. Hun andre som også var med er et par år eldre, og hun satt bare i sofaen med telefonen i hånden og sa ingenting. Anonymkode: da632...117 Hun sa vel ikke at det var greit. De var barnslige ja, men hva skal du gjøre nå i ettertid da? Sier meg helt enig Anonymkode: c7e18...252 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Helt enig i at det var barnslig, og du gjorde det rette. Nå er det ikke så mye du får gjort med saken, så ville forsøkt å glemme det. Anonymkode: ce94e...7d0 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sa vel ikke at det var greit. De var barnslige ja, men hva skal du gjøre nå i ettertid da? Sier meg helt enig Anonymkode: c7e18...252 Jeg synes det ikke var noe koselig hyettur og jeg angret at jeg dro fordi jeg kunne heller ha sittet hjemme. Det eneste vi gjorde er å sitte hjemme til langt utpå ettermiddagen, så plutselig ville to på fjelltur som jeg ikke hadde lyst til å dra på fordi det begynte å bli sent, men jeg måtte dra fordi jeg måtte kjøre dem. Hvis jeg hadde sagt nei jeg vil ikke, så hadde vært feil det også. Jeg fikk spørsmål om hvordan hyetturen var og jeg svarte men så løper hun med en gang forteller det videre og starter bråk. Anonymkode: da632...117 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 Skjønner at det var kjedelig å bli vekt mange ganger, men å fremdeles sitte å sutre over det som om noen tok julegavene dine da du var barn, er barnslig det også. Og jo, ts, jeg har lappen, hatt lappen i mange år, jeg har kjørt trøtt, fyllesyk, små full, syk og frisk. Anonymkode: 51943...9a5 9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 Det høres egentlig mest ut som om de ikke er venninner av deg, og kun hadde deg med på hyttetur fordi du kunne være sjåfør. Jeg tenke at de fortsetter å oppføre seg slik fordi de slipper unna med det. Det får ingen konsekvenser for dem, og de får det jo nesten som de vil uansett. Hadde du nektet å kjøre før du hadde fått sovet ut, eller stoppet bilen når du kjente du ble trøtt, og sovet på en rasteplass. (Slik at de faktisk kom sent hjem fordi de drev og vekket det, så hadde de kanskje kjent litt på at det hadde betydning.) Tipper du ikke drar på hyttetur med dem igjen. De respekterer jo ikke deg i det hele tatt. Hvor viktig er det egentlig for deg å ha et godt (personlig) forhold til dem? Du kunne jo vurdert å sendt dem regning for sjåførtjenester, dersom de ikke er så viktige. Anonymkode: 6e4e2...464 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jo, ts, jeg har lappen, hatt lappen i mange år, jeg har kjørt trøtt, fyllesyk, små full, syk og frisk. Anonymkode: 51943...9a5 Dette er ikke er tips du skal ta til deg TS. Å kjøre «små full» er dessuten straffbart. Anonymkode: ce94e...7d0 22
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det var kjedelig å bli vekt mange ganger, men å fremdeles sitte å sutre over det som om noen tok julegavene dine da du var barn, er barnslig det også. Og jo, ts, jeg har lappen, hatt lappen i mange år, jeg har kjørt trøtt, fyllesyk, små full, syk og frisk. Anonymkode: 51943...9a5 Men jeg hadde lagt det bak meg men jeg bare svarte på et spørsmål og jeg gidder å sitte å lyve å si at jeg hadde det kjempe koselig når jeg ikke hadde det koselig og jeg bare fortalte hvordan jeg hadde opplevd turen, men så løper hun videre og sladrer, og derfor blir hele greia dratt opp på nytt. Men da virker det som at du er en uansvarlig sjåfør. Anonymkode: da632...117 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det var kjedelig å bli vekt mange ganger, men å fremdeles sitte å sutre over det som om noen tok julegavene dine da du var barn, er barnslig det også. Og jo, ts, jeg har lappen, hatt lappen i mange år, jeg har kjørt trøtt, fyllesyk, små full, syk og frisk. Anonymkode: 51943...9a5 Du har kjørt små full? Da burde du ikke hatt lappen, da du er svært uansvarlig og har tydeligvis ikke noe imot å sette andres liv i fare. Ts, jeg synes du virker veldig ansvarlig. Klart man må være uthvilt før en lengre kjøretur. Du sa det til de flere ganger, og de brydde seg ikke. De tok ikke hensyn til deg, da du er den som må sitte foran rattet i 3 timer. Å kjøre når man er sliten er forferdelig. Å kjøre 3 timer i en slik tilstand er farlig. Du prøvde å forklare, og de dreit i det. Jeg ville blitt svært irritert selv. Anonymkode: 1288c...189 13
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres egentlig mest ut som om de ikke er venninner av deg, og kun hadde deg med på hyttetur fordi du kunne være sjåfør. Jeg tenke at de fortsetter å oppføre seg slik fordi de slipper unna med det. Det får ingen konsekvenser for dem, og de får det jo nesten som de vil uansett. Hadde du nektet å kjøre før du hadde fått sovet ut, eller stoppet bilen når du kjente du ble trøtt, og sovet på en rasteplass. (Slik at de faktisk kom sent hjem fordi de drev og vekket det, så hadde de kanskje kjent litt på at det hadde betydning.) Tipper du ikke drar på hyttetur med dem igjen. De respekterer jo ikke deg i det hele tatt. Hvor viktig er det egentlig for deg å ha et godt (personlig) forhold til dem? Du kunne jo vurdert å sendt dem regning for sjåførtjenester, dersom de ikke er så viktige. Anonymkode: 6e4e2...464 Jeg stoppet på en bensinstasjon for å spise litt og strekke på beina, og da sier hun ene hvorfor stopper vi. Jeg hadde med en hund i tillegg som jeg måtte lufte og gi vann tll, men det skjønte ikke de. Jeg skal aldri dra på hyttetur med dem igjen, og dette sa jeg, men det ble de sure for også. Anonymkode: da632...117 9
Nymerïa Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stoppet på en bensinstasjon for å spise litt og strekke på beina, og da sier hun ene hvorfor stopper vi. Jeg hadde med en hund i tillegg som jeg måtte lufte og gi vann tll, men det skjønte ikke de. Jeg skal aldri dra på hyttetur med dem igjen, og dette sa jeg, men det ble de sure for også. Anonymkode: da632...117 Det hadde vært min konklusjon også. De høres ut som fryktelig slitsomme mennesker jeg bare hadde orket i små doser. 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ja, så det er greit å vekke en som skal kjøre dagen etterpå og så når jeg forklarer at det er faktisk er viktig at jeg for sove og føler meg uthvilt, så ler de? Da jeg kjørte så ble jeg veldig redd fordi jeg merket at øyene mine begynte å bli tunge men jeg hadde ikke mulighet til å stoppe, så jeg måtte åpne vinduet. Noe som hjalp. De i baksete sov jo nesten hele bilturen. Det virker ikke som du har lappen fordi da hadde du skjønt sånne episoder kan konsekvenser i form av at jeg sovner foran rattet og kolliderer med andre eller jeg ikke reager fort nok hvis det skal skje noe foran bilen. Jeg er faktisk et par år eldre enn de to. Det var en hyttetur med to fra jobben og den tredje personen var en venninne av hun ene. Hun andre som også var med er et par år eldre, og hun satt bare i sofaen med telefonen i hånden og sa ingenting. Anonymkode: da632...117 Du høres litt overdramatisk ut. Og hvorfor tror du at vedkommende som svarer, ikke har lappen?? Hvorfor sov du ikke litt på dagen, når dere ikke skulle kjøre før kl 1300? Siden du tydeligvis er veldig ung (høres slik ut), så vil du oppdage at å kjøre bil har de fleste gjort etter en natt de er litt trøtte. Og det går an å ta pause hvis øynene glipper. På en veistrekning på 3 timer er det alltid et sted å stoppe! Anonymkode: b9e61...b8d 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det var kjedelig å bli vekt mange ganger, men å fremdeles sitte å sutre over det som om noen tok julegavene dine da du var barn, er barnslig det også. Og jo, ts, jeg har lappen, hatt lappen i mange år, jeg har kjørt trøtt, fyllesyk, små full, syk og frisk. Anonymkode: 51943...9a5 Helt enig! Men ikke kjørt småfull da Anonymkode: b9e61...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du høres litt overdramatisk ut. Og hvorfor tror du at vedkommende som svarer, ikke har lappen?? Hvorfor sov du ikke litt på dagen, når dere ikke skulle kjøre før kl 1300? Siden du tydeligvis er veldig ung (høres slik ut), så vil du oppdage at å kjøre bil har de fleste gjort etter en natt de er litt trøtte. Og det går an å ta pause hvis øynene glipper. På en veistrekning på 3 timer er det alltid et sted å stoppe! Anonymkode: b9e61...b8d Fordi det var siste dag av fellesferien og jeg skulle faktisk på jobb dagen etterpå mens de to andre hadde fortsatt ferie. Jeg stoppet men da ble spurt hvorfor stopper jeg. Vi dro i 13 tiden men jeg var ikke hjemme før kl 18 fordi jeg måtte I tillegg kjøre alle tre hjem. Jeg har snakket med en annen venninne som er på min alder og når jeg fortalte hva som hadde skjedd, så sa hun at hun hadde pakket sakene sine og sagt at hun reiser og de for ta taxi hjem. Anonymkode: da632...117 8
Rant Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 Jeg vil si det var dårlig gjort. Det høres ut som de var overstadig beruset og svært unge. Når det er sagt så kan man bli svært så fjollete av alkohol, spesielt om man blir hauset opp av hverandre. Erting og sinte mennesker, blir liksom sååå gøy. Da de holdt på var dømmekraften svekket og dem forsto ikke alvoret. Det som er problemet er at de dagen etter burde ha lagt seg flate og bedt om unnskyldning. De burde vise forståelse for din frustrasjon, holdt seg for gode til å gå til angrep og tålt kritikken, som faktisk er berettiget. Om dere er unge, kan en slik holdning forandre seg med årene, forhåpentligvis. Men det vil tiden vise. Kanskje de alltid kommer til å være så bortskjemte. Skjønner at du er skuffet. 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stoppet på en bensinstasjon for å spise litt og strekke på beina, og da sier hun ene hvorfor stopper vi. Jeg hadde med en hund i tillegg som jeg måtte lufte og gi vann tll, men det skjønte ikke de. Jeg skal aldri dra på hyttetur med dem igjen, og dette sa jeg, men det ble de sure for også. Anonymkode: da632...117 Skjønner veldig at du ikke drar på tur med dem igjen, men hvorfor si det rett ut? Da har de noe å sladre om osv. Det er jo lett å oppfatte dette som kritikk, og de kommer i forsvarsposisjon og blir sure. Det er bare å si at det ikke passer dersom det kommer spørsmål om tur med dem igjen. Anonymkode: ce94e...7d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå