Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 5 uker. Har badet han i badebalje Frem til nå, og da har han skreket.  I kveld når samboer sto i dusjen klarte jeg å søle melk på føttene hans når jeg drakk selv(ble litt ivrig, hehe), og bare tenkte å skylle beina hans når samboer dusjet. Og dette syntes sønnen vår var kjempedeilig virket det som? Han sa ingenting og bare virket generelt tilfreds.. så vi gikk da inn i dusjen vi også(stor dusj), passet på ørene og bar han vanlig.. ikke skrek han da jeg skulle tørke han eller noe heller, som han pleier. Hvis det viser seg at dusjen er okei og godt for han, er det da noe problem å ha han i dusjen? Tenker ift navelen og muligens andre ting jeg evt ikke Er informert om..? Navelstumpen gans falt av for fire uker og tre dager siden, og har aldri vært noe problem siden.

Anonymkode: b2ab2...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ikke bruk såpe, da blir baby kjeeeempe glatt og lett å miste. 

• Liker 12
Skrevet

Det går helt fint 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dusjet vår hele veien. Helt til hun ble 1,5 år. Da begynte hun å fatte interesse for badebalje igjen 

Anonymkode: 7f546...ecb

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frøyamor skrev:

Bare ikke bruk såpe, da blir baby kjeeeempe glatt og lett å miste. 

Brukte ikke såpe, smurte han inn med parfymefri lotion Når vi var ferdig siden vi ikke brukte olje som vi bruker i balja. Ellers har vi plass og mulighet til å sitte på gulvet i dusjen mtp såpe

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte ikke såpe, smurte han inn med parfymefri lotion Når vi var ferdig siden vi ikke brukte olje som vi bruker i balja. Ellers har vi plass og mulighet til å sitte på gulvet i dusjen mtp såpe

Deilig med så stor dusj da, her er ikke sjangs å få sitte på gulvet. 

Rart med det, noen hater å bade men elsker dusj og omvendt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke olje eller såpe. Pass på om du har brukt olje eller krem på egen kropp, da dette kan bli glatt i møte med vann. 

Anonymkode: ad83a...537

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dusjet med vår minste siden starten. Han er litt likegyldig til balja, men nyter en dusj. Nå er han 6 mnd og plasker rundt på gulvet i dusen. 😆

Anonymkode: aced2...56d

AnonymBruker
Skrevet

Når hn blir eldre kan du sette en balje inn i dusjen så kan han både bade og dusje😀

Anonymkode: c6eab...114

AnonymBruker
Skrevet

Da min var baby dusjet han mer enn han badet. Er alene med ham,og synes det var så mye styr å bade,la han være alene mens jeg tømte og vaska oljete balje,for så å være enda mer alene mens jeg selv dusja. (Pakka han inn i håndkle og la han på stellematta på gulvet foran dusjen mens jeg såpa meg inn og skylte raskt,på slutten) 

Nå som han er 1,5 år er alt mye lettere,og han liker både dusj og bad😊

Anonymkode: 8b2aa...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å dusje babyer helt fra starten. Ellers er navlen ikke noe du trenger tenke på i det hele tatt når navlestumpen er falt av og det har grodd.

Anonymkode: bb080...1bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å dusje med de, men jeg syntes det var litt mer jobb. I alle fall når de ble litt eldre og mer skitten (sittet i sandkassa for eksempel) den skiten de får under negler etc. Går lettere av i et vannbad enn om man bare dusjer de. 

men det er jo ikke et problem på enda en stund for deg da...

Anonymkode: 2fa55...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skyller seg godt sammen. Vasker baby på gulvet (med den handholdte delen av dusjen). Tørker baby og legger den på myk matte utenfor dusjen. Dusjer ferdig selv. 

Null stress. 

Anonymkode: 5a078...ee4

Skrevet

Har dusjet min hele tiden, legger ham på et håndkle og spyler/ vasker i vei. Unngår olje da, og bruker heller krem etterpå. Det er også veldig greit å få vasket håret med dusjhodet feks :)

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer med baby og bruker både såpe og sjampo på han. Går helt fint. 

Anonymkode: 5a838...f9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer med dem fra de er ca 4 uker. Mye enklere enn bading. Bruker ikke såpe eller oljer i dusjen før de er nærmere året. 

Anonymkode: 8fa36...a83

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint! Eventuelt prøvd å ha en liten håndduk rundt han i baljen? Det er nok følelsen av å føle seg naken og "miste kontrollen" han ikke liker. 

Anonymkode: 83ba5...e5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en baby på 5 uker. Har badet han i badebalje Frem til nå, og da har han skreket.  I kveld når samboer sto i dusjen klarte jeg å søle melk på føttene hans når jeg drakk selv(ble litt ivrig, hehe), og bare tenkte å skylle beina hans når samboer dusjet. Og dette syntes sønnen vår var kjempedeilig virket det som? Han sa ingenting og bare virket generelt tilfreds.. så vi gikk da inn i dusjen vi også(stor dusj), passet på ørene og bar han vanlig.. ikke skrek han da jeg skulle tørke han eller noe heller, som han pleier. Hvis det viser seg at dusjen er okei og godt for han, er det da noe problem å ha han i dusjen? Tenker ift navelen og muligens andre ting jeg evt ikke Er informert om..? Navelstumpen gans falt av for fire uker og tre dager siden, og har aldri vært noe problem siden.

Eneste du MÅ passe på et at det ikke er for varmt. Noen i min familie hadde med en baby i dusjen, babyen sluttet å puste. CRP fikk heldigsvis ting i gang igjen, men 😰😰😰

For varmt vann fører til for mye vanndamp, som kan føre til den hendelsen som skjedde.

Kommer selv til å være paranoid den dagen jeg evt. har en baby, aldri inn i dusjen! 😰

Anonymkode: ceb6a...e20

Gjest Albbas
Skrevet

Det går helt fint. :) Bare pass på at tempen er tilpasset baby. Jeg syns dusjing er mye enklere enn bading, og mine barn har foretrukket dusjing fremfor balje (men badekar foretrekker over dusj igjen). 

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål. Men hvordan dusjer dere med baby? Holder dere baby mens dere såper hn inn? Hva gjør dere med baby når dere selv skal dusje? 

Anonymkode: c1224...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...