Gå til innhold

Sy/ stripse gammelt, men dypt sår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skadet meg, lengde ca 15 cm, bredde 2 cm (Sprik) og dybde ned til fettcellene son syntes godt. Jeg ønsket/ ønsker ikke å sy og har derfor ikke vært i kontakt med lege. Kan sår stripses 48 timer etter skaden oppstod? Hvor lang tid tar det før slike sår gror uten strips/ sying/ teip/ lim? 

Anonymkode: 9f830...582

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale legevakt. Nå. 

Anonymkode: b8d54...a75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men, atte såret er allerede for gammelt til å bli sydd, så.. kan da heller stripse selv.. men spørsmålet er om det går å klemme det nok sammen når sårkantene er blitt stivere.. 

AnonymBruker
Skrevet

Herremin. Dra til legevakta. De ordner det for deg. Mulig du slipper unna å sy om du sier at du ikke har lyst. 

Anonymkode: 36304...077

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

15cm langt, 2cm bredt? Du, få deg til legevakta. Såret må renses skikkelig av profesjonelle

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale å kontakte lege/legevakt!!!

Anonymkode: 84870...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15cm langt, 2cm bredt? Du, få deg til legevakta. Såret må renses skikkelig av profesjonelle

Herregud, rense klarer jeg da selv... trenger ikke en lege for å rense...

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort med såret så langt? 

Hvorfor vil du ikke dra til legen? 

Anonymkode: 84870...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Stoppet blodet å sive/ renne.. Renset gjorde jeg ikke så mye for gjenstanden jeg skadet meg på var ren.. så tok jeg på bandasje til det stoppet å blø. Nå er det åpent og uten bandasje på... vil ikke sy for skader meg ikke for å komme meg til lege... 

Skrevet

Vet at de i enkelte tilfeller kan skjære i såret for å gjøre det ferskt, også sy etterpå. Dra til legevakt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må iallefall ha bandasje på, for såret er inngangsport for bakterier. Mulig det er for sent å stripse, du må iallefall rengjøre det godt før du bandasjerer/stripser. Ta kontakt med fastlegen i morgen.

Anonymkode: 656c1...cdb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må iallefall ha bandasje på, for såret er inngangsport for bakterier. Mulig det er for sent å stripse, du må iallefall rengjøre det godt før du bandasjerer/stripser. Ta kontakt med fastlegen i morgen.

Anonymkode: 656c1...cdb

Får håpe det kommer bakterier og få en sterk infeksjon så det er grunn nok til å ta kontakt med lege...

Skrevet

Hvilke andre råd enn dra til legevakten forventer du vi skal gi?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvilke andre råd enn dra til legevakten forventer du vi skal gi?

Ingen forventning, annet om et ønske om at noen klarer å tenke «litt utenfor boksen» 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, krenkende innlegg og svar til dette.

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Med vennlig hilsen,

Kragebein, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...