Gå til innhold

Hvor lang bør en video være i en konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å lage en bilde/ videofremvisning til konfirmanten vår. Der vi skal legge til musikk til videoen vi skal vise. 
hvor lang/ kort bør den være? 
jeg tenker 10 min er langt nok? 

ellers skal vi ha stille bildeframvisning i tillegg som ruller og går 

Anonymkode: 044ec...3ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha mer enn ti minutter. Fem er nok. 

Anonymkode: 43e35...9eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

10 min er alt for lenge, 3 min max. 

Anonymkode: 4122f...59a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 5-6 minutter er passe lang, synes jeg.

Anonymkode: f8250...73d

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Har funnet 2 sanger som varer i ca 5 min tilsammen - redd det blir litt lite ? 

Skrevet

10 minutter er helt innafor. 
Alle i selskapet er komfirmantens nære, så ti minutter med musikk og bilder er bare koselig. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker 5-10 min holder i massevis. Var i konf i fjor, og der varte videoen i 25min. Det ble litt mye. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke lite. Var i en konfirmasjon med en video på iallfall 15-20 minutter - det var døden! 😳 og det selv om det var nær familie. Hvis det er vanskelig å kutte ned på materialet får dere heller lage en kortversjon til selskapet og en lengre versjon dere gir til konfirmanten.

Anonymkode: 02a38...d86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ti minutter er for lenge! Maks 5 min. 

Anonymkode: 1c185...8be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke mange som gidder å følge med i mer enn 5 minutter. Sånne ting er drepen

Anonymkode: cc434...84b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ti minutter er for mye. Det er tydeligvis vanskelig for foreldre å innse at andre ikke er like opptatt av ungen deres som de selv er. Bildeframvisning i bakgrunnen er mye bedre. Det krever ikke full oppmerksomhet, men er noe man kan kikke på nå og da.

Anonymkode: 8e824...5fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

10 min er for mye. Maks 5 min.

Anonymkode: e8ab6...a32

• Liker 1
Skrevet

I realiteten har alle (muligens unntatt mor og far) fått nok etter 3-4 min. Det samme gjelder taler. 

Korte, presise taler er i 9 av 10 tilfeller å foretrekke. I mange familier & vennekretser har man én rå taler som kan bære lengre taler, men de fleste av oss er ikke den personen.

Short is sweet!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

10 min

Anonymkode: 90ab1...d1f

AnonymBruker
Skrevet

Videoer med musikk gir en helt annen opplevelse enn bare bildeframvisning synes jeg da.. å oppsummere 15 år på 5 min blir vanskelig.. men tenkte ta med noen få bilder fra babytiden, barnehagetiden, barneskolen og noen få fra siste året.. 

plukke ut de beste.. 

vi blir bare 25 stk som er de helt nærmeste. Og på bildefremvisningen som bare ruller i bakgrunn vil jeg ta med konfirmanten ( han i fokus) sammen med tanter onkler søskenbarn og besteforeldre.. altså at de også er med på en del av bildene.. det blir veldig kjedelig i lengden å bare se på han.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ti minutter er for mye. Det er tydeligvis vanskelig for foreldre å innse at andre ikke er like opptatt av ungen deres som de selv er. Bildeframvisning i bakgrunnen er mye bedre. Det krever ikke full oppmerksomhet, men er noe man kan kikke på nå og da.

Anonymkode: 8e824...5fa

Mye bedre om det bare spilles av i bakgrunnen ja

Anonymkode: cc434...84b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...