AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Noen som har erfaring med gradert permisjon her? Hvor gammel var baby når du begynte å jobbe igjen og hvor mye jobbet du? Funket det ok eller ble det komplisert å prøve å være tilstede nok hjemme og på jobb samtidig? Anonymkode: 6577f...c78
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Jobbet 30% fra baby var 6 mnd til 10 mnd. Fungerte kjempe bra. Tror ikke baby merket så mye 😄 Fikk derfor mulighet til å jobbe 70% i en lang periode etter pappapermisjon, så baby fikk kortere dager i barnehagen. Anonymkode: de4e0...f7a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Jobbet 30% fra baby var 3 mnd (hjemmekontor) mens far hadde tilsvarende perm. Kunne amme når hun trengte det og det funket strålende for alle! Anonymkode: 2bcf4...874
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobbet 30% fra baby var 6 mnd til 10 mnd. Fungerte kjempe bra. Tror ikke baby merket så mye 😄 Fikk derfor mulighet til å jobbe 70% i en lang periode etter pappapermisjon, så baby fikk kortere dager i barnehagen. Anonymkode: de4e0...f7a Kan jeg bare spørre hvordan dere løste dette i praksis? Altså, hvem passet babyen mens du jobbet? Jobbet pappaen også gradert, så han hadde 30% permisjon mens du jobbet? Siden du kunne jobbe 70% en god stund etter pappapermen, så høres det jo ikke ut som om mannen da brukte permisjon når du jobbet? Jeg mistrivdes noe helt forferdelig i min første permisjon. I tillegg fikk vi ikke barnehageplass før ungen var 18 mnd.. Og nå venter vi nr 2 akkurat samme måned som førstemann.. og får da samme problemet. Jeg ser folk som tar gradert perm skryter av at da kan de ha perm så lenge, men jeg skjønner ikke helt hvordan? Altså, den tiden jeg jobber, så må jo faren ha permisjon for å passe, og da skjønner jeg ikke helt hvordan man mener permen kan vare lenger? Anonymkode: d07dc...a52
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Jeg jobbet 20% fra baby var 3 mnd (hjemmekontor, stort sett). Pappaen er konsulent og har store mengder avspasering pga overtidstimer han aldri har fått tatt ut, så han bruker av det Anonymkode: fb269...961
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Jobbet 30% fra 6 mnd til 8 mnd. Pappaen jobber turnus så han hadde fri, eller så var farmor eller mormor barnevakt. Jeg jobbet kortere dager/flere dager og ammet ved siden av. Jeg tok igjen permisjonsdagene etter pappapermisjonen kombinert med feriedager og hjemmekontor frem til sommerferien. Bhg start i slutten av mnd nå. Anonymkode: 24433...0b6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 On 8/4/2020 at 9:42 PM, AnonymBruker said: Noen som har erfaring med gradert permisjon her? Hvor gammel var baby når du begynte å jobbe igjen og hvor mye jobbet du? Funket det ok eller ble det komplisert å prøve å være tilstede nok hjemme og på jobb samtidig? Anonymkode: 6577f...c78 Pappaen var hjemme i permisjon mens jeg jobbet.jeg jobbet hjemmefra så lett med ammepauser. Anonymkode: cf545...18e
Anjatapinjata Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Jeg jobbet 50% i to mnd, for å dra ut permisjonen så vi hadde alt innafor til barnehagestart 😊 fungerte her da far jobber kveld. Så jobbet halve dager hele uken i 8uker. Håper jeg får mulighet til noe liknende om vi får en til senere, da det var godt med en myk overgang for både meg og baby🥰
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 På 5.8.2020 den 8.23, AnonymBruker skrev: Kan jeg bare spørre hvordan dere løste dette i praksis? Altså, hvem passet babyen mens du jobbet? Jobbet pappaen også gradert, så han hadde 30% permisjon mens du jobbet? Siden du kunne jobbe 70% en god stund etter pappapermen, så høres det jo ikke ut som om mannen da brukte permisjon når du jobbet? Jeg mistrivdes noe helt forferdelig i min første permisjon. I tillegg fikk vi ikke barnehageplass før ungen var 18 mnd.. Og nå venter vi nr 2 akkurat samme måned som førstemann.. og får da samme problemet. Jeg ser folk som tar gradert perm skryter av at da kan de ha perm så lenge, men jeg skjønner ikke helt hvordan? Altså, den tiden jeg jobber, så må jo faren ha permisjon for å passe, og da skjønner jeg ikke helt hvordan man mener permen kan vare lenger? Anonymkode: d07dc...a52 Jeg har en veldig fleksibel jobb og jobbet hjemmefra, og passet baby selv, så far jobbet som vanlig. Jeg jobbet når baby sov på dagtid. De dagene det gikk skeis på grunn av et eller annet jobbet jeg på kvelden når far hadde kommet hjem fra jobb. For meg var det bedre å gjøre det på denne måten enn å feks skulle gjøre husarbeid eller scrolle på mobilen mens baby sov (jeg klarer ikke sove på dagtid). Anonymkode: de4e0...f7a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en veldig fleksibel jobb og jobbet hjemmefra, og passet baby selv, så far jobbet som vanlig. Jeg jobbet når baby sov på dagtid. De dagene det gikk skeis på grunn av et eller annet jobbet jeg på kvelden når far hadde kommet hjem fra jobb. For meg var det bedre å gjøre det på denne måten enn å feks skulle gjøre husarbeid eller scrolle på mobilen mens baby sov (jeg klarer ikke sove på dagtid). Anonymkode: de4e0...f7a Ah.. jeg hadde en som kun sov ved trilling, så om neste blir sånn også får jeg ikke jobbet i lurene.. Anonymkode: d07dc...a52
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 Ikke akkurat samme problemstilling, for vi hadde ikke permisjon i den forstand, men jeg begynte å jobbe når minste var 4 mnd. Da jobbet mannen dagtid og jeg jobbet ettermiddag og kveld. Det gikk kjempefint for oss, men vi hadde flaskebarn da. Anonymkode: a4ff3...5a9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ah.. jeg hadde en som kun sov ved trilling, så om neste blir sånn også får jeg ikke jobbet i lurene.. Anonymkode: d07dc...a52 Jeg brukte mye bæresele (bærebaby) og jobbet da stående ved kjøkkenbenken, og hadde også en sånn maskin som «vugger» vognen. Anonymkode: de4e0...f7a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte mye bæresele (bærebaby) og jobbet da stående ved kjøkkenbenken, og hadde også en sånn maskin som «vugger» vognen. Anonymkode: de4e0...f7a Vår hatet bæretøy, og sov kun utendørs (slapp ikke unna med å bare rugge).. Passet inn i alle definisjoner av high need baby.. antageligvis derfor jeg så inderlig gjerne skulle fått litt avbrekk ved å gå på jobb og gjort voksen-ting.. Anonymkode: d07dc...a52
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vår hatet bæretøy, og sov kun utendørs (slapp ikke unna med å bare rugge).. Passet inn i alle definisjoner av high need baby.. antageligvis derfor jeg så inderlig gjerne skulle fått litt avbrekk ved å gå på jobb og gjort voksen-ting.. Anonymkode: d07dc...a52 Kan være du får en bæreselebaby på runde 2. Vår første sov bare i vogn på grusvei😄 Anonymkode: de4e0...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå