Nemo<33 Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Datteren min er invitert i konfirmasjonen til ei venninne nå i høst (utsatt pga corona). Hun er 1 år yngre en denne venninnen og har ikke sin konfirmasjon før mai neste år. Bunaden hun skal få til konfirmasjonen sin er allerede klar og derfor lurer jeg på om det er veldig rart/uvanlig om hun bruker bunaden sin i venninnens konfirmasjon en stund før hennes egen? De fleste andre i konfirmasjonen er like gamle som konfirmanten og har fått sine bunader og hun ønsker ikke være den eneste uten bunad. Hva tenker dere? (Visste ikke hvilket emne denne skulle i så prøver her)
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Selvfølgelig kan hun bruke den. Det er ikke en brudekjole det er snakk om, men et festplagg som ikke skal henge i skapet og støve ned! Det er så få anledninger man har til å bruke bunad i løpet av et år at det bare er å benytte muligheten. I tillegg blir det sikkert stas for henne å vise den fram til venninnene. Anonymkode: a7d00...04c 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Jeg ville ikke gjort det, men brukt den første gang i egen konfirmasjon. Hun kan jo ta på en pen kjole. Anonymkode: f0110...80c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Klart hun kan bruke bunaden nå. Anonymkode: e3516...2b7 1
Lykkeligliten Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Jeg brukte min i konfirmasjonen til ei venninne som sto dagen før meg. Bruker den mest mulig, fineste (og absolutt dyreste) plagget jeg eier! Jeg ville sagt det er helt greit hvertfall, for min del var det ikke noe mindre stas å bruke bunaden min gang nr to enn første gang 😊 2
Ellam Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 (endret) Selvfølgelig helt greit😊 Ikke så ofte man har mulighet til å bruke bunad, så den bør brukes ved alle anledninger det er mulig👌 Nesten litt sært hvis hun ikke bruker den synes jeg, hvis hun vil det selv selvfølgelig. Endret 13. august 2020 av Ellam
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Jeg fikk (arve)bunaden min da jeg var 13, to år før egen konfirmasjon. Det var det ingen som brydde seg noe om Synes heller det er rart med jenter som ikke f.eks. får bruke bunaden sin på 17. mai samme året som konfirmasjonen. Som sagt over her, det er ikke en brudekjole. Man bør ta enhver mulighet man har til å bruke den! Anonymkode: 7affc...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Jeg tenker at den bunaden som koster så vanvittig mye, men brukes så sjelden, den burde man dra frem så mye som mulig! Ja til bruk Anonymkode: 43ddb...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå