AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Sønnen min skal starte i en familiebarnehage med fire barn og en eier. Det er ingenting som tyder på at det er flere voksne. Jeg har ikke spurt direkte, men ut fra info og samtalene våre så er det bare eieren. Jeg lurer sånn på hvordan man gjør det når barna skal legges i vogn eller byttes bleie på når det kun er en voksen. Noen med erfaringer? Anonymkode: 09486...89b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Syns ikke det høres forsvarlig ut, om det stemmer at det kun er en voksen. Hva om den voksne får et illebefinnende? Eller det skjer noe akutt med et barn? Jeg jobber i barnehage, og vi får ikke lov å være helt alene på tidligvakt/senvakt (altså alene i hele barnehagen), om det er sommerferie og få barn feks så er vi to tidligvakter og to senvakter nettopp for sikkerheten i tilfelle det skjer noe. Enten med en voksen eller et barn. Anonymkode: 3c43f...0bb 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Min mor hadde familiebarnehage hjemme. Det blir jo litt som å ha fire barn. Ofte er det yngste barnet ens eget barn, og de andre litt eldre. I mammas tilfelle var lillesøsteren min det yngste barnet. Folk med flere barn klarer å håndtere dem alene, så hvorfor skulle ikke hun i familiebarnehagen klare det? Anonymkode: 657a3...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Man har for øvrig en vikar man kan ringe som stepper inn på kort varsel, og så er det en ansvarlig pedagog man kan ringe som er innom ukentlig, i tillegg til at man samarbeider med en annen familiebarnehage et par ganger i uka. Man er ikke helt alene. Anonymkode: 657a3...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor hadde familiebarnehage hjemme. Det blir jo litt som å ha fire barn. Ofte er det yngste barnet ens eget barn, og de andre litt eldre. I mammas tilfelle var lillesøsteren min det yngste barnet. Folk med flere barn klarer å håndtere dem alene, så hvorfor skulle ikke hun i familiebarnehagen klare det? Anonymkode: 657a3...d8c Fordi det skal være et pedagogisk tilbud. Litt annerledes med barnehage enn mor og barn 😊 Anonymkode: c0001...191 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Høres mer ut som dagmamma. Anonymkode: 4a9c3...dd9 4
Faulkner Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Jeg gikk i familiebarnehage med kun en voksen og 5 barn, men alle barna var over 3 år når de starta. Var aldri noen andre som hadde oss, så når jeg tenker meg om lurer jeg på hvordan hun må ha hatt det når hun har vært syk, og gjerne stilt på jobb likevel... 🤔
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Jeg hadde sønnen min hos en dagmamma som hadde 4 barn hun passet hjemme hos seg selv. De var alt fra 16 mnd til 2,5 år, så hun hadde hendene fulle. Min sønn var den yngste og han og en til på 2,5 år, hadde hun sendt ut på lekeplassen ALENE fordi det var mye styr med de to andre barna. Min sønn hadde klatret opp på en benk, falt ned og slått hull i hodet og fått hjernerystelse. Damen oppdaget det ikke før det andre barnet på 2,5 år hadde kommet inn og sagt at min sønn hadde aua i hodet og lå og sov. Jeg fikk ikke beskjed om at han hadde skadet seg før flere timer etter at det hadde skjedd, da hun var så stresset at hun ikke kunne finne telefonnummeret verken til meg eller faren. Jeg var veldig i tvil om å plassere sønnen min hos en dame som skulle passe så mange barn alene, selv om hun innimellom hadde en venninne som hjalp henne, men hadde ikke barnehageplass og jeg var desperat alenemor og måtte jobbe. Jeg hadde ikke plassert barnet mitt hos én voksen. Hva gjør hun hvis et av barna blir syk eller noe annet skjer? Ikke forsvarlig over hodet.. Anonymkode: fc2ec...736
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Drevet familiebarnehage i 10 år. Aldri skjedd en ulykke, bortsett fra skrubbsår og sånt da. Ser alle barna alltid. Vet alt de har gjort i løpet av en dag og jeg kan gi mye mer omsorg enn jeg greide i vanlig barnehage. Klarte ikke jobbe i stor barnehage for følte jeg ikke hadde oversikt over barna og mange måtte klare seg mye mer selv. Anonymkode: 2eeac...ddf 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Altså, du skal plassere barnet ditt et sted og du tør ikke spørre hvor mange voksne som skal passe på? Anonymkode: 5a9e4...f6d 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Om de har drevet familiebarnehage i mange år så er man sykt garva på rutiner. Man må også ha noen som kan komme å hjelpe på kort varsel Anonymkode: 2eeac...ddf
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 Jeg trodde det måtte være maks 3 barn under 3 år pr. Voksen, og maks 6 barn pr. voksen om barna er over 3 år. Mulig jeg tar feil. Anonymkode: 92f69...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det skal være et pedagogisk tilbud. Litt annerledes med barnehage enn mor og barn 😊 Anonymkode: c0001...191 Pedagogen setter opp en plan og er innom og sjekker at alt følges. Det er et pedagogisk opplegg selv om man er én på fire. Det er jo samme bemanningsnorm som i barnehagen, så jeg forstår egentlig ikke poenget ditt. Anonymkode: 657a3...d8c 1
Gjest Chroma Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 Hvorfor spør du ikke? Dette er info jeg ville hatt før jeg hadde sendt barnet mitt dit.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det skal være et pedagogisk tilbud. Litt annerledes med barnehage enn mor og barn 😊 Anonymkode: c0001...191 Det er et pedagogisk tilbud også Anonymkode: a11ad...f81 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Fordi det skal være et pedagogisk tilbud. Litt annerledes med barnehage enn mor og barn 😊 Anonymkode: c0001...191 Nei, det er en familiebarnehage. Anonymkode: a817a...9fa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trodde det måtte være maks 3 barn under 3 år pr. Voksen, og maks 6 barn pr. voksen om barna er over 3 år. Mulig jeg tar feil. Anonymkode: 92f69...7a5 Ikke i familiebarnehage. Anonymkode: a817a...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 https://www.utdanningsnytt.no/fagartikkel-private-barnehager/familiebarnehager-drives-uten-samme-krav-til-bemanning-som-andre-barnehager/169665 Her står det litt om regler i familiebarnehage Anonymkode: a817a...9fa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sønnen min hos en dagmamma som hadde 4 barn hun passet hjemme hos seg selv. De var alt fra 16 mnd til 2,5 år, så hun hadde hendene fulle. Min sønn var den yngste og han og en til på 2,5 år, hadde hun sendt ut på lekeplassen ALENE fordi det var mye styr med de to andre barna. Min sønn hadde klatret opp på en benk, falt ned og slått hull i hodet og fått hjernerystelse. Damen oppdaget det ikke før det andre barnet på 2,5 år hadde kommet inn og sagt at min sønn hadde aua i hodet og lå og sov. Jeg fikk ikke beskjed om at han hadde skadet seg før flere timer etter at det hadde skjedd, da hun var så stresset at hun ikke kunne finne telefonnummeret verken til meg eller faren. Jeg var veldig i tvil om å plassere sønnen min hos en dame som skulle passe så mange barn alene, selv om hun innimellom hadde en venninne som hjalp henne, men hadde ikke barnehageplass og jeg var desperat alenemor og måtte jobbe. Jeg hadde ikke plassert barnet mitt hos én voksen. Hva gjør hun hvis et av barna blir syk eller noe annet skjer? Ikke forsvarlig over hodet.. Anonymkode: fc2ec...736 #tingsomikkeskjedde Anonymkode: 744da...272
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 7 timer siden, Chroma skrev: Hvorfor spør du ikke? Dette er info jeg ville hatt før jeg hadde sendt barnet mitt dit. Jeg skal ikke bare «sende» han. Dette var den eneste barnehageplassen vi fikk. Skal ha lang tilvenning. Er det ikke bra nok holder jeg han hjemme, siden jeg er i permisjon med lillebroren. Kjenner jeg er veldig skeptisk. Vet hvor travelt det er å holde styr på to barn under to år 😅 Kan ikke tenke meg hvordan det er med fire toåringer. Anonymkode: 09486...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå