AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Synes det er ganske slitsomt og ta med 2 åringen min på shoppings turer, restauranter eller over hos andre venninner. Da det bare er grining og sutring At hun ikke vil sitte i ro og vil springe fram og tilbake og skal ta på alt. Selvfølgelig så har jeg barnløse venninner som tror det med og ta med et barn hit og dit er «easy peacy» siden de jobber i barnehage og bla bla bla, Men er ikke de som må gå rundt og springe etter en hyper 2 åring. Og prøve og roe ned barnet ner når de skal på prøve rommet og prøve klær. Så av og til lar jeg jenta mi være litt på besøk hos besteforeldrene så jeg kan ta meg en «liten pause» er det virkelig gale om jeg ikke liker å gå ut med barnet mitt? Er noe annet når det bare er tur. Anonymkode: 57cae...6cc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 De tingene du nevner gjør jeg også svært sjelden med barn, men det er fordi det er dårlige aktiviteter for barn. Tar gjerne med ungene mine på ting de liker i sentrum (biblioteket, konsert, lekeplass, teater) og kan da legge inn noen ærend eller en kafetur. Men vi gjør ting som passer oss som familie, så tar jeg shoppingen alene. De barnløse vennene møter jeg enten alene eller hjemme hos oss så ungene har sine egne leker og vi ikke er redd for noe Anonymkode: 6827a...780 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Hvorfor i alle dager skal du ta med en toåring på sånne ting? Anonymkode: 813d6...0a0 3
Heisenberg Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Jeg vil heller trekke tenner enn å ta med min 3 åring på shopping. 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Skjønner ikke hvorfor dette er noe å klage over? Man tar ikke med 2åringer på shopping, så enkelt er det. Anonymkode: f938c...33e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Skjønner ikke hvorfor man skal ha med toåringen på sånne ting, det er jo dødskjedelig for de 😅 Eneste gangene jeg tok med toåringen min på shopping var hvis vi skulle ha nye sko til han og måtte prøve disse. Ble vi invitert på restaurant så dro bare en av oss og den andre ble hjemme med barnet, eller vi skaffet barnevakt. Anonymkode: ed675...8f0 1
Curlyme Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Utenlandske damer tar med en haug av barn på shopping. Jeg får angst av å se de. 3
KaBom Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor dette er noe å klage over? Man tar ikke med 2åringer på shopping, så enkelt er det. Anonymkode: f938c...33e Tror TS klager over at vennene ikke skjønner dette. Har en ettåring selv og opplever stadig at folk forventer at jeg blir med på ting som overhodet ikke passer for en ettåring når jeg har henne alene (mannen jobber offshore). Føler nesten at jeg blir stemplet som teit som sier nei til å bli med på cafe (midt i sentrum med 20 min kollektivt hver vei) når jeg må ta med ungen. Men for meg er ikke slike ting kos. Kjenner at jeg blir stressa både på vegne av barnet (som kjeder seg og får høre ordet "nei" 40 gang i timen) og på vegne av andre (når barnet mitt bråker, er i veien osv.) Opplever selv at besteforeldre (som selv har hatt småbarn en gang i tiden) ikke har forståelse for at vi ikke vil være med ut og spise på en fin restaurant. Prøver å hinte om at vi gjerne kommer til dem eller at de kan få komme hit på middag, men da blir de lange i maska og sier at "det er jo så lenge siden vi har spist ute sammen". 😅 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Pleier å ta med jenta mi på aktiviteter jeg vet hun liker. Hun liker ikke å sitte pent i sofaen mens jeg er på besøk. Hun liker heller ikke å leke for seg selv mens jeg er på besøk. Hun liker shopping, men da må det være til henne. Og hun liker kafé, hvis hun får kake. Men skjønner godt det! De tingene du nevner er ikke barnevennlige aktiviteter, og da blir det sutring og grining Anonymkode: f984e...cfd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Jeg har en på 7 og var rett og slett stolt sist gang han orket å være med meg inn på en butikk eller to. Anonymkode: a679c...ee9
mammahjarte Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Eg synest det er greitt å ha med ho over alt eg. Rolig unge da, sitter å koser seg i tralla med ei bok mens eg handler. Resturant liker ho godt også, spesielt om det er ein liten leikekrok. Men prøver etter beste evne å ikkje bruka så lang tid. Handle, så parken f.eks. Drar ikkje med barnet på fleire timers handletur, det kræsjer med fleste rutiner vi har også.
Gjest kruspersilletaco Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes det er ganske slitsomt og ta med 2 åringen min på shoppings turer, restauranter eller over hos andre venninner. Da det bare er grining og sutring At hun ikke vil sitte i ro og vil springe fram og tilbake og skal ta på alt. Selvfølgelig så har jeg barnløse venninner som tror det med og ta med et barn hit og dit er «easy peacy» siden de jobber i barnehage og bla bla bla, Men er ikke de som må gå rundt og springe etter en hyper 2 åring. Og prøve og roe ned barnet ner når de skal på prøve rommet og prøve klær. Så av og til lar jeg jenta mi være litt på besøk hos besteforeldrene så jeg kan ta meg en «liten pause» er det virkelig gale om jeg ikke liker å gå ut med barnet mitt? Er noe annet når det bare er tur. Anonymkode: 57cae...6cc Ikke galt i det hele tatt!!! Godt du har besteforeldrene som hun kan være hos og kose seg sammen med, så får du også kost deg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå