Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som jeg må føde alene denne gangen. Barnefar har forlatt meg. Jeg har et barn fra før av som da må passes av bestemor som er eneste familie vi har. Jeg har gode venner, men ingen som er så nære at jeg ønsker å ha dem med på fødsel.

Jeg er innstillt på å føde alene. Er det noen som har gjort det her før? Vil gjerne høre andres erfaringer. Tenker å dra hjem så fort som mulig etter fødsel hvis alt går som det skal.

Anonymkode: eea52...0e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo ikke være alene. 

Anonymkode: 1b6d8...c2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte min nr 2 alene. Hun kom kl 01 om natten, og jeg dro hjem kl 11 neste formiddag. 
Jeg hadde gruet meg litt, men d var virkelig null stress! 
hadde 2 jordmødre rundt meg hele tiden (abc klinikken på Ullevål). Da jeg først kom inn på sykehuset tenkte jeg ikke over st jeg var alene. 
Det var timene før jeg dro inn som var verst.. da jeg gikk hjemme med rier og en 5 år gammel unge var d ikke så morsomt... 

heldigvis kom mormor etterhvert og overtok. 
lykke til! Det kommer til å gå helt fint ❤️

Anonymkode: 09a63...62f

AnonymBruker
Skrevet

Har fått barn på eigenhånd og er ganske privat av meg. Kunne aldri ha tenkt meg å ha folk som eg kjenner med på fødsel. Mor mi ville uansett berre ha gjort meg meir nervøs. 😵Så eg visste tidlig at eg ville gjere det utan ledsager, og det gjekk veldig fint. Var jo ikkje åleine. Dyktige og oppmuntrande jordmødre, og eit par jordmorstudentar stakk innom. Eg var den einaste fødande akkurat da, så det var nok personale. Kan jo vere annleis viss det er travelt. Har lese mange historiar på KG om fødande som følte seg forlatt av jordmor, men er forhåpentligvis ikkje så vanlig. Lykke til! 🙂

Anonymkode: c96f3...35d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte nr 2 alene, da vi ikke fikk tak i barnevakten på telefonen. Mannen min kjørte meg til sykehuset, og så dro han hjem igjen for å passe på eldste barnet. Det gikk greit, selv om fødselen i seg selv var grusom. Men det var ikke fordi jeg var alene, det var pga smertene og en epidural som ikke fungerte. For min del er det ikke mye min mann kunne gjort fra eller til sånn sett. Jordmor var hos meg hele tiden, og det prioriteres som regel når man føder uten partner/venn/familie. 

Anonymkode: 32182...e4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en jordmorstudent og en jordmor hos meg under hele fødselen (kom inn kl 02, og 04 var hun ute). Det gikk såpass fort at jeg ikke rakk å savne mannen min, men jeg har født to ganger før med han til stede, og det er liksom ikke så mye han kan bidra med. Hadde født uten noen kjente tilstede igjen. Hadde ikke ønsket å ha ned mot, venninne, doula el.

Anonymkode: 80742...e22

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde en jordmorstudent og en jordmor hos meg under hele fødselen (kom inn kl 02, og 04 var hun ute). Det gikk såpass fort at jeg ikke rakk å savne mannen min, men jeg har født to ganger før med han til stede, og det er liksom ikke så mye han kan bidra med. Hadde født uten noen kjente tilstede igjen. Hadde ikke ønsket å ha ned mot, venninne, doula el.

Ha med mor, venninne, etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...