AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Hvor ofte gjør dere her inne husarbeid? Støvsuging og vask. Jeg kjører robotstøvsugeren 3 ganger i uken og vasker en dag i uken. PS! Bor alene Anonymkode: 6b43f...398
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Støvsuger en gang i uka, vasker ved behov. Anonymkode: 9dcd9...399 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Gjør husarbeid hver dag. To voksne og to små barn. Anonymkode: d5105...d64 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Med unger og jobb og fritidsinteresser og at vi er late så tar vi det bare litt når man må 🙈 koster og drar over gulv med støvmopp daglig og drar over gulv og bad når vi ser det er skittent. Så vi setter ikke av noen fast tid, men rydder og vasker fortløpende. Tar en ekstra shining for eslk bare. Anonymkode: 9944e...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Med unger og jobb og fritidsinteresser og at vi er late så tar vi det bare litt når man må 🙈 koster og drar over gulv med støvmopp daglig og drar over gulv og bad når vi ser det er skittent. Så vi setter ikke av noen fast tid, men rydder og vasker fortløpende. Tar en ekstra shining for eslk bare. Anonymkode: 9944e...9fa * før besøk. Anonymkode: 9944e...9fa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Gjør litt hver dag. Vi har stort hus (nesten 300 kvadrat) og det føles fort uoverkommelig om vi ikke tar ting fortløpende. Klesvask tar jeg så fort det er nok til ei maskin(har ulike kurver på vaskerommet, og en kurv på hovedbadet, sorterer fra kurven på badet når den er full). Bytter sengetøy en gang per uke. Vasker badene ca. En gang per uke. Kjører robotstøvsuger daglig, støvsuger manuelt ved behov. Noe som er sjeldent da jeg flytter robotstøvsugeren rundt i huset. Vasker gulvene når det er flekker. Rydder kjøkken, setter på oppvask og vasker benkene hver kveld. Rydder ellers opp alt hver kveld slik at vi alltid våkner til relativt ryddig hus. Anonymkode: cb8c5...501
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Vi er 2 voksne, 2 tenåringer og en hund. Daglig drar jeg over med støvsugeren, tørker av bord og benker, holder kjøkken ryddig, vasker og bretter klær, vasker over toaletter og rydder. En gang i uka tørker jeg listverk, vasker av kjøkkenfronter, skifter på senger, tørker støv, skrubber dusj osv. Trives best i rent og ryddig hus, og bruker ikke så mye tid på det hvis jeg gjør litt hver dag. Anonymkode: d9068...f74 1
Gjest MrTeddy29 Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 varierer. Støvsuger annen vær dag vasker leiligheta 1 gang i uken, kanskje flere. Liker og ha det rent og pent hele tiden fordi man vet aldri når det kommer folk på besøk
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 Støvsuger daglig , gulvvask minst annenhver dag, tørker støv ved behov pluss et par ganger i uka, kjører tre maskiner med klær og en maskin med oppvask daglig. En gang hver dag har sin spesielle rengjøring, f eks vaske inni kjøleskapet. Anonymkode: 3531f...e18
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Støvsuger daglig , gulvvask minst annenhver dag, tørker støv ved behov pluss et par ganger i uka, kjører tre maskiner med klær og en maskin med oppvask daglig. En gang hver dag har sin spesielle rengjøring, f eks vaske inni kjøleskapet. Anonymkode: 3531f...e18 Jobber du på hotell? Anonymkode: 1814d...f3b 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du på hotell? Anonymkode: 1814d...f3b Nei, hvordan det? Anonymkode: 3531f...e18
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 Liker å ha det relativt strøkent, men har to barnehagebarn. Gjør derfor husarbeid daglig/fortløpende. Anonymkode: de84d...d20
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 Annenhver dag tørker jeg støv pga støv allergi og det støver vanvittig fort ned hos meg. Badet så å si hver dag, ved besøk vasker jeg over dørhåndtak og skifter ut håndklær på badet etter besøket har reist og har antibakk stående tilgjengelig 24/7. Selv om det er partner/familie. Drar over gulvene med kost daglig, og vasker gulvene egentlig annenhver dag også. Skifter på senga hver tredje dag pga jeg svetter mye om nettene så misliker å legge meg i gammel svette 😅. Går over skap og generell vasking en gang i måneden. Litt støv på hjernen kan man si. Anonymkode: e8796...976
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 Vi er en familie på 2 voksne, 3 barn, en hund og en katt med passe stor enebolig. Her blir husarbeid gjort en gang i uka (bortsett fra oppvask, klesvask og slikt som må tas fortløpende) (eller fortløpende og fortløpende, vaskerommet er alltid overfylt av klær...). Den dagen vi gjør husarbeid har barna hver sine oppgaver; en må tørke støv i en etasje, en må vaske det ene badet og den siste må støvsuge en etasje. Og så tar vi voksne støvtørking og støvsuging i den andre etasjen og vasker det andre badet. Vaske gulv gjør jeg vel til jul og 17. mai. Kanskje... Anonymkode: 8ae71...287 2
Gjest ti10 Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hvordan det? Anonymkode: 3531f...e18 Skjønner hva personen du siterer mener Positivt med renslighet, det er ikke det, men hvis du tørker støv ved behov OG et par ganger i uka, da tørker du støv ofte. Og du har mye klesvask. Stor familie og dyr?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, ti10 skrev: Skjønner hva personen du siterer mener Positivt med renslighet, det er ikke det, men hvis du tørker støv ved behov OG et par ganger i uka, da tørker du støv ofte. Og du har mye klesvask. Stor familie og dyr? Neida, bor i en ganske liten leilighet med barn og pelsdyr. Tar ett døgn før hele gulvet i stua ser ut som om det ikke har vært vasket på år og dag. Og fortløpende vasking og rengjøring letter husarbeidet mye mer enn om jeg skulle bare vaske en dag i uka. Anonymkode: 3531f...e18 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 To voksne og en katt. Kjører robotstøvsugeren et par ganger i uka. Støvsuger resten av huset annenhver uke, eller ved behov. Toalett og bad vaskes ukentlig. Tørker støv ukentlig. Gulv vaskes sjeldent, kvartalsvis. Hadde blitt oftere om vi hadde hatt barn eller hund med møkkete labber 2-3 maks vaskemaskiner i uka, og oppvask kjøres 2-3 ganger i uka. Vi har det alltid ryddig, så å rydde tar ikke ekstra tid før vi rengjør. Det hjelper mye! Anonymkode: 14b90...4af
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 Gjør litt hver dag. Støvsuger ca tre ganger i uka, vasker hele huset en gang i uka. Anonymkode: fd4e1...fbf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 Bor alene. Støvsuger og vasker hver uke, noen ganger bare annenhver. Føles ikke skitten her, men når det begynner å legge seg støv vasker jeg Anonymkode: b4523...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå