AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Hva tenker du om folk som gir faen i pandemien bare for å få tak i billig flesk, sprit og røyk? https://www.nettavisen.no/okonomi/grensehandelen-tar-seg-opp---den-beste-uken-noensinne/3424000462.html Sitat Etter svenskegrensen åpnet lørdag 25. juli har det gått veldig godt for kjøpesentrene i Värmland i Sverige. – Det er den beste uken noensinne. Det er superartig, og vi håper det stabiliserer seg høyt normalt. – Vi var utsolgt for flere varer, spesielt kjøtt- og meieriprodukter. Både bacon, sigaretter, snus, brus og godteri ble raskt revet vekk fra hyllene, men det er fylt på nå igjen, forteller Ward. Til tross for at koronaviruset fortsatt preger samfunnet, opplever også Charlottenbergs shoppingcenter at ting begynner å normalisere seg. Anonymkode: 457c2...e76
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Jeg tenker at folk gjør som de vil så lenge myndighetene har åpnet opp for å handle i enkelte deler av Sverige. Var selv i Charlottenberg i forrige uke for å kjøpe mat, og det var en fin tur Anonymkode: de4ce...129 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Tenker at de har minus-iq. Anonymkode: 98d3e...962 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Nå har utelivsbransjen fått beskjed om at de skal ta konsekvensene for andres sydenturer og svenskehandel. https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/2020/08/04/Det-er-vi-som-må-ta-konsekvensene-av-dine-sydenturer-og-baconshoppping-22413379.ece Anonymkode: a1d68...7dc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har utelivsbransjen fått beskjed om at de skal ta konsekvensene for andres sydenturer og svenskehandel. https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/2020/08/04/Det-er-vi-som-må-ta-konsekvensene-av-dine-sydenturer-og-baconshoppping-22413379.ece Anonymkode: a1d68...7dc Vel, det er mer viktig at mindre bemidlede i Norge, inkludert barnefamilier og allergikere, får billigere mat, enn at folk får gå på dritafylla. Anonymkode: 9d7b6...212 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Jeg tenker at de har sviktet Norge. De burde heller støtte Norge i denne vanskelige tiden. Og før noen kommer med "jeg har dårlig råd" kortet, så vit at det finnes mange mennesker rundt omkring i Norge som ikke kan ta en kjøretur til Sverige for de samme varene. Jeg tenker også at disse individene skulle risikert å miste stønader fra NAV, i tillegg til at de må betale for sykehusopphold hvis det skulle bli aktuelt. Det er andre som må betale prisen for deres egen selvsentrerte egoisme. Anonymkode: c3a44...89b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: – Vi var utsolgt for flere varer, spesielt kjøtt- og meieriprodukter. Både bacon, sigaretter, snus, brus og godteri ble raskt revet vekk fra hyllene, men det er fylt på nå igjen, forteller Ward. Nå har det vært flere artikler om de "stakkars fattige" som nærmest er avhengige av å handle maten sin i Sverige fordi det er så dyrt i Norge. Da er det interessant å se hvilke varer som ble revet vekk først...... Anonymkode: 126c2...216 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er mer viktig at mindre bemidlede i Norge, inkludert barnefamilier og allergikere, får billigere mat, enn at folk får gå på dritafylla. Her, retter på svaret ditt i henhold til innlegget jeg linket til. Versågod. Sitat Vel, det er mer viktig at mindre bemidlede i Norge, inkludert barnefamilier og allergikere, får billigere mat, enn at folk får gå på dritafylla enn at folk i utelivsbransjen og tilhørende næringer får beholde jobbene sine. Anonymkode: a1d68...7dc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er mer viktig at mindre bemidlede i Norge, inkludert barnefamilier og allergikere, får billigere mat, enn at folk får gå på dritafylla. Anonymkode: 9d7b6...212 Opplever ikke å få noe av dette. Hvem henvender vi oss til , vi som ikke bor ved svenskegrensen slik at vi kan få billigere mat ??!! For vår del, er vi mindre bemidlet , småbarnsfamilie, en allergiker ? Vi lever vi og, ganske så ok. Nyter ikke alkohol hverken på restaurant, eller fyllekuler i heimen fordi man har handlet på Systembolaget. Helt avholds. Anonymkode: 03274...36b
Loff77 Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om folk som gir faen i pandemien bare for å få tak i billig flesk, sprit og røyk? https://www.nettavisen.no/okonomi/grensehandelen-tar-seg-opp---den-beste-uken-noensinne/3424000462.html Anonymkode: 457c2...e76 Sier vel ingen ting om att folk gir faen? Om de handler i en Norsk butikk eller Svensk spiller ingen rolle for meg, hvorfor bry seg med det? 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 Jeg bor i Sverige, og har vært en tur i Norge. Det jeg opplevde der, er at nordmenn er drittdårlige på å holde avstand inne på butikker. Så de som handler i Sverige, er ikke noe mer utsatt for smitte enn de som handler i Norge. Og ja, jeg bor i det som Norge kaller grønt område, her har det ikke vært høye smittetall. Anonymkode: 989a9...a60 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Du må nesten rette sinnet ditt mot myndighetene. De vet jo hva som skjer når de åpner.. Anonymkode: 3d3e1...932 1
Anbefalte innlegg