Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2020 den 22.14):

Problemet er nettopp at slike vandrehistorier går. Mange lytter heller til anekdoter enn statistikk, og resultatet er at kvinner flest har et helt forvrengt bilde av hvordan fertiliteten synker. De nekter å se på tallene, fordi venninnen til naboen fikk barn som 43-åring "uten problemer". 

Positive fertilitetshistorier blir vandrehistorier, men det er jo ingen som går rundt og deler alle historiene om at de måtte gi opp barnedrømmen fordi de begynte for sent. Men det er realiteten for de fleste over 40.

Anonymkode: f7579...36f

Tror du har misforstått litt hva en "vandrehistorie" er.

Det er gjerne en utrolig historie som skjedde med "en venn av en venn av en bekjent", men om man begynner å nøste i den er det ofte umulig å finne opphavet. Ofte er det ikke noe som faktisk har skjedd, men en historie som har vandret mellom utallige mennesker som alle tror det handler om en bekjent av en bekjent...

Historier om kvinner som blir gravide i 40-årene er høyst reelle.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du like gammel da? Perfekt da er dere gamle sammen. Men jo da. Kjedelig flere som har fått barn etter 40. Ei var 42 og 44: da hun fikk de første, helt naturlig. Vet også om ei på 43 . Eks skuespiller Claire Danes var 44 da hun fikk et overraskende barn , hun tenkte hun var for gammel.  Jeg måtte ta en abort som nesten 45 åring fordi jeg var uforsiktig med en ny kjæreste og ble gravid. Pga andre barn fra før og at jeg ikke så for meg livet med han valgte jeg å avslutte graviditeten. Men det satte en støkk i meg.  Vi hadde også kun sex under 10 ganger og ikke alltid han kom inni så dette var overraskende. Men jeg vet at jeg fikk litt sen menstruasjon og lege sa at man da er fruktbar lenger enn om man f eks får mensen som 11/12 åring. 

Anonymkode: 9a2a1...453

• Liker 1
Skrevet

3-4 barn med ei på 40? Du må lese deg opp på hva overgangsalder egentlig betyr.

Anonymkode: c9227...a93

• Nyttig 1
Skrevet

Om hun er 40 nå, og du har tenkt hun skal få 3-4 barn i løpet av de neste 4 årene, så lurer jeg på om du overhodet har spurt henne hva hun tenker om det. Hadde du sagt 1, kanskje 2, men 3-4 er heftig på så kort tid.

Anonymkode: a2366...b97

• Nyttig 1
Skrevet

Gravid 40 her! Det har blitt HELT vanlig for folk å bli gravide sent i livet. I gamle dager fikk damene barn så lenge de kunne, mange var langt over 40. Er med i mange gravid over 40 grupper på Facebook og det er mange mange mange som får barn etter 40.  Spørsmålet er vel heller - har hun lyst på barn MED DEG? For du høres jo ikke helt 100% investert ut. Ville aldri hatt barn med noen som kun valgte meg ut fra om jeg kunne få barn eller ei. Det er jo noe hvert par finner utav sammen.  

Anonymkode: e2106...74d

• Nyttig 1
Skrevet

eggene går ut på dato lenge før man kommer i overgangsalderen i form av at det er større og støre risiko for at noe skal gå galt, sa, ma, avvik.. jeg var 38 når det startet, etter 8 mislykkede forsøk fikk vi endelig test og det var så dårlig kvalitet på eggene ad det ble rett ut anbefalt donasjon, noe vi ikke ønsket. men overgangsalderen kom ikke på banen før 11 år etter.. 

Anonymkode: f899d...d24

Skrevet
Gjest Mysticgirl skrev (På 17.8.2020 den 15.31):

Naboen min på 45 har fått to barn på rappen, så det er ikke for seint :) 

Gratulerer

Anonymkode: c0bf7...231

Skrevet

Hvis dere har flaks så kan dere rekke ett barn, hvis dere har veldig flaks kanskje to. En god del greier å bli gravide, men sjansen for spontanabort er nærmere 50%. Dere burde kanskje begge undersøke hvordan det står til med fertiliteten så dere ikke går gjennom masse prøving og strev (tenker da på at det kan være mentalt vanskelig å ikke bli gravide eller bli gravide og miste) med urealistiske forventninger.

Anonymkode: 44981...8f7

AnonymBruker
Skrevet

At det går an å tenke så egoistisk. 
Få unger når man er så gammal. Fysj 

Anonymkode: cbe97...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...