AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #61 Skrevet 6. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke gjør det! En ting er å bli gravid, men disse barna skal opp og frem, det krever energi og overskudd. I mange år. At hun virker sprek nå, betyr ikke at hun er like sprek om fem år, etter noen tette svangerskap og år med nattevåk. Anonymkode: c14f6...031 Og snart er dama i overgangsalderen med de problemene det medfører.. Anonymkode: 94180...a86 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #62 Skrevet 6. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: En bestemor på 45? Var da den hypotetiske datteren deres 15 år da de fikk barn da eller? Anonymkode: dbd80...da2 Det er ikke unormalt at dame på 45 er/blir bestemødre. En 45-åring kan ha flere voksne barn. Ikke alle venter til de er over 30 med å få barn. Anonymkode: 733c1...e53 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #63 Skrevet 6. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: En bestemor på 45? Var da den hypotetiske datteren deres 15 år da de fikk barn da eller? Anonymkode: dbd80...da2 Jeg var 26 år da jeg fikk første. Når jeg blir 45 vil hn være 19, og fullt mulig at jeg kan bli bestemor da. Anonymkode: cdf67...03d 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #64 Skrevet 6. august 2020 Da må dere starte ganske kjapt. 3-4 barn er mye, og må skje på ganske kort tid i forhold til antallet og alder. Har en venninne som traff sin mann da hun var 41. Ingen av dem hadde barn fra før. De fikk tre barn i tidsrommet fra hun var 42 til 46. Jeg hadde også passert 40 da jeg fikk min siste. Anonymkode: e6b6e...c14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #65 Skrevet 6. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid med hoppe av i svingen metoden i en alder av 39, så fullt mulig. Anonymkode: cdf67...03d At det finnes enkelthistorier endrer ikke på sannsynligheten. En 38-åring har under 50% sannsynlighet for å bli gravid i løpet av ett år. En 44-åring har samme sannsynlighet som en 18-åring på p-piller. ts, dere er heldige om dere får barn i det hele tatt. Med mye flaks, kanskje to. Tre eller fire er bare å glemme. Anonymkode: ee1e0...4ab
Trimsi Skrevet 6. august 2020 #66 Skrevet 6. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du viser til studiene, er det god skikk å faktisk poste studiene her også.. Anonymkode: b703d...489 Jadda, kan gjerne poste litt mer her 😄 https://forskning.no/barn-og-ungdom/eldre-modre-har-de-gladeste-barna/357203 https://videnskab.dk/krop-sundhed/boern-af-aeldre-moedre-har-bedre-kognitive-evner. https://forskning.no/svangerskap-sykdommer/faerre-misdannelser-med-eldre-modre/582775 Her må man evt selv klikke seg videre inn på selve studiene da.. Jeg kunne også lagt til mange linker mot diverse risikoer ved at mødre/fedre er "eldre", men det jeg skulle frem til er at det er mer eller mindre risikoer for alle forskjellige kvinner som ønsker barn. Alt fra risiko ved arvelige sykdommer til dårlig nettverk, ung alder/høy alder og smitte av toxoplasmose, genital herpes eller vannkopper. Mye å bekymre seg over altså, men ofte er risikoen veldig liten og andre ting betyr ofte så mye mer.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #67 Skrevet 6. august 2020 På 4.8.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev: Problemet er nettopp at slike vandrehistorier går. Mange lytter heller til anekdoter enn statistikk, og resultatet er at kvinner flest har et helt forvrengt bilde av hvordan fertiliteten synker. De nekter å se på tallene, fordi venninnen til naboen fikk barn som 43-åring "uten problemer". Positive fertilitetshistorier blir vandrehistorier, men det er jo ingen som går rundt og deler alle historiene om at de måtte gi opp barnedrømmen fordi de begynte for sent. Men det er realiteten for de fleste over 40. Anonymkode: f7579...36f Har du tenkt på at det kanskje er fordi MANNEN er så gammel at disse kvinnene ikke kunne få barn? Ofte er jo mannen enda eldre enn kvinnene. Det er forsket på i senere tid at mannens alder har mye å si for om det blir barn eller ikke. Eldre kvinner bør gå for yngre menn dersom de vil ha barn. Anonymkode: 68367...364
Thepig Skrevet 6. august 2020 #68 Skrevet 6. august 2020 Bortkastet tid, 40 år er langt forbi best før datoen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #69 Skrevet 7. august 2020 On 8/6/2020 at 2:58 PM, AnonymBruker said: Da må dere starte ganske kjapt. 3-4 barn er mye, og må skje på ganske kort tid i forhold til antallet og alder. Har en venninne som traff sin mann da hun var 41. Ingen av dem hadde barn fra før. De fikk tre barn i tidsrommet fra hun var 42 til 46. Jeg hadde også passert 40 da jeg fikk min siste. Anonymkode: e6b6e...c14 Takk for rådet, og takk til dere andre for innspill. Anonymkode: e53d1...7a9
Hmmmmmm Skrevet 7. august 2020 #70 Skrevet 7. august 2020 Jeg lurer på om jeg går inn i overgangsalderen. Sliter med hetetokter på natt og dagtid. Har tidligere hatt perioder med hetetokter på natta. Men nå er forskjellen at jeg har det på dagtid også. Pluss at jeg kun har mensen i en dag nå. Noen som vet? Er 39 år
Fru Uperfekt Skrevet 7. august 2020 #71 Skrevet 7. august 2020 På 4.8.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev: Ville dere ha prøvd å fått 3-4 barn med en dame på 40 år? Jeg lurer på om hun er for gammel. Dama virker til å være sprek for alderen. Hilsen sprek bergenser som har lyst på barn. Anonymkode: e53d1...7a9 Mine 2 yngste er født etter jeg var fylt 40 så mulig men ikke så veldig vanlig
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. august 2020 #72 Skrevet 7. august 2020 De fleste kvinner kan få barn som 40-åringer, men 3 eller 4 unger er usannsynlig (med mindre dere får flerlinger). Ett eller to barn er nok mer realistisk.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. august 2020 #73 Skrevet 7. august 2020 9 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Jeg lurer på om jeg går inn i overgangsalderen. Sliter med hetetokter på natt og dagtid. Har tidligere hatt perioder med hetetokter på natta. Men nå er forskjellen at jeg har det på dagtid også. Pluss at jeg kun har mensen i en dag nå. Noen som vet? Er 39 år Gjennomsnittsalder for overgangsalder for norske kvinner er 53 år, så det høres litt tidlig ut.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #74 Skrevet 7. august 2020 På 5.8.2020 den 8.21, AnonymBruker skrev: Mulig, men det er ikke menns ansvar å sørge for at kvinner får barn i tidsrommet de har tilgjengelig. Om ts ønsker barn er ikke dette rette kvinne for han, hun er for gammel. Og jeg har 0 sympati med kvinner på denne fronten. Det er langt flere menn som er ufrivillig barnløse. Anonymkode: e4ca8...54e Nei, men man kan ikke si at det er kvinnen som venter for lenge hvis det er mannen hun er sammen med som sier nei til å få barn i ung alder. Hva slags idiotlogikk er det? Fordi en større andel av gruppen ufrivillig barnløse er menn, så nekter du å ha sympati med de som er kvinner? Hæ? Sååå.... Hvis det er flere voksne som har kreft enn barn, så skal man ikke ha sympati med barn med kreft? For det er jo langt flere voksne som har kreft.🤦 Anonymkode: c0df6...ebe 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #75 Skrevet 8. august 2020 On 8/4/2020 at 10:00 PM, AnonymBruker said: Ha ha ha, troll Anonymkode: 524a5...474 Nei, dette var absolutt ikke et trollespørsmål. Anonymkode: e53d1...7a9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #76 Skrevet 9. august 2020 On 8/7/2020 at 12:58 AM, Thepig said: Bortkastet tid, 40 år er langt forbi best før datoen. Nei, det er det ikke. Det er flere kvinner som får barn når de er over 40 år. Anonymkode: e53d1...7a9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #77 Skrevet 9. august 2020 På 5.8.2020 den 21.53, AnonymBruker skrev: Nei, er man over 40 er løpet kjørt, for begge kjønn. Rett og slett fordi man blir parkert i samfunnet og ikke følger med i utviklingen. Det er ikke det beste utgangspunktet for å oppdra et barn i en stadig raskere verden. Anonymkode: b747f...731 Begge kjønn ??? Forbanna kvasiintellektuellt pseudo-femininstisk tullpreik ! Anonymkode: 6fc35...c82
Trimsi Skrevet 9. august 2020 #78 Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 21.44, Hmmmmmm skrev: Jeg lurer på om jeg går inn i overgangsalderen. Sliter med hetetokter på natt og dagtid. Har tidligere hatt perioder med hetetokter på natta. Men nå er forskjellen at jeg har det på dagtid også. Pluss at jeg kun har mensen i en dag nå. Noen som vet? Er 39 år Dette høres ut som starten på en overgangsalder ja. Tidspunktet varierer veldig fra kvinne til kvinne, men noen får de første symptomer rundt denne alderen. Når kom moren din i overgangsalder? Ofte er dette arvelig..
Trimsi Skrevet 9. august 2020 #79 Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 21.54, Anonymus Notarius skrev: Gjennomsnittsalder for overgangsalder for norske kvinner er 53 år, så det høres litt tidlig ut. Men denne snittalderen er dag for aller siste menstruasjon. Mange har hetetokter og uregelmesdig mens i flere år før overgangsalderen er der. 1 1
Hmmmmmm Skrevet 9. august 2020 #80 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, Trimsi skrev: Dette høres ut som starten på en overgangsalder ja. Tidspunktet varierer veldig fra kvinne til kvinne, men noen får de første symptomer rundt denne alderen. Når kom moren din i overgangsalder? Ofte er dette arvelig.. Hun rakk aldri å komme i overgangsalder. Hun døde da hun var 38 år. Så har ingen å sammenligne med. Men lurer litt på om det er forskjell på kaldsvetting og hetetokter? Eller om man kan få begge deler under overgangsalderen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå