AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #41 Skrevet 5. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er nettopp at slike vandrehistorier går. Mange lytter heller til anekdoter enn statistikk, og resultatet er at kvinner flest har et helt forvrengt bilde av hvordan fertiliteten synker. De nekter å se på tallene, fordi venninnen til naboen fikk barn som 43-åring "uten problemer". Positive fertilitetshistorier blir vandrehistorier, men det er jo ingen som går rundt og deler alle historiene om at de måtte gi opp barnedrømmen fordi de begynte for sent. Men det er realiteten for de fleste over 40. Dette! Mange er så idioter at de tror at fordi det finnes unntak, så havner de i unntaket i stedet for i den store faktiske regelen Akkurat som "det skjer ikke meg" angående det å bli rammet av en ulykke. Det skjer bare for andre. Så tar ingen med at et menneske i 40 årene stort sett ikke har den "driven" som mennesker i 20 årene har. Ta dette med festing! Det kan ungen mennesker lett klare i dagevis i strekk! Det gjorde jeg da jeg var så ung! Det samme gjelder spebarn og småbarn! Det kan gå dagevis uten skikkelig søvn og det bare varer og varer! Mange har bare ikke den "driven" når de kommer over en viss alder som jeg tror er før 40 årene. Jeg kunne fått barn med en 40 åring, om jeg hadde sett at hun hadde den arbeidskapasiteten som skal til. Jeg vet at jeg har den, men da må jeg nedprioritere andre ting som jobb og andre store prosjekter i perioder når det står på som verst. Mange tenker ikke slik og de får dette rett i trynet, med påfølgende samlivsbrudd. Så ja det kan gå, men det er store sjanser for at dere vil slite stort i perioder, og garanter om ikke begge har den kapasiteten som skal til. Anonymkode: d3351...efc 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #42 Skrevet 5. august 2020 Finn ut når moren hennes kom i overgangsalder, sånt er arvelig. Mamma hadde mensen til hu ble 58 og kom ikke i overgangsalder før 60 år, regner med hu ikke er den eneste. Anonymkode: dbd80...da2
Curlyme Skrevet 5. august 2020 #43 Skrevet 5. august 2020 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjør på! Fire av mine venninner / bekjente fikk barn når de var 39, 39, 42,5, 42 år, en kollega var 43 og to av naboene mine var 43 og 45 år. Anonymkode: a5af5...9e3 Så ser det ut som bestemor henter ungen i barnrhagen. Nå tenker jeg på 45 åringer. Endret 5. august 2020 av Curlyme 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #44 Skrevet 5. august 2020 19 minutter siden, Curlyme skrev: Så ser det ut som bestemor henter ungen i barnrhagen. Nå tenker jeg på 45 åringer. ^Og dette, mine venner, er hvordan noen damer er med på å trykke ned andre og få dem til å føle seg ille. Anonymkode: 3dcdf...ced 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #45 Skrevet 5. august 2020 20 minutter siden, Curlyme said: Så ser det ut som bestemor henter ungen i barnrhagen. Nå tenker jeg på 45 åringer. En bestemor på 45? Var da den hypotetiske datteren deres 15 år da de fikk barn da eller? Anonymkode: dbd80...da2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #46 Skrevet 5. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig, men det er ikke menns ansvar å sørge for at kvinner får barn i tidsrommet de har tilgjengelig. Om ts ønsker barn er ikke dette rette kvinne for han, hun er for gammel. Og jeg har 0 sympati med kvinner på denne fronten. Det er langt flere menn som er ufrivillig barnløse. Anonymkode: e4ca8...54e La meg gjette, du er mann 🙄 Anonymkode: b9ddd...7d3 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #47 Skrevet 5. august 2020 Tusen tak for innspillene folkens. Jeg har dessverre ikke tid til å svare alle her, siden jeg ikke akkurat har mye ledig tid om dagen. Anonymkode: e53d1...7a9
Curlyme Skrevet 5. august 2020 #48 Skrevet 5. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: En bestemor på 45? Var da den hypotetiske datteren deres 15 år da de fikk barn da eller? Anonymkode: dbd80...da2 Jeg tenker på når man får sin første unge som 45 åring. Det er drøyt. Da mener jeg også at man venter bevisst til man er så gammel,helt annen sak med ufrivillig barnløse som blir gravide da. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #49 Skrevet 5. august 2020 Nei, ikke gjør det! En ting er å bli gravid, men disse barna skal opp og frem, det krever energi og overskudd. I mange år. At hun virker sprek nå, betyr ikke at hun er like sprek om fem år, etter noen tette svangerskap og år med nattevåk. Anonymkode: c14f6...031 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #50 Skrevet 5. august 2020 Helt usannsynlig at dere skal rekke å få 3-4 barn når hun er over 40. Dere kan kanskje rekke 1 eller max 2. Og da er dere heldige! Anonymkode: 2baeb...042 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #51 Skrevet 5. august 2020 19 minutter siden, Curlyme said: Jeg tenker på når man får sin første unge som 45 åring. Det er drøyt. Da mener jeg også at man venter bevisst til man er så gammel,helt annen sak med ufrivillig barnløse som blir gravide da. Joda, sitt første barn som 45 er selvsagt ikke å foretrekke hvis man kan velge, jeg fikk mitt barn som 24 og er veldig glad for det selv om jeg ønsker et til en vakker dag. Men man lever lengre enn før, og derfor er ikke en 45-åring gammel da man for mange bare har levd halve livet i den alderen. Mine besteforeldre var liksom gamle allerede som 30 men tidene har endret seg, tror dette bildet enda sitter fast i mange. Anonymkode: dbd80...da2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #52 Skrevet 5. august 2020 Nei, er man over 40 er løpet kjørt, for begge kjønn. Rett og slett fordi man blir parkert i samfunnet og ikke følger med i utviklingen. Det er ikke det beste utgangspunktet for å oppdra et barn i en stadig raskere verden. Anonymkode: b747f...731
Trimsi Skrevet 5. august 2020 #53 Skrevet 5. august 2020 På 4.8.2020 den 22.29, AnonymBruker skrev: Det er opptreden mot alle helseråd. Håper dere ikke har tenkt å belaste oss skattebetalere med alle ekstrkostnadene knyttet til komplikasjoner mv. Anonymkode: 524a5...474 Tenker du også at alle kvinner men ekstra sjanser for komplikasjoner rundt svangerskap, slik som medfødt hjertefeil, muskelsykdommer, epileptikere, overvektige, diabetikere, kvinner med stoffskiftesykdommer, ms, bipolare sykdommer, revmatiske sykdommer og en masse andre sykdommer og tilstander, ikke bør få barn fordi det koster skattebetalerne ekstra? Lav utdanning og lav alder hos den gravide, øker forreste også risiko ved svangerskap.. Flere studier viser at førstegangsfødende over 40 lever sunnere og er mer helsebevisste enn de som er yngre. De har også en tendens til å leve lengre. De har gjennomsnittlig bedre råd enn de yngre, og de fleste har "rast" fra seg. Det viser seg også at barn av modne foreldre har mindre adferdsproblemer. Det viktigste er vel at foreldrene, uansett alder, virkelig ønsker et barn, at de er klare for dette både emosjonelt og økonomisk og at de klarer å ta vare på barnet sitt på en god måte. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #54 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, Curlyme skrev: Jeg tenker på når man får sin første unge som 45 åring. Det er drøyt. Da mener jeg også at man venter bevisst til man er så gammel,helt annen sak med ufrivillig barnløse som blir gravide da. Det er nok drøyt for de som kommer fra bygda kanskje, eller har vokst opp i familier med lav utdanning? Skal love deg at i de største byene, og på beste vestkant er det ingen som løfter på et øyebryn hvis det dukker opp en mor på 45 år i barnehagen. Anonymkode: 3f0ec...ef0 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #55 Skrevet 5. august 2020 Registrerte meg på Bumble for en tid tilbake, og har satt øvre grenser til 43. Påfallende mange kvinner på den alderen som under "barn" har valgt alternativet "someday" (har appen på engelsk). Anonymkode: 0de77...3fb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #56 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Registrerte meg på Bumble for en tid tilbake, og har satt øvre grenser til 43. Påfallende mange kvinner på den alderen som under "barn" har valgt alternativet "someday" (har appen på engelsk). Anonymkode: 0de77...3fb Latterlig!😂 Anonymkode: b747f...731
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #57 Skrevet 6. august 2020 Har du i det hele tatt snakket med dama? Sikker på at hun vil ha barn i det hele tatt? Anonymkode: 94248...544 1 1
Sinsiew Skrevet 6. august 2020 #58 Skrevet 6. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: En bestemor på 45? Var da den hypotetiske datteren deres 15 år da de fikk barn da eller? Anonymkode: dbd80...da2 Hæh?😂 Jeg fikk min første da min mor var 45, og jeg 24.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #59 Skrevet 6. august 2020 11 timer siden, Trimsi skrev: Tenker du også at alle kvinner men ekstra sjanser for komplikasjoner rundt svangerskap, slik som medfødt hjertefeil, muskelsykdommer, epileptikere, overvektige, diabetikere, kvinner med stoffskiftesykdommer, ms, bipolare sykdommer, revmatiske sykdommer og en masse andre sykdommer og tilstander, ikke bør få barn fordi det koster skattebetalerne ekstra? Lav utdanning og lav alder hos den gravide, øker forreste også risiko ved svangerskap.. Flere studier viser at førstegangsfødende over 40 lever sunnere og er mer helsebevisste enn de som er yngre. De har også en tendens til å leve lengre. De har gjennomsnittlig bedre råd enn de yngre, og de fleste har "rast" fra seg. Det viser seg også at barn av modne foreldre har mindre adferdsproblemer. Det viktigste er vel at foreldrene, uansett alder, virkelig ønsker et barn, at de er klare for dette både emosjonelt og økonomisk og at de klarer å ta vare på barnet sitt på en god måte. Når du viser til studiene, er det god skikk å faktisk poste studiene her også.. Anonymkode: b703d...489 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #60 Skrevet 6. august 2020 På 4.8.2020 den 21.16, AnonymBruker skrev: Er du heldig får du et barn. Ikke alle er like fruktbare i så høy alder. Og må gjerne ha medisinsk hjelp. Men hvorfor vil du ha barn med en så "gammel" kvinne ? Anonymkode: c8f7b...f47 Jeg ble gravid med hoppe av i svingen metoden i en alder av 39, så fullt mulig. Anonymkode: cdf67...03d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå