mammahjarte Skrevet 4. august 2020 #21 Skrevet 4. august 2020 Før i tida fekk kvinner barn i heile sin fruktbare periode. Just saying... 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #22 Skrevet 4. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner giftet seg med en 10 år yngre mann da hun var 45. Fikk sitt tredje kull sammen med ham, en da hun var 47 og en da hun var 49. (hadde tre barn fra før, fra to tidligere forhold). Noen er mer fruktbare enn andre. Men 3-4 etter 40 høres usannsynlig ut. Anonymkode: 02f63...68c Nei nei nei. De fleste er ufruktbare etter 45 år. Det er svært få og det er unntakene som får barn i den alderen naturlig. De fleste svært har problemer med å få barn etter 40+ selv om en og annen klarer det. Anonymkode: c8f7b...f47 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #23 Skrevet 4. august 2020 Sjansene for å bli gravid for en kvinne over 40, er 5% per syklus. https://www.parents.com/getting-pregnant/trying-to-conceive/up-your-chances-of-getting-pregnant-at-every-age/ Anonymkode: f7579...36f 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #24 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, mammahjarte skrev: Før i tida fekk kvinner barn i heile sin fruktbare periode. Just saying... Ja, nå vet helsevitenskap heldigvis bedre enn å oppfordre til det. Heldigvis har det vært en del vinninger på helsevitenskapens område siden «før i tida». Anonymkode: 524a5...474 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #25 Skrevet 4. august 2020 Jeg går ikke rundt å tror at jeg er fruktbar i en alder av 47-48 år. Overgangsalder er rett rundt hjørnet.... Anonymkode: c8f7b...f47 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #26 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei nei nei. De fleste er ufruktbare etter 45 år. Det er svært få og det er unntakene som får barn i den alderen naturlig. De fleste svært har problemer med å få barn etter 40+ selv om en og annen klarer det. Anonymkode: c8f7b...f47 Risikoen for komplikasjoner under og etter svangerskapet øker betydelig ved passerte 35 år, og etter 40 er den generelle risikoen tildels skyhøy. Svangerskap som finner sted når kvinner er opp i 40 åra kalles ikke uten grunn for kamikaze-svangerskap blant fødselsler. Anonymkode: 524a5...474 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #27 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Risikoen for komplikasjoner under og etter svangerskapet øker betydelig ved passerte 35 år, og etter 40 er den generelle risikoen tildels skyhøy. Svangerskap som finner sted når kvinner er opp i 40 åra kalles ikke uten grunn for kamikaze-svangerskap blant fødselsler. Anonymkode: 524a5...474 *fødselsleger Anonymkode: 524a5...474
Gjest Peanut Skrevet 4. august 2020 #28 Skrevet 4. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Risikoen for komplikasjoner under og etter svangerskapet øker betydelig ved passerte 35 år, og etter 40 er den generelle risikoen tildels skyhøy. Svangerskap som finner sted når kvinner er opp i 40 åra kalles ikke uten grunn for kamikaze-svangerskap blant fødselsler. Anonymkode: 524a5...474 Snodig da https://www.nrk.no/norge/fodselslege_-positivt-at-40-aringer-foder-barn-1.13084506 Quote De aller fleste vil gå gjennom et helt normalt svangerskap med normal fødsel.
Lønnesirup01 Skrevet 4. august 2020 #29 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, Peanut skrev: Snodig da https://www.nrk.no/norge/fodselslege_-positivt-at-40-aringer-foder-barn-1.13084506 Som han sier "vi må være glad for de barna vi får her i landet". Og det er jo sant, når fertiliteten i landet synker. Det betyr ikke at kvinner bør vente, eller at det er bedre å vente. Flere kvinner må gi opp drømmen om barn når de venter. 1
Gjest Peanut Skrevet 4. august 2020 #30 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, Lønnesirup01 said: Det betyr ikke at kvinner bør vente, eller at det er bedre å vente. Flere kvinner må gi opp drømmen om barn når de venter. Ja? Det er ikke bare kvinners skyld
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #31 Skrevet 4. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er nettopp at slike vandrehistorier går. Mange lytter heller til anekdoter enn statistikk, og resultatet er at kvinner flest har et helt forvrengt bilde av hvordan fertiliteten synker. De nekter å se på tallene, fordi venninnen til naboen fikk barn som 43-åring "uten problemer". Positive fertilitetshistorier blir vandrehistorier, men det er jo ingen som går rundt og deler alle historiene om at de måtte gi opp barnedrømmen fordi de begynte for sent. Men det er realiteten for de fleste over 40. Anonymkode: f7579...36f Morsomt at du vil at statistikker skal fortelle deg om du er fruktbar eller ikke 😅 "Jeg kan ikke bli gravid fordi tallene sa noe annet.. " - høres jo for dumt ut. Det er vel bare å prøve, så får man rask nok svar. Anonymkode: 83196...0f2 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #32 Skrevet 4. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nå vet helsevitenskap heldigvis bedre enn å oppfordre til det. Heldigvis har det vært en del vinninger på helsevitenskapens område siden «før i tida». Anonymkode: 524a5...474 Må jo være sykt deprimerende å være kvinne som ønsker barn, da man bare har muligheten i kanskje 15-20 år, hvis ikke så kan man bare glemme det. å være kvinne er ikke enkelt nei. Anonymkode: b9ddd...7d3
Lønnesirup01 Skrevet 4. august 2020 #33 Skrevet 4. august 2020 (endret) 6 minutter siden, Peanut skrev: Ja? Det er ikke bare kvinners skyld Det er litt slitsomt at det alltid skal handle om "skyld". Det blir bare en følelsesladd diskusjon. Unge kvinner fortjener å få korrekt informasjon om fertilitet, som ikke bare er påvirket av hva eldre gravide kvinner føler, og som ikke handler om hvem sin "skyld" det er at kvinner skyver graviditet foran seg. Endret 4. august 2020 av Lønnesirup01 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #34 Skrevet 4. august 2020 Skjønner ikke at det er så oppsiktsvekkende å få barn i 40-åra. Mange kvinner kan få barn da naturlig. Selv om mange ikke kan det også. Det er individuelt. Både bestemor og moren min fikk barn i 40-åra. Vet også om mødre til venninner som fikk en attpåklatt da de hadde passert 40. Kommer vel an på gener og livsstil. Dere får finne ut om dere begge er fruktbare og sette igang hvis det er mulig. Det er ikke bare kvinnen det kommer an på. Sædkvaliteten i Europa og Norden er dårlig og den blir også dårligere med årene. https://www.nrk.no/norge/xl/en-saed-historie-1.14583456 Anonymkode: 32876...701 4
Lønnesirup01 Skrevet 4. august 2020 #35 Skrevet 4. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsomt at du vil at statistikker skal fortelle deg om du er fruktbar eller ikke 😅 "Jeg kan ikke bli gravid fordi tallene sa noe annet.. " - høres jo for dumt ut. Det er vel bare å prøve, så får man rask nok svar. Anonymkode: 83196...0f2 Det var vel ikke poenget her. Det er kun DIN kropp som kan fortelle deg om du er fruktbar eller ikke. Du blir gravid - du er fruktbar. Hvis du vil ha kunnskap om din fruktbarhet FØR du prøver å bli gravid, så kan du se på statistikk. Og statistikken forteller deg mer enn "en du kjenner". Det er jo det som er situasjonen her. De som blir gravide på første forsøk eller mennene som er sammen med en kvinne som ble det, trenger selvsagt ikke forhøre seg om sjansene dine. Det er jo helt håpløst når kvinner på 40 snakker om venninner eller kjendiser som ble gravide etter 40. Da er statistikk bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #36 Skrevet 4. august 2020 Å være kvinne er så utrolig kjipt... Kvinner er født med dårlig tid, mens menn bare kan leke seg gjennom mye av livet virker det som, selvrealisere, og alt det der. Bare tull egentlig! Også dette med menstruasjon og å føde er smertefullt. Det er så urettferdig og tragisk!!! Anonymkode: b9ddd...7d3 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #37 Skrevet 4. august 2020 Min mor var 44 når hun fikk meg, men da hadde de helt gitt opp å få flere barn et par år tidligere. Ja, kvinner over 40 kan få barn. Men å rekke å få 3-4 barn kan du glemme. Har hun faktisk sagt at hun ønsker det? Antar at du TS er en av de mannfolka i slutten av 40-åra som ennå ikke har gitt opp håpet om egne barn? Jeg tror nok du bør prøve å gå noe yngre. Og generelt siden jeg hadde godt voksne foreldre selv, jeg vil ikke anbefale å få barn så sent i livet. Selv om jeg skjønner drømmen veldig godt. Anonymkode: 2a353...114 4 1
Gjest Peanut Skrevet 4. august 2020 #38 Skrevet 4. august 2020 27 minutter siden, Lønnesirup01 said: . It takes two to tango. Hvem skal kvinner få barn med da når mange menn «ikke føler seg klare for barn»? 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og generelt siden jeg hadde godt voksne foreldre selv, jeg vil ikke anbefale å få barn så sent i livet. Anonymkode: 2a353...114 Gjelder det de mennene som får barn fra 55 og oppover og?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #39 Skrevet 5. august 2020 Ingen grunner til å bruke tid på å bruke tid på Kvinneguiden i alle fall om du har tenkt å produsere opp til flere barn med en kvinne på 40..kanskje like greit å satse på prøverør med flere om gangen først som sist.. Anonymkode: 0643d...7ca
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #40 Skrevet 5. august 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Å være kvinne er så utrolig kjipt... Kvinner er født med dårlig tid, mens menn bare kan leke seg gjennom mye av livet virker det som, selvrealisere, og alt det der. Bare tull egentlig! Også dette med menstruasjon og å føde er smertefullt. Det er så urettferdig og tragisk!!! Anonymkode: b9ddd...7d3 Mulig, men det er ikke menns ansvar å sørge for at kvinner får barn i tidsrommet de har tilgjengelig. Om ts ønsker barn er ikke dette rette kvinne for han, hun er for gammel. Og jeg har 0 sympati med kvinner på denne fronten. Det er langt flere menn som er ufrivillig barnløse. Anonymkode: e4ca8...54e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå