Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har holdt det uoffisielt i hele svangerskapet og ikke fortalt før etter fødsel? 

Anonymkode: 898fa...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom en graviditet som oftest vises i 3.trimester så blir det vel nesten umulig å skjule det helt til fødsel, så sant man ikke lever et eremittliv? 

Vi venter til etter OUL (uke 19 ca.) med å fortelle, og jeg syns det er lenge nok.

AnonymBruker
Skrevet

Noen får jo veldig liten mage og kan sikkert skjule det helt til etter fødsel, men det er vel de færreste. Og hvorfor? Tror familien hadde blitt litt skuffa om vi hadde skjult det så lenge, selvom de hadde blitt glad for en baby. Så mye rare tanker folk har i dag... 

Anonymkode: e782f...acf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men på sosiale medier er det jo noe helt annet, jeg har ikke tenkt å dele noe der før evt etter fødsel 😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortalte det egentlig aldri utenlm til nærmeste familie, men folk vi møtte så det jo ganske lett etterhvert! Men ble aldri veldig stor så var en del som ikke fikk det med seg heller. "Annonserte" ingenting før baby var ute, da la vi ut til venner på Facebook:) 

Jeg syntes det ble mer enn nok babyprat det lille det ble etter at magen ble synlig, og hadde ikke orka mer. Så veldig fornøyd med å ikke si noe. 

Anonymkode: 290d3...857

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men på sosiale medier er det jo noe helt annet, jeg har ikke tenkt å dele noe der før evt etter fødsel 😊

Jeg har gjort akkurat det samme. Har ikke annonsert noe. Man så det jo på meg, men hadde ikke behov eller lyst til å annonsere det til folk utenom foreldre og søsken 😊 nær venninner gikk også vite, men alt i alt så gikk jeg ikke rundt og snakka masse om det etc. 

Anonymkode: 55ef9...0ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gigantisk så var veldig vanskelig om jeg skulle skjult det. Men jeg annonserte det aldri, sa aldri noe med mindre noen spurte(bortsett fra tiø nærmeste familie) 

Anonymkode: d3a55...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt det skjult fra de fleste. Ønsker ikke for mye oppmerksomhet rett og slett. Alle spørsmål, meninger, tips og råd. Nærmeste familie, venner og kollegaer vet  så klart, men jeg har ikke gått ut med en offentlig kunngjøring for resten av mine kjente og bekjente. Regner med at de som vet har sørget for at rykte spredte seg selv 😄

Anonymkode: d4b19...45d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gravidkroppen er for de aller fleste kvinner ganske avslørende, så jeg vil tro folk fatter mistanke 🤭

Anonymkode: 30375...7d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har holdt det skjult fra de fleste. Ønsker ikke for mye oppmerksomhet rett og slett. Alle spørsmål, meninger, tips og råd. Nærmeste familie, venner og kollegaer vet  så klart, men jeg har ikke gått ut med en offentlig kunngjøring for resten av mine kjente og bekjente. Regner med at de som vet har sørget for at rykte spredte seg selv 😄

Anonymkode: d4b19...45d

Akkurat det samme her, av samme grunner. De nærmeste og kollegaer har selvfølgelig måttet få vite det, men vi annonserte heller ingenting i sosiale medier. Kollegaer fikk heller ikke vite noe før etter OUL, selv om jeg også hadde tatt TUL privat. 

Anonymkode: d6fc9...df1

Skrevet

Fortalte kun til nærmeste i uke 20, etter OUL. Dvs mamma, svigers, søsken og nærmeste veninne. Resten får vente me mindre de ser meg ute, syns det bare er latterlig når folk deler på SoMe, spesielt de som legger ut x-antall mage bilder, UL-bilder osv. 
For realiteten er at ingen andre enn nærmeste bryr seg i det hele tatt :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Frøyamor skrev:

Fortalte kun til nærmeste i uke 20, etter OUL. Dvs mamma, svigers, søsken og nærmeste veninne. Resten får vente me mindre de ser meg ute, syns det bare er latterlig når folk deler på SoMe, spesielt de som legger ut x-antall mage bilder, UL-bilder osv. 
For realiteten er at ingen andre enn nærmeste bryr seg i det hele tatt :) 

Latterlig? Hvorfor er du på SoMe da? Synes du det er så utrolig gøy å se turbilder av folk? Jeg synes det er mye mer koselig å se at noen venter barn, enn at de har besteget enn fjelltopp. 

Jeg har mine meninger om å holde graviditet skjult for de nærmeste helt fram til uke 20, men holder meg for god til å kalle de latterlig. 

Anonymkode: 918ac...481

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke kringkastet det på some, men familie og venner vet det jo. Kolleger får vite det når vi kommer på jobb etter ferie. Da er jeg 21-22 uker på vei. Folk vi møter vil jo se det etterhvert. 

Anonymkode: f2b22...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men det er folk som jeg ikke ser så ofte..bryr de seg får de vite det. 

Når man bor langt fra hverandre så blir det sånn. 

Anonymkode: e1121...4d5

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig? Hvorfor er du på SoMe da? Synes du det er så utrolig gøy å se turbilder av folk? Jeg synes det er mye mer koselig å se at noen venter barn, enn at de har besteget enn fjelltopp. 

Jeg har mine meninger om å holde graviditet skjult for de nærmeste helt fram til uke 20, men holder meg for god til å kalle de latterlig. 

Det handler heldigvis ikke om hva du synes er gøy, men at barn har rett til å skape sin egen digitale identitet. Og legge ut bilder av barn eller fostre i magen er rett og slett uetisk og burde vært ulovlig!

Anonymkode: 2c497...a83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler heldigvis ikke om hva du synes er gøy, men at barn har rett til å skape sin egen digitale identitet. Og legge ut bilder av barn eller fostre i magen er rett og slett uetisk og burde vært ulovlig!

Anonymkode: 2c497...a83

Hvordan er det uetisk? 

Anonymkode: 1822a...77e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uke 18 i dag, nærmeste familie vet det, og nærmeste venner. Men vi har ikke tenkt å si det til andre venner/bekjente som vi ikke ser før fødsel. Har hatt så mange dårlige vennskap gjennom årene hvor folk kun tar kontakt når de trenger hjelp, og jeg har nå vært dårlig i 12 uker med oppkast og ikke vært utenfor huset nesten, kun 2 venner har i løpet av 12 uker spurt hvordan ejg har det og om vi skal finne på noe, de to vet det. Alle andre trenger ikke vite det, når de ellers ikke bryr seg heller. 

Anonymkode: 915b1...7ac

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er det uetisk? 

Anonymkode: 1822a...77e

Fordi det å være inne i mors mage er ment å være det tryggeste stedet i verden. Man er også alt for liten til å kunne forsvare seg selv. Og spesielt dersom kjønnet vises, så er det direkte uansvarlig å legge ut.

Anonymkode: 957ec...446

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite at jeg skulle få et nytt barnebarn dagen etter positiv test 😍

Anonymkode: 73f6f...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det å være inne i mors mage er ment å være det tryggeste stedet i verden. Man er også alt for liten til å kunne forsvare seg selv. Og spesielt dersom kjønnet vises, så er det direkte uansvarlig å legge ut.

Anonymkode: 957ec...446

Hjelpes 😅 Alle foster ser jo nesten identisk ut i magen. Helt for å verne barn i SoMe og tenke før man poster, men det får være grense for hysteri. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...