Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg var hos legen grunnet mistanke om UVI. Urinen ble sendt til dyrkning og jeg startet opp med Selexid som jeg skal gå på i en uke. Jeg fikk i samme slengen beskjed av legekontoret om at urinprøven som ble tatt ved første kontroll viste at det var påvist lav konsentrasjon av gruppe B streptokokker. Noe som tyder på at det foreligger høy konsentrasjon av GBS i fødselskanalen. Jeg ble selvfølgelig bekymret da jeg har hørt om dette tidligere. Ble fortalt at fødeavdelingen vil vurderes intravenøs antibiotika under fødsel. 

Jeg lurte selvfølgelig på hvorfor jeg hadde fått det, ble bare fortalt at det var uflaks. 

Noen som har hatt det samme og vil dele sine erfaringer? Går det an å bli kvitt GBS eller vil jeg for alltid være bærer av dette? Er det farlig på andre måter å ha dette i kroppen?

Takk på forhånd!

Anonymkode: 565c5...042

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig for deg, men kan være farlig for babyen. (Primært under fødselen tror jeg?) Mange får også antibiotika før fødsel, så forhør deg om du ikke bør ha det før, og ikke bare vurderes under fødsel. Jeg fikk det påvist etter en dødfødsel, men det var ikke årsaken da. Nå i dette svangerskapet har de sendt urin til dyrkning men hadde det ikke nå. Så man kan tydeligvis bli kvitt det 😊

Anonymkode: 105a5...de9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...