Gå til innhold

Glemt ppille etter mensenuke HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp hatt mensen mens jeg går på ppiller, altså den uken med sukkerpiller. Jeg ble ferdig på søndag med disse og glemte å ta ppillene på mandag. Jeg hadde sex på tirsdags morgen, og har ikke tatt pillene idag (tirdag) etter som jeg ikke har de tilgjengelige. Hva burde jeg gjøre? Ta nødprevansjon? Eller er dette ikke nødvendig iom at jeg hadde mensen...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke går du på? 

Sånn at man kan sjekke pakningsvedlegget. 

Skrevet
19 minutter siden, SlemUlv skrev:

Hvilke går du på? 

Sånn at man kan sjekke pakningsvedlegget. 

Almina, står ingenting om hvis man har glemt de etter mensen

Skrevet
2 minutter siden, Sandra karlsen skrev:

Almina, står ingenting om hvis man har glemt de etter mensen

Dersom du har glemt å ta Almina 28

Dersom du har glemt en rosa tablett, og det er mindre enn 12 timer siden tabletten normalt skulle vært tatt, skal du ta den glemte tabletten umiddelbart og fortsette som normalt (ta neste tablett til vanlig tid) til brettet er tomt.
Dersom du har glemt en rosa tablett, og det er mer enn 12 timer siden den normalt skulle vært tatt, er det en risiko for at du kan bli gravid. I så fall gjør du følgende:

Ta den glemte tabletten umiddelbart, selv om det betyr at du tar to tabletter på samme dag.

Fortsett å ta tablettene til brettet er tomt.

Bruk i tillegg ikke-hormonell prevensjon (for eksempel kondom) de neste 7 dagene.

Hvis du i løpet av disse 7 dagene bruker opp de rosa tablettene på brettet, skal du begynne direkte på neste brett uten å ta noen av de hvite tablettene. Det kan være du opplever småblødninger mens du tar det andre brettet, men dette er ikke noe du skal bekymre deg for.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-almina-28-campuspharma-614994

Det er mer en 12 timer du skulle tatt. 

Btw: Man har ikke mensen på p-piller, men blødninger. Det er ikke helt det samme. 

Skrevet
1 time siden, SlemUlv skrev:

Dersom du har glemt å ta Almina 28

Dersom du har glemt en rosa tablett, og det er mindre enn 12 timer siden tabletten normalt skulle vært tatt, skal du ta den glemte tabletten umiddelbart og fortsette som normalt (ta neste tablett til vanlig tid) til brettet er tomt.
Dersom du har glemt en rosa tablett, og det er mer enn 12 timer siden den normalt skulle vært tatt, er det en risiko for at du kan bli gravid. I så fall gjør du følgende:

Ta den glemte tabletten umiddelbart, selv om det betyr at du tar to tabletter på samme dag.

Fortsett å ta tablettene til brettet er tomt.

Bruk i tillegg ikke-hormonell prevensjon (for eksempel kondom) de neste 7 dagene.

Hvis du i løpet av disse 7 dagene bruker opp de rosa tablettene på brettet, skal du begynne direkte på neste brett uten å ta noen av de hvite tablettene. Det kan være du opplever småblødninger mens du tar det andre brettet, men dette er ikke noe du skal bekymre deg for.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-almina-28-campuspharma-614994

Det er mer en 12 timer du skulle tatt. 

Btw: Man har ikke mensen på p-piller, men blødninger. Det er ikke helt det samme. 

Men burde jeg kjøpe nødprevensjon? Eller skal jeg bare begynne på ppiller igjen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...