Frøkensina Skrevet 5. august 2020 #21 Skrevet 5. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: At om noen er syke, så beskytter maskene for spredning fra dem. Med mindre de tar på masken, og tar andre steder, noe som bidrar til større smittespredning en vanlig utpust. Anonymkode: 34bd5...138 Jeg har lest flere steder nå at covid19 sprer seg mest via dråper i luften (både store og mikroskopiske) og i liten grad via kontaktsmitte så jeg tror ikke det siste stemmer.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #22 Skrevet 5. august 2020 Finnes det noen munnbind som ikke blir så varme at man omtrent må holde pusten? Liten tro på munnbind, men hvis det blir påbudt vil jeg gjerne ha noen det går an å puste i. Anonymkode: aca13...45f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #23 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen munnbind som ikke blir så varme at man omtrent må holde pusten? Liten tro på munnbind, men hvis det blir påbudt vil jeg gjerne ha noen det går an å puste i. Anonymkode: aca13...45f Medisinske munnbind er minst varme. Disse klarer du å puste i, når tannhelse- og sykehuspersonell klarer det hele arbeidsdager. Anonymkode: 82730...529
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #24 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Medisinske munnbind er minst varme. Disse klarer du å puste i, når tannhelse- og sykehuspersonell klarer det hele arbeidsdager. Anonymkode: 82730...529 Ok, da er jeg ferdig bisk. Det er sånne jeg har brukt når jeg måtte, og holdt på å besvime. Det er ikke bare varmen, men følelsen av å puste sin egen resirkulerte luft om og om igjen. Anonymkode: aca13...45f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #25 Skrevet 5. august 2020 Det er mange feil om ansiktsmasker/stoff-munnbind. Noen er supersikre. Flere lag stoff, stoffene er kokt flere ganger for å krympe maksimalt. De er så sikre at du klarer ikke å blåse ut/bevege en flamme fra en lighter rett foran munnbindet/ansiktsmasken. De er supertette, men det betyr også at man puster tyngre. Jeg brukte en ansiktsmaske av denne type da jeg var i Milano midt i verste corona-tid i Italia tidlig i juni i år. Det var 35 grader. Jeg svettet og pustet tungt. Så behagelig er det ikke. Men det fungerte. Andre er bare "et stykke stoff" . Anonymkode: a1562...2d6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #26 Skrevet 5. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har lyseblå på sykehuset også, kan da umulig være det samme? Anonymkode: 55f17...d17 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De beskytter heller ikke bæreren. Anonymkode: 82730...529 Så alle leger ,tannleger og bruker munnbind for ikke å smitte pasientene sine ? Betyr det at de er syke siden de bruker munnbind? Anonymkode: 645c9...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #27 Skrevet 5. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle leger ,tannleger og bruker munnbind for ikke å smitte pasientene sine ? Betyr det at de er syke siden de bruker munnbind? Anonymkode: 645c9...ac7 Ja, alle tannleger i hele Norge er selvfølgelig syke hele tiden, året rundt med alle pasienter Anonymkode: 63052...3f8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #28 Skrevet 5. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle leger ,tannleger og bruker munnbind for ikke å smitte pasientene sine ? Betyr det at de er syke siden de bruker munnbind? Anonymkode: 645c9...ac7 Munnbindene stanser store dråper, men ikke smitte i aerosoler. Tannleger er mest utsatte for smitte, pga aerosoler som dannes ved bruk av høyhastighetsbor som brukes med vannkjøling. God grunn til å utsette tannlegebesøket dersom man ikke er frisk. Anonymkode: 82730...529
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #29 Skrevet 5. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle leger ,tannleger og bruker munnbind for ikke å smitte pasientene sine ? Betyr det at de er syke siden de bruker munnbind? Anonymkode: 645c9...ac7 Og nei, de er ikke syke når de bruker munnbind, men har du veldig lyst til å bli truffet av spyttdråper når tannlegen snakker til deg når du ligger i tannlegestolen? Anonymkode: 82730...529
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #30 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og nei, de er ikke syke når de bruker munnbind, men har du veldig lyst til å bli truffet av spyttdråper når tannlegen snakker til deg når du ligger i tannlegestolen? Anonymkode: 82730...529 Ja men vi blir jo fortalt om og om igjen at munnbind hindrer ikke deg i å bli smittet. Forstår det med tannlege da. Så i Kina går nesten alle med munnbind ,er det fordi alle er syke? Nei det tror jeg ikke . Anonymkode: 645c9...ac7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #31 Skrevet 6. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men vi blir jo fortalt om og om igjen at munnbind hindrer ikke deg i å bli smittet. Forstår det med tannlege da. Så i Kina går nesten alle med munnbind ,er det fordi alle er syke? Nei det tror jeg ikke . Anonymkode: 645c9...ac7 Les om igjen: 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Munnbindene stanser store dråper, men ikke smitte i aerosoler. Tannleger er mest utsatte for smitte, pga aerosoler som dannes ved bruk av høyhastighetsbor som brukes med vannkjøling. God grunn til å utsette tannlegebesøket dersom man ikke er frisk. Anonymkode: 82730...529 Det finnes intet munnbind som garanterer at du ikke blir smittet, og det er heller ikke noen produsenter av munnbind som oppgir beskyttelsesgrad for bæreren, men munnbind kan selvsagt beskytte deg fra at du ikke får store dråper eksempelvis fra et nys, rett i ansiktet. Anonymkode: 82730...529 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #32 Skrevet 6. august 2020 17 timer siden, Frøkensina skrev: Jeg har lest flere steder nå at covid19 sprer seg mest via dråper i luften (både store og mikroskopiske) og i liten grad via kontaktsmitte så jeg tror ikke det siste stemmer. Det er svært lite sannsynlig at covid19 sprer seg gjennom andre ting enn dråpesmitte. Vi vet om flere tilfeller der smittede har oppholdt seg innendørs i lang tid sammen med mange mennesker uten at andre har blitt smittet (f.eks. leger ved Oslo Universitetssykehus i mars). Dette er tilnærmet umulig dersom viruset faktisk smittet gjennom lufta. Anonymkode: 0011b...aa8
Fremhevede innlegg