AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Ser det er mye snakk om barnehager blir stengt nå som bølge to er i frammarsj. Jeg jobber i en barnehage nå i sommer og har spurt de ansatte hva de synes om det. Alle, inkludert styrer, er veldig sikre på at barnehagen kommer til å stenge igjen. Tiltak som maske feks er helt umulig å gjennomføre i barnehage, pluss det at å holde avstand ikke er forsvarlig med barna. De trenger akkurat like mye klem og trøst som før korona og må bli behandlet på samme måte som før korona. Om det blir lockdown, mener barnehageansatte i de te barnehagene jeg har vært i, at barnehager bør og må stenges. Jeg tipper det er ganske uunngåelig. Anonymkode: a2cb8...917 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Ja, barnehageansatte er jo kjent som den yrkesgruppen som er best til å spå fremtiden, samt til å følge med på og analysere nyhetsbildet riktig! God kunnskap om spredning av pandemier har de også. Anonymkode: c782a...fc0 37
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, barnehageansatte er jo kjent som den yrkesgruppen som er best til å spå fremtiden, samt til å følge med på og analysere nyhetsbildet riktig! God kunnskap om spredning av pandemier har de også. Anonymkode: c782a...fc0 Vet sikkert mer enn deg iaf som jobber med det hver dag, du grinebiter ☺️ Anonymkode: a2cb8...917 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Oja, vi tror ikke det. Kun den avdelingen/barnehagen som evt får et utbrudd, for en periode. Ikke alle. Hilsen barnehagelærer med venner og kollegaer i mange ulike barnehager. Anonymkode: 757c7...c18 7
kalini Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Tror nok ikke det, åpning av bhg og skoler har vist oss at barn ikke er de som smitter mest. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Dette er første gang jeg hører noen si. Jeg deltar i en lukket gruppe på Facebook hvor styrere kan snakke sammen, og absolutt alle er enige om at det nok ikke blir en ny stenging. Dette basert på uttalelser fra helsedirektoratet, guri melby ++++ Anonymkode: 7156f...13a 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet sikkert mer enn deg iaf som jobber med det hver dag, du grinebiter ☺️ Anonymkode: a2cb8...917 Hvilken del av å jobbe i Bhg gjør dere til mer ekspert enn folk som ikke jobber i Bhg? Nei jeg tror ikke det blir stengt ned igjen. Viruset er ikke farlig for folk flest. Anonymkode: 6dca3...0cf 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Når det er sagt, så vil jeg bare påpeke til deg kalini, at grunnen til evt stenging/strengere regler ikke handler om hvorvidt barn smitter, men at foreldre i samme lille garderoben flere ganger daglig, ansatte som blir syke slik at bhg likevel må stenge osv, er det mest kritiske Anonymkode: 7156f...13a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 At barnehager og skoler kommer til å måtte stenge inni mellom, tror jeg er ganske sannsynlig. Men en barnehage i Odda blir neppe stengt av et smitteutbrudd på Røros. Det blir nok heller snakk om lokale stenginger for å få kontroll på lokale smitteutbrudd. Klarer man å forholde seg til de planlagte kohortene/klassene, kan det hende det holder å sette mindre grupper i karantene også. Hilsen lærer. Anonymkode: f9415...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Tror det isåfall bare er snakk om å stenge barnehager som evt er rammet av utbrudd. Tror det er lite sannsynlig med landsomfattende nedstengning av barnehager og skoler igjen. Anonymkode: d9a6b...66a 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Nei det tror jeg ikke, tror det var galt å stenge dem i mars også, men da visste vi jo ikke bedre. Barn er i liten grad smittespredere. Har større troen på at vi som voksne må ha mer hjemmekontor, serveringssteder stenger etc. Anonymkode: d94ec...c8b 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 Nå viste vel bhg-ansatte seg som den lateste gruppen sist ting var stengt, så det forbauser meg ikke at de håper på stenging igjen. Det var jo konstant sutring om at smitten kom til å komme helt utav kontroll når de skulle åpne igjen, og det skjedde jo ikke. Men jeg tror ikke det kommer til å bli stengt, jeg tror nok bhgfolket pent må innfinne seg på jobb, også etter ferien. Anonymkode: 4984f...062 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 Det er det ingen som tror der jeg jobber. Avdelingen eller barnehagen ja, alle barnehager overhodet ikke. Anonymkode: 02450...947 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå viste vel bhg-ansatte seg som den lateste gruppen sist ting var stengt, så det forbauser meg ikke at de håper på stenging igjen. Det var jo konstant sutring om at smitten kom til å komme helt utav kontroll når de skulle åpne igjen, og det skjedde jo ikke. Men jeg tror ikke det kommer til å bli stengt, jeg tror nok bhgfolket pent må innfinne seg på jobb, også etter ferien. Anonymkode: 4984f...062 Der var du igjen ja. Den som hater barnehageansatte og omtrent gikk på veggen i sinne over at tenke seg til at DE faktisk fikk lønn og andre var permittert. Misunnelse er så smålig. Anonymkode: 02450...947 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når det er sagt, så vil jeg bare påpeke til deg kalini, at grunnen til evt stenging/strengere regler ikke handler om hvorvidt barn smitter, men at foreldre i samme lille garderoben flere ganger daglig, ansatte som blir syke slik at bhg likevel må stenge osv, er det mest kritiske Anonymkode: 7156f...13a Altså, foreldre i garderoben er jo enkelt å unngå. Hos oss leveres og hentes barna i døra - ingen foreldre får lov å gå inn. Tipper det Evt går tilbake til mindre kohorter, eller oppdeling i avdelinger slik som de har i dag, men tror ikke hverken barnehager er skoler kommer til å stenge med den kunnskapen man har opparbeidet ila våren. Nå vet både ledelse, ansatte og barn hvordan man tilrettelegger for å minimere smitte. Dette rammeverket hadde man ikke i mars når alt stengte ned. Anonymkode: 6cbc8...343 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 Hvis det viser seg at det blir mye smittespredning i barnehager så kommer de til å stenge dem ned igjen, uavhengig av hva de sier nå. Er det noe FHI er gode til så er det å ta feil og ombestemme seg, vanligvis en god stund etter at hele resten av verden har skjønt at de tok feil. Anonymkode: 548d8...671 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 Det er jo tydelig at det er reising som gir mye mer smittespredning, åpningen av bhg/skole utgjorde jo ingen særlig forskjell. Så tror ikke de stenger alt nasjonalt som i mars, men at evt noen steder med mye smitte kan bli stengt. Er barnehagelærer. Anonymkode: b2a49...341 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 Jobber i bh i stavanger, her er det ikke aktuelt å stenge igjen Anonymkode: 1d677...efe 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 Jeg er barnehagelærer, og jeg tror ikke det blir nedstenging igjen. Det har for store ringvirkninger. Da blir det ev nedstenging av enkelte barnehager der det er smitteutbrudd. Anonymkode: 01d0f...ef1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 Om det skjer at en bhg eller skole blir rammet av korona her.i Bærum f.eks så kan de stenge ned hele eller deler, men ikke alle de andre. Anonymkode: a5a7f...0cb
Anbefalte innlegg