Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en permittert ansatt som jeg nå ikke får tak i. Telefonen hans er skrudd av etter å ha forsøkt å ringe han tre dager på rad. Planen er å tilbakekalle han til jobb i slutten av denne uken, men det er ikke så lett når jeg ikke får tak i han.

Vet at konas familie har et hus i Spania og at de er der mye. Har han lov til å bare reise dit uten å underrette oss eller søke ferie? Vet jo ikke hva som er årsaken, men usikker på lover og regler. Noen som vet?

Anonymkode: edd76...d14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han skal kunne tilbakekalles på jobb på 1-2 dagers varsel. Men er det ekstrahjelp e.l er det noe annet. 

Anonymkode: 17fcb...b19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han skal kunne tilbakekalles på jobb på 1-2 dagers varsel. Men er det ekstrahjelp e.l er det noe annet. 

Anonymkode: 17fcb...b19

Nei, fulltidsansatt..

Skrevet

Da hadde jeg sendt en mail med en offisiell tilbakekallelse av permitteringen. Da hadde han fått det skriftlig  og hadde ikke kunne "lurt" seg unna. Han mister vel penger ved å reise utenlands? Han må jo også sitte 10 dager i karantene uten penger. 

Er han ellers en stabil arbeidstaker? Er jo veldig merkelig dette...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, teknosilje skrev:

Da hadde jeg sendt en mail med en offisiell tilbakekallelse av permitteringen. Da hadde han fått det skriftlig  og hadde ikke kunne "lurt" seg unna. Han mister vel penger ved å reise utenlands? Han må jo også sitte 10 dager i karantene uten penger. 

Er han ellers en stabil arbeidstaker? Er jo veldig merkelig dette...

Takk for godt tips! Han er ellers stabil men liker å gjøre som han vil. Og når han i tillegg elsker Spania, så ser jeg sannsynligheten for at han dro dit når grensene åpnet seg.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt tips! Han er ellers stabil men liker å gjøre som han vil. Og når han i tillegg elsker Spania, så ser jeg sannsynligheten for at han dro dit når grensene åpnet seg.

Nå er det sånn at man kan ikke bare ta ferie slik det passer seg 😂

Lykke til!

Skrevet

Man er fritatt arbeidsplikten som permittert, så ingen kan vel nekte en det?

Skrevet

Oppdater gjerne!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Buldre skrev:

Man har også plikt til å møte tilbake på jobb etter 1-2 dager. Kanskje ikke så lett om man tar turen til Spania i disse dager...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har også plikt til å møte tilbake på jobb etter 1-2 dager. Kanskje ikke så lett om man tar turen til Spania i disse dager...

Godt mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Send et offisielt varsel med tilbakekalling og gi han 2 dager på å komme seg på jobb. Han har ingen plikt til å fortelle deg hvor han er, men NAV må informeres 

Anonymkode: 24f70...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Buldre said:

Han kan reise, men dersom han samtidig mottar dagpenger er det ulovlig å reise utenlands. Dersom han mottar dagpenger skal han aktivt søke jobb og kunne stille på et par dagers varsel. 

Anonymkode: 82aec...bc6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...