Gå til innhold

Bruke samme antrekk to dager på rad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

Jeg jobber i en bedrift med en del unge fremadstormende folk (jeg er 35, disse er tidlig 20), og i lunsjen i dag ble det snakk om kleskode på jobb. Det kom fram at flere synes det er "ekkelt" hvis de ser noen har samme antrekk to dager på rad. Jeg kan fint finne på å gjøre det.

Hva er deres tanker om det? 

Anonymkode: 8e890...08a

AnonymBruker
Skrevet

Har til og med brukt samme antrekk 3 dager på rad, jeg, hvis det ikke er skittent eller jeg har svettet mye... Er ikke så glad i å vaske at jeg gidder å vaske rene klær...

Anonymkode: 91b7d...921

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

En må la det gå 1 dag mellom, slik at illusjonen om at klærne kan være vasket, opprettholdes.

Anonymkode: 7b4cb...1eb

• Liker 23
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Evt bytte enten overdel/underdel. 

Klær som bukse og genser blir jo ikke skittent på en dag, men jeg liker heller ikke å gå ut i samme antrekk flere dager i strekk. Vasker dog ikke etter en dags bruk.

Kun type undertøy, stramme singleter, sokker etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid med samme antrekk to dager på rad og er i midten av 20-årene. Legger aldri merke til hva andre har på seg eller om de bytter klær hver dag

Anonymkode: dada3...d53

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke ekkelt, så sant klærne er rene og ikke lukter vondt? 
Enkelte folk er helt hysteriske. 

Anonymkode: 7a971...de0

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som merker at man bruker samme klær to dager på rad, med mindre man dukker opp i gallakjole på jobb

Anonymkode: 0d173...3f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg har hatt samme antrekk to dager på rad ved flere anledninger. Småbarnsmor, ingen unnskyldning, er jeg, opplever at det er lettvint å dra på seg det samme som i går, såfremt det ikke er møkkete. Kommer naturligvis til å bli mer bevisst på det nå, men ideen om å la det gå èn dag i mellom er ikke dum. Da slipper jeg unna med å planlegge antrekk 2-3 ganger i uka, istedet for 5 😅

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg har hatt samme antrekk to dager på rad ved flere anledninger. Småbarnsmor, ingen unnskyldning, er jeg, opplever at det er lettvint å dra på seg det samme som i går, såfremt det ikke er møkkete. Kommer naturligvis til å bli mer bevisst på det nå, men ideen om å la det gå èn dag i mellom er ikke dum. Da slipper jeg unna med å planlegge antrekk 2-3 ganger i uka, istedet for 5 😅

Glemte å skrive hilsen TS 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker gjerne samme shorts en-to, kanskje 3 dager om det ikke er noe søl på den. T-shirt byttes hver dag. Genser samme som shortsen. Nå jobber ikke jeg på kontor

Anonymkode: 42abd...cec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En la det gå 1 dag mellom, slik at illusjonen om at klærne kan være vasket, opprettholdes.

"MÅ" man? 

Mange blir hverken svett eller skitten på klærne i løpet av en arbeidsdag, med mindre man hsr en fysisk jobb! Sitter man på kontor, blir man som regel ikke svett engang. Mange skifter over til mer behagelige klær når man kommer hjem, og i så måte er klærne i teorien rene! 

Anonymkode: 74738...f5b

• Liker 4
Skrevet

Ingenting galt med det om ikke klærne er skitne. Noen av oss har jo flere like plagg også. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En må la det gå 1 dag mellom, slik at illusjonen om at klærne kan være vasket, opprettholdes.

De kan jo være vasket uansett. Mange har tørketrommel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har knagger i garderoben, slik at hvis antrekk fra dag 1 ikke er skittent eller svettet i kan jeg gjenbruke plaggene senere. Eksempel: nytt antrekk dag 1, nytt antrekk dag 2. Dag 3 - ny bukse og bluse fra dag 1. Dag 4 - bukse fra dag 2 og ny bluse. Osv. 

Singlet, sokker og undertøy går i skittentøyet hver dag.

Anonymkode: e591e...531

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet

Jeg ville ikke gått med samme antrekk to dager på rad. Det er vel bare ekkelt i vestlige land der vi har en overflod av både rent vann, såpe og klær.

Det som er normalt for oss er egentlig ganske hysterisk, men vi er nå vant til at man skifter klær hver dag og har vendt oss til denne standarden og da er alt annet "ekkelt".

Selv dusjer jeg minst en gang om dagen og skifter klær på overkroppen hver dag. Bukser kan jeg fint bruke flere ganger før bruk, men aldri to dager på rad i frykt for skammen jeg vil føle av å være åpen om at jeg ikke vasker klærne mine etter en gangs bruk. Men synes jeg personlig at det er ekkelt? Nei. 😛

Gjest Dævendøtte
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går alltid med samme antrekk to dager på rad og er i midten av 20-årene. Legger aldri merke til hva andre har på seg eller om de bytter klær hver dag

Anonymkode: dada3...d53

Samme her, enser ikke hva andre har på seg. 

Selv kjøper jeg gjerne to og to like plagg hvis jeg liker de godt, har samme bukse på meg nesten hver dag jeg, bare bytter på de når den andre er til vask ;)  Så lenge klærne er rimelig rene og kroppen fresh, så gir jeg blaffen i hva andre tenker om antrekkene mine. 

AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt er det ikke, så lenge klærne ikke er skitne eller lukter. Jeg syns allikevel det er rart å gå med det samme ute blant folk (f.eks på jobb) to dager på rad. 

Anonymkode: 7d376...659

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ekkelt er det ikke, så lenge klærne ikke er skitne eller lukter. Jeg syns allikevel det er rart å gå med det samme ute blant folk (f.eks på jobb) to dager på rad. 

Anonymkode: 7d376...659

Hvorfor er det rart? 😊 Kollegene mine brukte ordet ekkelt, men også unødvendig, fordi de hadde nok andre klær, og i tillegg tid på kvelden i forveien å legge frem antrekk. Jeg prøver å gjøre det samme, men når dagens antrekk funka, og klærne er rene, lar jeg det henge så jeg kan ha det en dag til. 

Ts

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så lenge klærne ikke er skitne, kan de fint brukes i 2-3 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Tuller du? Det er da ikke ekkelt å gå i samme klær to dager på rad. Jeg dusjer meg annenhver dag (får både tørt hår og hud hvis jeg skulle gjort det hver dag), og bytter klær deretter. Det eneste jeg skifter hver dag er sokker, truse og t-skjorte/topp dersom den er trang, for da setter lukt fra armhulen seg lettere. Bortsett fra dette går jeg med samme bukse, genser, kjole osv. to dager på rad. Jeg er forresten 28 år. 

Anonymkode: 9a2ee...ade

• Liker 2
Gjest MrTeddy29
Skrevet

Da jeg ikke har luktesans så får jeg noya om jeg ikke skifter klær så, for meg så må jeg bytte vær dag.

Men reagerer ikke om folk bytter vær dag.

Er nok ikke alltids at man svetter like mye til at man trenger og bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...