AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Jeg sitter i en skikkelig lojalitetskonflikt føler jeg. Jeg har en kollega som gjentatte ganger ikke kan oppføre seg på jobben. Jeg er rett og slett sliten av henne. Har hatt flere diskusjoner med henne om ting og hun tar alt så personlig. Hun klarer ikke å forholde seg profesjonell. Stadig borte fra jobben over sykdom, kan skrive om jobben sin på Facebook (mest negativt) og det siste nå som fikk begeret mitt til å renne over. Vi jobber innen varehandelen. Var en kunde som kom å fortalte meg at han hadde hørt mye negativt om sjefen. At min kollega hadde sagt dette og klaget åpenlyst til han om det. Dette synes jeg ikke er greit. Har sagt til henne tidligere at hvis hun har et problem med sjefen så må hun ta det opp med han. Ikke løpe rundt til andre å klage, spesielt ikke kunder. En ting å fortelle problemene sine til en kollega hun stoler på, men aldri ta slikt utenfor bedriften. Jeg sendte henne en saklig melding med en advarsel om at jeg hørte dette og at det ikke var greit at hun gjorde det. At hun burde holde slikt innad bedriften og aldri ta slikt utenfor. Jeg sa at jeg ikke hadde sagt det til sjefen eller noen andre. Burde jeg fortelle sjefen om dette eller holde det for meg selv? Ønsker ikke å sitte midt i en konflikt her. Men synes fortsatt ikke det er greit at hun gjør slikt. Pågått en stund nå. Har en sjefsrolle i bedriften under daglig leder. Så er litt skeptisk på om jeg er forpliktet til å si noe også. Anonymkode: 9a204...c1b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Jeg syns du bør ta det opp med sjefen når det har pågått over lengre tid og hun ikke forandrer seg Anonymkode: 093f5...8bb 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du bør ta det opp med sjefen når det har pågått over lengre tid og hun ikke forandrer seg Anonymkode: 093f5...8bb Hun har lest meldingen min, men ikke svart meg. Hun har fått flere klager på seg og jeg har klaget på henne selv. Sjefen har forsvart henne og ønsket å gi henne en sjanse. Men føler dette blir så ille når hun snakker stygt om han. Synes litt synd på sjefen når han jobber så hardt for å skape et godt arbeidsmiljø. Jeg er redd for at ting kommer til å bli værre med tiden om jeg ikke gjør noe snart. Men er livredd for å virke som en sladrehank. Vet liksom ikke hva jeg skal si. Sjefen er ny også og hun tåler ikke at hun får beskjed om å gjøre ting. ts Anonymkode: 9a204...c1b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Du må snakke med henne ansikt til ansikt. Ikke bare sende en melding! Det er feigt å bare sende en melding, synes jeg. Det er ikke måten å ta opp ting på. Anonymkode: 18e41...4b2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må snakke med henne ansikt til ansikt. Ikke bare sende en melding! Det er feigt å bare sende en melding, synes jeg. Det er ikke måten å ta opp ting på. Anonymkode: 18e41...4b2 Hun er borte på ferie, hadde tatt det opp med henne ansikt til ansikt hvis jeg kunne. Når hun kommer tilbake så skal jeg på ferie. ts Anonymkode: 9a204...c1b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er borte på ferie, hadde tatt det opp med henne ansikt til ansikt hvis jeg kunne. Når hun kommer tilbake så skal jeg på ferie. ts Anonymkode: 9a204...c1b Da hadde jeg ventet med å ta det opp til etter ferien. Å ta slikt over melding er ikke spesielt profesjonelt om du har en mellomlederstilling Anonymkode: f6da4...a6b
Candiru Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Har også hatt en sånn kollega. Når hun var i klagehumør så var det kun enveis kommunikasjon, jeg slapp aldri til med motargumenter eller forslag til andre måter å se den aktuelle problemstillingen hennes på. Når hun var ferdig så bare gikk hun, sånn at jeg alltid sto igjen med en følelse av at jeg hadde latt henne tro at jeg var enig med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå