Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har litt over en helt ren C i snitt, type 3.1 når en har konvertert fra bokstav til tallkarakterer. 

Hvor får oss / slike studenter egentlig jobb? 

Har akkurat gode nok karakterer til å begynne på siviløkonom, og tenker at det kanskje vil være bedre. Litt bedre utvalg på spesialisering der, da jeg valgte helt feil spesialisering under Bachelor... 

Anonymkode: bf315...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har inntrykk at det er sånne jobber overalt? Mulig det er mange søkere også, men det vrimler jo av stillinger for controllere, økonomikonsulenter, lønns- og regnskapsmedarbeidere (vet ikke om akkurat de er noe for deg) + diverse saksbehandlere, kontoransatte, lederstillinger og andre stillinger der de vil ha folk med din utdanning. 

Med mindre du er veldig kresen, tror jeg ikke du får problemer med å få deg jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ut med 3,2 i snitt. Jobber i kommunen som controller og tjener 550.000, er veldig fornøyd😊 Liten bygdekommune som ligger 2 timers kjøretur unna Tromsø, var kun 3 søkere på stillingen her.

Anonymkode: 3b29b...ae6

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ut med 3,2 i snitt. Jobber i kommunen som controller og tjener 550.000, er veldig fornøyd😊 Liten bygdekommune som ligger 2 timers kjøretur unna Tromsø, var kun 3 søkere på stillingen her.

Hva gjør en controller? Sikkert dumt spørsmål🤣 Og hva gjør du ila arbeidsdagen?

Anonymkode: e9829...0d4

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør en controller? Sikkert dumt spørsmål🤣 Og hva gjør du ila arbeidsdagen?

Anonymkode: e9829...0d4

Ingen dumme spørsmål😄

Jobber med:

- Oppfølging av drift- og investeringsregnskapet. Ser igjennom inngående fakturaer, noen ganger må de ompostereres fordi de er bilagsført feil.
- Henter ut rapporter fra økonomi/regnskapssystemet og utarbeider analyser for neste års budsjett. Feks har vi brukt elektriker svært mye på bygg- og anlegg. Kanskje det er mer gunstig å få etablert en rammeavtale her? Så mye av jobben går til offentlig anskaffelser også. Samme gjelder rapportering for vikarbruk, konsulenttjenester, høye mobilregninger ol. Som kommuneøkonom må man ofte se etter områder der man kan kutte driftskostnader.

- Jobber tett med årsavslutningen og årsberetningen. Lager endel politiske saksfremlegg til politikerne.

- Jobber ikke noe særlig med fakturering eller regnskap, men heller med økonomistyring på overordnet plan 😊 

Jobber i en liten kommune der arbeidsoppgavene flyter mer mellom ansatte, enn det som er normalt i større bedrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...