Gå til innhold

Mange smitta uten symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste et sted at flesteparten av alle de ansatte på hurtigruten som har testet positivt ikke har symptomer. 
tenker i utg punktet at det er en positiv nyhet som kan vise at mange fler har hatt det og at sjansen er større enn man tror for å ikke bli syk.

når det er sagt vet vi jo ikke om de vil utvikle symptomer etterhvert, håper det blir fulgt med på for «forskningens» del. 
og de må vel isoleres ved positiv test uansett men hvor lenge da, hvis de ikke har symptomer?

Anonymkode: 3bfe2...b36

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og det her argumentet om å ikke teste folk uten symptomer fordi det ikke vil vises på test da, faller jo bort?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det er dette som er så skummelt. Vi kan aldri vite hvem av oss som er smittet eller ei, så lenge symptomene uteblir. Det er nettopp dette som gjør at vi fortsatt må være forsiktige og ta hensyn til hverandre. Men utfra mye jeg leser her på KG, så blir jeg ganske fortvilt og målløs. Det er så mange mennesker som ikke bryr seg om restriksjoner og lever helt som normalt. Og det er også mange mennesker som jeg føler ønsker å provosere, og er både respektløse og uforsiktige av den grunn. Veldig leit😔

Anonymkode: 4eb18...1d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har testet positivt, eller har fått påvist antistoffer, uten symptomer overhodet. 

Leste også at alle ansatte på den beryktede puben i Østerrike testet positivt, og at nesten ingen hadde symptomer. Dette var jo unge, slanke mennesker, og uten for mange helseplager antar jeg i og med at de jobber på et utested til sent på kveld. Det samme gjelder jo de ansatte på Hurtigruten. 

Og nei, man utvikler ikke symptomer etterhvert, det er ikke senvirkninger (med mindre man for eksempel utvikler kraftig lungebetennelse - og får skade på lungene). Det florerer av slike myter der ute. 

Anonymkode: 35488...a84

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, flere jeg kjenner som har testet positivt hadde ikke symptomer på det tidspunktet, men hos samtlige så kom symptomene flere dager etterpå. 

Anonymkode: 9d156...bf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som har testet positivt, eller har fått påvist antistoffer, uten symptomer overhodet. 

Leste også at alle ansatte på den beryktede puben i Østerrike testet positivt, og at nesten ingen hadde symptomer. Dette var jo unge, slanke mennesker, og uten for mange helseplager antar jeg i og med at de jobber på et utested til sent på kveld. Det samme gjelder jo de ansatte på Hurtigruten. 

Og nei, man utvikler ikke symptomer etterhvert, det er ikke senvirkninger (med mindre man for eksempel utvikler kraftig lungebetennelse - og får skade på lungene). Det florerer av slike myter der ute. 

Anonymkode: 35488...a84

Selvfølgelig kan man utvikle symptomer etterhvert, hvis testen tas i inkubasjonstiden

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om de ikke har symptomer og føler seg helst friske, hva hvis det er noe i det skjulte som foregår kun for å holde pandemien gående? Hva hvis de ikke egentlig har korona, men de blir som brikker i et spill på å få dette "viruset" til å fremstå som farlige enn antatt. 

Anonymkode: 4ebd8...b4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det er dette som er så skummelt. Vi kan aldri vite hvem av oss som er smittet eller ei, så lenge symptomene uteblir. Det er nettopp dette som gjør at vi fortsatt må være forsiktige og ta hensyn til hverandre. Men utfra mye jeg leser her på KG, så blir jeg ganske fortvilt og målløs. Det er så mange mennesker som ikke bryr seg om restriksjoner og lever helt som normalt. Og det er også mange mennesker som jeg føler ønsker å provosere, og er både respektløse og uforsiktige av den grunn. Veldig leit😔

Ja det er jo skummelt at det kan være hvor som helst. Men også gode nyheter mtp at da er det mindre farlig og mindre utbredt å faktisk bli syk da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de ikke har symptomer og føler seg helst friske, hva hvis det er noe i det skjulte som foregår kun for å holde pandemien gående? Hva hvis de ikke egentlig har korona, men de blir som brikker i et spill på å få dette "viruset" til å fremstå som farlige enn antatt. 

Særlig at hele verden skulle klare å samarbeide om et slikt spill

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og det er sikkert frimurerne som står bak det hele.......

Anonymkode: baacf...d83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva hvis du har en feil i hjernen som gjør at ikke du klarer å tenke klart, og ser konspirasjoner der det ikke er noen?

Anonymkode: 793bc...8be

• Liker 2
Skrevet

Det er vel flott at det er mange som ikke får symptomer? Det betyr jo bare at viruset er mindre farlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Det er vel flott at det er mange som ikke får symptomer? Det betyr jo bare at viruset er mindre farlig.

Feil. Det er farlig for mange. Ingen vet hvordan det vil gå om en får korona. Det som kan være verre er senvirkninger.

Anonymkode: 559a6...8f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Problemet er jo at man kan være smittet uten å vite det, og dra smitten hjem til eldre familiemedlemmer i risikosonen, eller være årsak til smitte av ukjente personer i risikosoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva hvis du har en feil i hjernen som gjør at ikke du klarer å tenke klart, og ser konspirasjoner der det ikke er noen?

Anonymkode: 793bc...8be

Hva hvis jeg bare er åpen til sinn istede for å ha et lukket og begrenset hjerne? 

Godt mulig jeg har feil i hjernen og ikke tenker klart og derfor jeg ser det du kaller "konspirasjoner". Mulig jeg og er gal, det nekter jeg ikke for. 😄

Nå må en og huske på at mange tidligere store tenkere ofte og var åpen med det de da kalte konspirasjonsteorier, men som i senere tid visste jeg å være korrekt. 

Historien jentar seg selv stadig fordi vi aldri klarer å se sammenhengen. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Det er farlig for mange. Ingen vet hvordan det vil gå om en får korona. Det som kan være verre er senvirkninger.

Anonymkode: 559a6...8f5

Feil. Det er ikke farlig for mange.

Det er ufarlig for ca 98%

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Gjeste mann skrev:

Feil. Det er ikke farlig for mange.

Det er ufarlig for ca 98%

Det er riktig at enkelte ikke får alvorlige symptomer med en gang. Selv uten symptomer kan det dog tenkes at virussmitte forårsaker skade på hjerne, hjerte og lunger hos alle (?) innen få år, og det er all grunn til å frykte smitte uansett alder og tidligere helse.

Anonymkode: 1e3d7...df8

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig at enkelte ikke får alvorlige symptomer med en gang. Selv uten symptomer kan det dog tenkes at virussmitte forårsaker skade på hjerne, hjerte og lunger hos alle (?) innen få år, og det er all grunn til å frykte smitte uansett alder og tidligere helse.

Anonymkode: 1e3d7...df8

Det kan tenkes at det ikke skjer også. Det er i det hele tatt mye som kan tenkes. Det er ingen vitenskapelige funn så langt som antyder så mange og alvorlige bivirkninger.

Det er derimot nok av sensasjonsoppslag i media som mer enn antyder det. Desverre skaper dette unødig frykt hos enkelte. I en drømmeverden så hadde media anstrengt seg for å formidle fakta, men vi er nok ikke i en slik verden.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det nærmeste vi vet er statistikk over hvordan det gikk med de som fikk SARS. 1/3 av de fikk ME symptomer som fortsatt var tilstedet 10 år etterpå. Et stort flertall fikk psykiske problem. Bare rundt 1/3 ble helt friske uten langtidsvirkninger.

Anonymkode: 9d156...bf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det virker veldig rart at enkelte får null symptomer, mens andre relativt unge og friske svever mellom liv og død. Er det noen som vet om det er vanlig å ha influensa og forkjølelse uten symptomer? Jeg pleier å merke det godt når jeg har forkjølelse og influensa. Ikke at jeg er døden nær eller noe, men jeg blir veldig redusert. 

Anonymkode: ec62b...4e9

• Opprett ny...