AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Hei! Jeg er deltidsansatt i privat sektor som vekter. Kontrakten min tilsier 70 timer, men jeg jobber alt mellom 130-170 timer hver mnd. Jeg har vært ansatt i snart 1,5 år. Nå har jeg fått halsbetennelse som har slått meg helt ut. Jeg lurer derfor på hvordan prosessen er, og om jeg i det hele tatt har krav på sykepenger når jeg er deltidsansatt i privat sektor? Eller er det virkelig sånn at man rett og slett ikke har råd til å være syk da? Når jeg har ringt meg inn syk en sjelden gang så har jeg fått trekk i lønn for de vaktene jeg ikke har kunnet ta pga sykdom, og ingen sykepenger. Det lar seg ikke gjøre nå dessverre. Hvis jeg ikke har krav på noe slags sykepenger, så har jeg rett og slett ikke råd til å være syk og må dermed gå på jobb med halsbetennelse og feber😭 Er det virkelig sånn det er? Anonymkode: 713c8...6e1
Skogkløver Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Du skal ha betalt for vakter du allerede har fått tildelt så lenge du har vært ansatt mer enn 3 (?) mnd. Dersom du er sykemeldt i meg enn 16 dager vil nav ta over lønnsutbetalingen din, da skal arbeidsgiver sende en inntektsmelding og summen blir regnet ut fra hva du har tjent de siste mnd. Dersom du opplever trekk i lønn for allerede tildelte vakter ville jeg organisert meg umiddelbart. Det er ikke lov. Med en så useriøs arbeidsgiver er det fornuftig å organisere seg, dersom du allerede er det kan de hjelpe deg med å kreve penger du allerede er trekt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå