AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Fremtidlige svigermor ringte meg og snakka på tlf for å spørre hvordan det går. så spurte hun hva jeg har spist idag, så sa jeg ikke noe spesielt. Dermed sa hun spis mat, du er undervektig» hun brukte et annet språk, men sa akkuratt dette når jeg oversetter. og dette kjenner jeg at jeg ble sur på for. Litt lei meg/ dårlig over. jeg veier 48.8 kg og er sirka 160. Har helt normal kropp, ja. Jeg er slank. Men har bryst i størrelse 75 D (bare for å gi et bildet av kroppen) rumpa er ok. Ikke stor, men ok til resten av kroppen, er litt fett der å. Jeg kjenner jeg er irritert for jeg er fornøyd med kroppen min, jeg liker å være slank. Jeg er tynn, men ikke pinne. Har former i kroppen.har foreksempel på bryst, normal rumpe. Men har tynne bein, og tynne armer og ansikt. Og disse områdene får uansett ikke kjempe masse ekstra fett når jeg legger på meg. jeg svarte til svigermor «nei, jeg er ikke så tynn, jeg ser nesten samme ut om jeg veier mer» visste ikke helt hva jeg skulle si. Likte ikke å høre det jeg hørte... kjenner jeg er såret men på veldig mild måte, er mest sur og irritert... Anonymkode: 39e47...6fc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Så utrolig frekt! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Jeg hadde svart «Hold kjeften på deg, din feite sugge. Jeg har ingen ambisjoner om å ende opp som deg. Jeg spiser slik det passer meg.» Sett skapet på plass tidlig, så du ikke ender opp som underdanig i svigerforholdet. Anonymkode: 4dbc0...b8b 4
Mjart Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Ja det er frekt. Har opplevd det samme, men fra kollegaer. Da ofte fra damer over 50. Jeg blir også irritert over det, men prøver å tenke at det ikke er vondt ment. 😊 Har kanskje en opplevelse av at noen tenker det er ok å kommentere vekt sålenge det ikke er snakk om overvekt.. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig frekt! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Jeg hadde svart «Hold kjeften på deg, din feite sugge. Jeg har ingen ambisjoner om å ende opp som deg. Jeg spiser slik det passer meg.» Sett skapet på plass tidlig, så du ikke ender opp som underdanig i svigerforholdet. Anonymkode: 4dbc0...b8b Hun er faktis ikke tynn selv. Hun er tjukk. Anonymkode: 39e47...6fc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, Mjart skrev: Ja det er frekt. Har opplevd det samme, men fra kollegaer. Da ofte fra damer over 50. Jeg blir også irritert over det, men prøver å tenke at det ikke er vondt ment. 😊 Har kanskje en opplevelse av at noen tenker det er ok å kommentere vekt sålenge det ikke er snakk om overvekt.. Jeg tror ikke hun mente det på frekk måte, men mer som en tips om at jeg skal spise mer. men likevel så ble jeg såret og føler ikke hun har rett til å si dette til meg. jeg bestemmer hvordan min kropp skal se ut. Anonymkode: 39e47...6fc
Gjest theTitanic Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremtidlige svigermor ringte meg og snakka på tlf for å spørre hvordan det går. så spurte hun hva jeg har spist idag, så sa jeg ikke noe spesielt. Dermed sa hun spis mat, du er undervektig» hun brukte et annet språk, men sa akkuratt dette når jeg oversetter. og dette kjenner jeg at jeg ble sur på for. Litt lei meg/ dårlig over. jeg veier 48.8 kg og er sirka 160. Har helt normal kropp, ja. Jeg er slank. Men har bryst i størrelse 75 D (bare for å gi et bildet av kroppen) rumpa er ok. Ikke stor, men ok til resten av kroppen, er litt fett der å. Jeg kjenner jeg er irritert for jeg er fornøyd med kroppen min, jeg liker å være slank. Jeg er tynn, men ikke pinne. Har former i kroppen.har foreksempel på bryst, normal rumpe. Men har tynne bein, og tynne armer og ansikt. Og disse områdene får uansett ikke kjempe masse ekstra fett når jeg legger på meg. jeg svarte til svigermor «nei, jeg er ikke så tynn, jeg ser nesten samme ut om jeg veier mer» visste ikke helt hva jeg skulle si. Likte ikke å høre det jeg hørte... kjenner jeg er såret men på veldig mild måte, er mest sur og irritert... Anonymkode: 39e47...6fc Hun mente det sikkert godt og var bare litt direkte. Ingenting å ta på vei for og jeg er ganske sikker på at hun ikke mente å fornærme deg.
Mjart Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke hun mente det på frekk måte, men mer som en tips om at jeg skal spise mer. men likevel så ble jeg såret og føler ikke hun har rett til å si dette til meg. jeg bestemmer hvordan min kropp skal se ut. Anonymkode: 39e47...6fc Skjønner godt at du blir såret. Det er ikke greit å kommentere vekten til andre. 😊
Gjest theTitanic Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Og hennes syn av undervektig er ikke nødvendigvis det samme som ditt. Noen syntes alle som ikke er direkte overvektige er skrantne.
SoWhat? Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig frekt! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Jeg hadde svart «Hold kjeften på deg, din feite sugge. Jeg har ingen ambisjoner om å ende opp som deg. Jeg spiser slik det passer meg.» Sett skapet på plass tidlig, så du ikke ender opp som underdanig i svigerforholdet. Anonymkode: 4dbc0...b8b Wtf 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Det hørte jeg fra bestemødrene mine gjennom hele oppveksten, uten at jeg noen gang la mer enn det i omsorg. Ikke misforstå meg, det er aldri greit å kommentere andres kropp på den måten. Men samtidig kjenner du personen, og vet hva som ligger bak, og da er det enkelte ting man bare lar fly forbi med mindre det blir et gjentagende problem. Anonymkode: 8a897...1a5 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, theTitanic skrev: Hun mente det sikkert godt og var bare litt direkte. Ingenting å ta på vei for og jeg er ganske sikker på at hun ikke mente å fornærme deg. Jeg kjenner en klump i halsen. vi har ikke såpass nær kontakt. har hørt dette fra min bestemor tidligere men tok meg ikke nært det. Men når en du ikke kjenner så godt. føles som at hun prøvde å forandre meg.. Anonymkode: 39e47...6fc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hørte jeg fra bestemødrene mine gjennom hele oppveksten, uten at jeg noen gang la mer enn det i omsorg. Ikke misforstå meg, det er aldri greit å kommentere andres kropp på den måten. Men samtidig kjenner du personen, og vet hva som ligger bak, og da er det enkelte ting man bare lar fly forbi med mindre det blir et gjentagende problem. Anonymkode: 8a897...1a5 Har selv hørt dette fra min bestemor før! Men hun er jeg så nær at jeg ikke tar det inn på meg! men når hun sier det. Jeg har ikke god nok kontakt med henne at hun kan si noe sånnt Anonymkode: 39e47...6fc
SoWhat? Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 Det var ikke bra sagt, men hvis hun er av de eldre, så betyr mat og noen kg mye. Hører stadig om vekten min jeg, men bryr meg ikke, da jeg vet at det er mer normalt å bli litt formfulle i slekten. Og jeg spiser ihverfall bra. Men jeg sier alltid at det ikke er pent å kommentere andres utseende. De bare fnyser av det da, men gamle folk er litt uhelbredelige. Beste er å si fra på en ordentlig måte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremtidlige svigermor ringte meg og snakka på tlf for å spørre hvordan det går. så spurte hun hva jeg har spist idag, så sa jeg ikke noe spesielt. Dermed sa hun spis mat, du er undervektig» hun brukte et annet språk, men sa akkuratt dette når jeg oversetter. og dette kjenner jeg at jeg ble sur på for. Litt lei meg/ dårlig over. jeg veier 48.8 kg og er sirka 160. Har helt normal kropp, ja. Jeg er slank. Men har bryst i størrelse 75 D (bare for å gi et bildet av kroppen) rumpa er ok. Ikke stor, men ok til resten av kroppen, er litt fett der å. Jeg kjenner jeg er irritert for jeg er fornøyd med kroppen min, jeg liker å være slank. Jeg er tynn, men ikke pinne. Har former i kroppen.har foreksempel på bryst, normal rumpe. Men har tynne bein, og tynne armer og ansikt. Og disse områdene får uansett ikke kjempe masse ekstra fett når jeg legger på meg. jeg svarte til svigermor «nei, jeg er ikke så tynn, jeg ser nesten samme ut om jeg veier mer» visste ikke helt hva jeg skulle si. Likte ikke å høre det jeg hørte... kjenner jeg er såret men på veldig mild måte, er mest sur og irritert... Anonymkode: 39e47...6fc Du finnes ikke undervektig i det hele tatt. Det var skikkelig frekkt av din svingermor å si noe slikt. Anonymkode: 54efd...0d3
Cinnamondiva Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 Vel, kutt ut kontakten med henne for godt. Ikke svar henne når hun ringer, og be henne om å slutte å kommentere på din kropp og passe sine egne saker. Bare vær stolt over din egen kropp du
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 Kan du ta det opp neste gang dere snakkes. 《Svigermor, jeg er tynn, men jeg har ikke spiseforstyrrelser, hvis det var det du tenkte på, det er bare naturlig for meg》.. . Lett å si, men du trenger ikke å ta det til deg,hvis du vet at du ikke har noe problemer med mat. Anonymkode: f0324...46a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 Kropp og utseende bør folk ikke kommentere om de ikke kan si noe positivt Anonymkode: bad50...eca 2
Gjest theTitanic Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en klump i halsen. vi har ikke såpass nær kontakt. har hørt dette fra min bestemor tidligere men tok meg ikke nært det. Men når en du ikke kjenner så godt. føles som at hun prøvde å forandre meg.. Anonymkode: 39e47...6fc Nå er nåtidens generasjoner mye mer sensitive enn før. Foreldre og besteforeldre sier slikt. Etter første fødsel fikk jeg høre at " jammen har du blitt drøy". Og jeg hadde lagt på meg, det var jo sant det. Men hva er drøy? For samme person sa nemlig ved en senere anledning " en gang var jeg så tykk at jeg veide hele 50kg....." . Så der lå lista hennes for å være tykk.
Morten1 Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er faktis ikke tynn selv. Hun er tjukk. Anonymkode: 39e47...6fc Tenkte meg det, høres litt ut som om at svigers kan føle seg litt for tjukk når som du er inni bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 Herregud da, hun har jo ikke akkurat sagt noe for å være slem eller fornærme deg, det er jo helt åpenbart at hun bryr seg om deg. Selv om du ikke er undervektig, er du jo ganske tynn når du er 160 og veier 48kg, og svigermoren din er nok bare opptatt av at du skal være sunn og frisk. Hvorfor tar du deg så nær av dette? Dersom du selv er fornøyd med slik du ser ut spiller det vel ingen rolle hva en annen person sier? Syns du overreagerer noe voldsomt, dette er virkelig ikke noe å ta seg nær av. Anonymkode: 7add9...fdb 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå