Gå til innhold

Påbud med munnbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av PollyPocket
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, PollyPocket skrev:

Ser på nyhetene nå at det blir kanskje påbud om munnbind når skolene starter oppigjen.

Jeg håper alle butikkansatte også får lov å bruke munnbind på jobb nå, jeg jobber selv på matbutikk som assisterende.

Hva tenker dere om dette?

Ja, lykke til å få førsteklassinger til å bruke munnbind korrekt. De har ikke en gang munnbind som passer for så små barn. 

Anonymkode: a0e4e...74e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lykke til å få førsteklassinger til å bruke munnbind korrekt. De har ikke en gang munnbind som passer for så små barn. 

Barn i den alderen klarer jo å bruke munnbind i andre land, hva er den som får deg til å tro at norske barn er mer tungnemme?

Anonymkode: 28aa6...1a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barn i den alderen klarer jo å bruke munnbind i andre land, hva er den som får deg til å tro at norske barn er mer tungnemme?

Hvor har du det fra at barn i andre land gjør det riktig? En annen ting er at det ikke er så små masker å oppdrive per d. d. Har akkurat vært og fløyet med barn, apotekmasker passet ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at barn i andre land gjør det riktig? En annen ting er at det ikke er så små masker å oppdrive per d. d. Har akkurat vært og fløyet med barn, apotekmasker passet ikke. 

Ok, da får man bare la være da, før man i det hele tatt har prøvd.😊

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med butikker å gjøre. Selvsagt burde butikkansatte få bruke munnbind, burde faktisk være påbudt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hva,som skal gjøre det mer nødvendig nå enn i februar/mars.. 

Jeg kan ikke bruke det. Får så innmari migrene. Det visste jeg fra før av, men måtte igjen bruke munnbind under en tur på legevakta. Å ikke få frisk luft er så migrenetrigger for meg. Ble en natt med oppkast i helt mørkt rom. 

Anonymkode: 8087e...cc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hva,som skal gjøre det mer nødvendig nå enn i februar/mars.. 

Jeg kan ikke bruke det. Får så innmari migrene. Det visste jeg fra før av, men måtte igjen bruke munnbind under en tur på legevakta. Å ikke få frisk luft er så migrenetrigger for meg. Ble en natt med oppkast i helt mørkt rom. 

Anonymkode: 8087e...cc1

For oss med astma er munnbind dårlig også. Jeg er avhengig av frie luftveier. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For oss med astma er munnbind dårlig også. Jeg er avhengig av frie luftveier. 

Tror ikke du skal si at alle med astma har problemer med dette. Jeg har astma og bruker munnbind hele dagen på arbeid, det er uproblematisk. Man får ikke oksygenmangel av munnbind.

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, PollyPocket skrev:

Ser på nyhetene nå at det blir kanskje påbud om munnbind når skolene starter oppigjen.

Jeg håper alle butikkansatte også får lov å bruke munnbind på jobb nå, jeg jobber selv på matbutikk som assisterende og har opplevd mye rart, sleng kommentarer og rett å slett egoisme på jobb.😔

Hvor har du lest om påbud egentlig? Trodde det gikk mot anbefaling jeg...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, PollyPocket skrev:

Jeg håper alle butikkansatte også får lov å bruke munnbind på jobb nå, jeg jobber selv på matbutikk som assisterende og har opplevd mye rart, sleng kommentarer og rett å slett egoisme på jobb.😔

Hvor bruke munnbind?

Anonymkode: 9049f...ca1

Skrevet

Må man vente på myndighetene? Det er jo noen som bruker sånt allerede der det samles mange mennesker..

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Callisto83 skrev:

Må man vente på myndighetene? Det er jo noen som bruker sånt allerede der det samles mange mennesker..

Nei, men munnbind har liten effekt hvis bare noen få bruker det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av PollyPocket
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne ha et påbud på butikk. Jobber på butikk, er redd omtrent hver dag. Så mye ego folk. Hjelper ikke at bare jeg bruker det, kundene og alle som er innom burde det, og da trenger man et påbud. Anbefaling vil ikke utgjøre noen stor forskjell, tror jeg. 

Anonymkode: c8604...323

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil gjerne ha et påbud på butikk. Jobber på butikk, er redd omtrent hver dag. Så mye ego folk. Hjelper ikke at bare jeg bruker det, kundene og alle som er innom burde det, og da trenger man et påbud. Anbefaling vil ikke utgjøre noen stor forskjell, tror jeg. 

Anonymkode: c8604...323

Veldig enig med deg! Hva sier din sjef ang bruk av munnbind? Vi får ikke lov å bruke dette, ikke engang tøybind.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du skal si at alle med astma har problemer med dette. Jeg har astma og bruker munnbind hele dagen på arbeid, det er uproblematisk. Man får ikke oksygenmangel av munnbind.

Man får mindre oksygenopptak jo. Jeg får også migrene av å bruke det i lengden. 

Anonymkode: d5b24...3cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt masker på Etsy i tøy, der har de også barnestørrelse. 

Anonymkode: 3e76f...49f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestilt masker på Etsy i tøy, der har de også barnestørrelse. 

Anonymkode: 3e76f...49f

Samme her, der har de også tøymasker med nesebøyle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du om ting du ikke har peiling på?? Jeg har nylig bestillt munnbind til min førsteklassing tilfelle det nå kommer påbud på å bruke det,å den passer helt fint på han!

Anonymkode: 42c6d...b0f

• Opprett ny...