AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Vi har vært sammen i 10 hele år. Vi har ett barn sammen. Og ytret ønske om å ikke få flere. Han har ikke blånektet. Men har nettopp tatt ut H.spiral og føler allerede på graviditets symptomer. Går på mini pillen. Nå er jeg livredd. Hva om han forlater meg nå OM jeg er gravid? 😭 Anonymkode: 5fe30...604
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Hvem av dere er det som har ytret ønske om å ikke få flere barn? Hormonspiral er et mer sikkert prevensjonsmiddel enn piller. Denne tråden har ingenting for seg før du tar en graviditetstest. Anonymkode: 7b015...405
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem av dere er det som har ytret ønske om å ikke få flere barn? Hormonspiral er et mer sikkert prevensjonsmiddel enn piller. Denne tråden har ingenting for seg før du tar en graviditetstest. Anonymkode: 7b015...405 Har ikke tatt test enda. Men har hatt en ustabil mens etter spiralen. Jeg har tenkt selv at blir jeg gravid, så blir jeg gravid. Spurte mannen igår hvordan han syntes det ville vært. Han var ikke helt med på den. Det skal man jo ha respekt for. Jeg har den siste uken hatt sprengte bryst, noe som tidligere har vært et av mine første tegn. Er så livredd om jeg er det og hvis det, at han pigger fra meg. Er det noen som gjør det? Hadde følt meg lite elsket om han hadde gjort det. Gråter av tanken. Kv31 Anonymkode: 5fe30...604
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Bare han som vet om han vil gå ifra deg eller ikke. Når det er sagt så tror jeg det skal mye til å bli forlatt fordi man er gravid. Det høres urettferdig ut. Men jeg forstår jeg ikke hvorfor du tok ut spiralen om du ikke ønsker å bli gravid. 😳 Anonymkode: 15cd1...706 2
Ulrikke Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Hvis du akkurat har byttet prevensjonsmiddel er det ikke så rart om kroppen lager litt snåle symptomer uansett.... Hormonspiral er jo mye tryggere enn minipillen... Sånn ellers kan ikke vi vite om han vil forlate deg om du er gravid. Jeg tviler vel! Men det kan bare han svare på. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 En mann som går fra en dame som bærer sitt barn, er ikke en mann. Hilsen mann. Anonymkode: 18ac3...037 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Til ts. Jeg var den som svarte deg først her. Men du bør aller først ta en graviditetstest. Deretter bør du asap ringe fastlegen din uansett svar på testen, for å få en prat med legen som fagperson vedrørende hvor sikre de ulike prevensjonsmidlene er. For det er ikke slik at det er "hips om haps" hvilket man bruker dersom man absolutt ikke vil bli gravid. Da må man sette seg mer inn i det. Når du har bestilt time, så drar du med deg kjæresten din på den timen. Han må være delaktig i dette. Anonymkode: 7b015...405 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem av dere er det som har ytret ønske om å ikke få flere barn? Hormonspiral er et mer sikkert prevensjonsmiddel enn piller. Denne tråden har ingenting for seg før du tar en graviditetstest. Anonymkode: 7b015...405 Jeg vil gjerne ha flere, ikke akkurat en plan nå, men han er litt sånn negativ til det. Tror nok ikke han hadde dratt. Anonymkode: 5fe30...604
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til ts. Jeg var den som svarte deg først her. Men du bør aller først ta en graviditetstest. Deretter bør du asap ringe fastlegen din uansett svar på testen, for å få en prat med legen som fagperson vedrørende hvor sikre de ulike prevensjonsmidlene er. For det er ikke slik at det er "hips om haps" hvilket man bruker dersom man absolutt ikke vil bli gravid. Da må man sette seg mer inn i det. Når du har bestilt time, så drar du med deg kjæresten din på den timen. Han må være delaktig i dette. Anonymkode: 7b015...405 Såklart han må være delaktig. Det er jo hans barn ( heldigvis) Jeg drømte jo en natt at jeg ble smelt på tjukka av naboen 😱 Når et barn kommer til verden, angrer man aldri. Anonymkode: 5fe30...604 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Kan like gjerne være et symptom på pillene. Jeg forstår ikke hva slags forhold folk er i altså. Hadde det vært meg hadde jeg sagt til mannen med en gang «Guri jeg har så ømme pupper, nesten som om jeg var gravid! Du tror vel ikke det går an på pilla? Jeg har tatt den som jeg skulle». Uansett, ta en test da vel. Om han virkelig ikke vil ha barn selv om du er gravid, får du vurdere abort eller bli alene med barnet. Dersom den er negativ syns jeg uansett dere bør prate litt om dette. Han bør sterilisere seg, for minipillen er ikke helt sikker. Hvorfor slutta du med spiral egentlig? Anonymkode: 42172...523 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan like gjerne være et symptom på pillene. Jeg forstår ikke hva slags forhold folk er i altså. Hadde det vært meg hadde jeg sagt til mannen med en gang «Guri jeg har så ømme pupper, nesten som om jeg var gravid! Du tror vel ikke det går an på pilla? Jeg har tatt den som jeg skulle». Uansett, ta en test da vel. Om han virkelig ikke vil ha barn selv om du er gravid, får du vurdere abort eller bli alene med barnet. Dersom den er negativ syns jeg uansett dere bør prate litt om dette. Han bør sterilisere seg, for minipillen er ikke helt sikker. Hvorfor slutta du med spiral egentlig? Anonymkode: 42172...523 Fordi spiralen har fra dag én gjort til at jeg har mensen i hytt og pine. Til tider fryktelig magevondt, et humør som er meget svingende. Jeg antok at det var spiralen og legen sa det godt mulig var den. Jeg ville ha meg seĺv tilbake igjen, da vet jeg jeg skal være hormonell. Bare det å vite når eggeløsningen var. Jeg følte jeg hadde eggløsning flere dage i mnd med spiralen, til tider fikk jeg også kraftige blødninger. Tok celleprøve, men ingenting galt. Alene med barnet? Jeg retter ikke fokuset dit hen. Nå gjør man alt for fanilien og går da ikke ut ifra at jeg blir sittende her alene, - Ts. Anonymkode: 5fe30...604
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En mann som går fra en dame som bærer sitt barn, er ikke en mann. Hilsen mann. Anonymkode: 18ac3...037 😍 Helt sant. Gode ord. Anonymkode: 5fe30...604
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi spiralen har fra dag én gjort til at jeg har mensen i hytt og pine. Til tider fryktelig magevondt, et humør som er meget svingende. Jeg antok at det var spiralen og legen sa det godt mulig var den. Jeg ville ha meg seĺv tilbake igjen, da vet jeg jeg skal være hormonell. Bare det å vite når eggeløsningen var. Jeg følte jeg hadde eggløsning flere dage i mnd med spiralen, til tider fikk jeg også kraftige blødninger. Tok celleprøve, men ingenting galt. Alene med barnet? Jeg retter ikke fokuset dit hen. Nå gjør man alt for fanilien og går da ikke ut ifra at jeg blir sittende her alene, - Ts. Anonymkode: 5fe30...604 Det er jo DU som lurer på om han kommer til å gå fra deg hvis du blir gravid?!?! Og da presenterer jeg følgende alternativer: abort eller alenemor. Poenget er at du og mannen din må snakke sammen, dersom det er viktig for han å ikke få flere barn, bør han sterilisere seg. For minipille er ikke så sikkert. Anonymkode: 42172...523 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå