Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis svigers hadde glemt første bursdagen til ditt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble foreldre for ett år siden, poden fylte ett år. Både svigermor, svigerfar, svoger og svigerinne glemte dagen hans. Vi fikk ingen melding, ingen hilsen eller annen oppmerksomhet på dagen hans. De bor i utlandet og kan derfor ikke delta på bursdagsfeiringen hans. Da svogers datter fylte år for 4 måneder siden fikk hun stor bursdagsfest, masse oppmerksomhet og presanger påspandert av svigermor. Snakket med mannen min og han unnskyldte dem ved å si at de ringte ham i går, dette er ren løgn. Svigermor har to barnebarn, vår sønn og datteren til svoger. 

Jeg er lei meg på min sønns vegne, synes det er trist for hans skyld. Men jeg overdriver kanskje? Poden er jo viktig for meg som mamma, men han kan kanskje universets midtpunkt for svigers? 

Anonymkode: 11490...6dc

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei meg på min sønns vegne, synes det er trist for hans skyld. Men jeg overdriver kanskje?

Tror nok sønnen din takler dette fint, han tenker nok ikke på at de glemte dagen. 

Er lov å glemme, men håper de husker på dagen hans når han blir eldre. 

Skrevet

Det er merkelig. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med mannen min og han unnskyldte dem ved å si at de ringte ham i går, dette er ren løgn.

Hvordan vet du dette så sikkert? Kan jo godt hende de snakket sammen på telefonen i går uten at du har fått det med deg.

Men jeg overdriver kanskje?

Ja, helt klart. Det er ikke alle som går rundt å husker bursdager osv.

Poden er jo viktig for meg som mamma, men han kan kanskje universets midtpunkt for svigers? 

Denne setningen skjønte jeg ikke så mye av, mulig det mangler noen ord her og der?

Anonymkode: a4d5c...0a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble foreldre for ett år siden, poden fylte ett år. Både svigermor, svigerfar, svoger og svigerinne glemte dagen hans. Vi fikk ingen melding, ingen hilsen eller annen oppmerksomhet på dagen hans. De bor i utlandet og kan derfor ikke delta på bursdagsfeiringen hans. Da svogers datter fylte år for 4 måneder siden fikk hun stor bursdagsfest, masse oppmerksomhet og presanger påspandert av svigermor. Snakket med mannen min og han unnskyldte dem ved å si at de ringte ham i går, dette er ren løgn. Svigermor har to barnebarn, vår sønn og datteren til svoger. 

Jeg er lei meg på min sønns vegne, synes det er trist for hans skyld. Men jeg overdriver kanskje? Poden er jo viktig for meg som mamma, men han kan kanskje universets midtpunkt for svigers? 

Mener du seriøst at 1-åringen bryr seg om dette? Siden du påstår at det er på hans vegne du er trist?

Det spiller da overhode ingen rolle for en 1-åring.

La dere ut bilder på SM eller sendte dem bilde av bursdagsbarnet på dagen da, slik at de hadde sjanse å bli minnet på det?

Anonymkode: 73c22...379

• Liker 6
Skrevet

Det spiller ingen rolle for din sønn i år, men skjønner veldig godt du reagerer. Hvor gammel er søskenbarnet? Og hvorfor lyger din mann om dette? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å glemme.

Anonymkode: 97c2b...18e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig forskjellig hvor viktig bursdager er i ulike kulturer, kanskje er de fra en annen kultur, ettersom de bor i utlandet?

Når det er sagt har ene besteforeldreparet til mine barn bestandig vært dårlig på å huske bursdagene, så jeg har alltid minnet dem på dem i forkant. Og ikke har de mange barnebarn heller.

AnonymBruker
Skrevet

Her husker ingen av brødrene til mannen på bursdagen til sønnen vår.. 

I år glemte søsteren min den også, kom ikke på den før dagen etterpå. 

Gutten vår er så liten at han skjønner jo ikke noe av det, men skal innrømme at jeg synes det er dårlig, mtp hvor lett det er å legge sånt inn i kalenderen på mobilen og få et pling-pling-varsel når dagen kommer. 

Anonymkode: 6b09f...2ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne setningen skjønte jeg ikke så mye av, mulig det mangler noen ord her og der?

Poden er viktig for meg, men han er kanskje ikke universets midtpunkt for svigers. Skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 barn, ikke bare har svigers aldri husket en eneste bursdag, de har også glemt gave flere juleaftener og (det aller verste!) den ene gangen vi feiret jul sammen med dem hadde de ingen gave til vårt eldste barn (ca 4-5 år) mens hennes søskenbarn fikk gave av besteforeldrene.. 

Hva skal man gjøre med sånt? Heve seg over det, og glatte over mest mulig så det ikke blir sårt for barna. Noen mennesker er bare idioter. 

Anonymkode: 62ffc...a0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Bokdamen skrev:

Det spiller ingen rolle for din sønn i år, men skjønner veldig godt du reagerer. Hvor gammel er søskenbarnet? Og hvorfor lyger din mann om dette? 

Søsken barnet er 4 måneder eldre enn vår sønn. Tror min mann lyver for dekke over foreldrene sine. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her husker ingen av brødrene til mannen på bursdagen til sønnen vår.. 

I år glemte søsteren min den også, kom ikke på den før dagen etterpå. 

Gutten vår er så liten at han skjønner jo ikke noe av det, men skal innrømme at jeg synes det er dårlig, mtp hvor lett det er å legge sånt inn i kalenderen på mobilen og få et pling-pling-varsel når dagen kommer. 

Anonymkode: 6b09f...2ae

Mannens bror og svigerinne reagerer jeg ikke på. Men svigermor og svigerfar synes er ille. De er jo besteforeldrene til mini. 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Kritt skrev:
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig forskjellig hvor viktig bursdager er i ulike kulturer, kanskje er de fra en annen kultur, ettersom de bor i utlandet?

De er fra samme kultur, de valgte å flytte til Spania når de gikk av med pensjon. 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Er lov å glemme, men håper de husker på dagen hans når han blir eldre. 

Det håper jeg også, men vil ikke satse på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er sårt, Men dere bor langt unna og da kan det dessverre bli litt sånn «ut av syne ut av sinn» greier når det kommer til merkedager. Har dere jevnlig kontakt ellers? Ville lært av det og gitt dem en kamuflert «heads up» i tiden fremover, eksempelvis en liten hilsen hvor dere for eksempel viser at dere forbereder til bursdagsselskap.

Anonymkode: 2d026...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart I det hele tatt. Sånt er fort å glemme. Det dere som foreldre kan gjøre er å minne de på det dagen før eller noe

Anonymkode: f45cf...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...