Gå til innhold

Uten vaksine må vi vente på at viruset muteter naturlig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forholder KG seg til tanken om at vaksine aldri kommer? Altså, nå tror jeg vaksinen kommer, men dersom den ikke kommer er det kun isolering og naturlig mutasjon som gjenstår. Hvordan skal vi eventuelt venne oss til å leve med dette viruset frem til det avtar av seg selv? 

Har noen gjort seg opp noen tanker om dette?

Anonymkode: 9696a...3d8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er mer ille å ta en vaksine som er lite utprøvd labgsiktvirkningene av. Korona vaksine er som svineinfluensavaksinen... 

Beste en kan er å sørge for nok passelig vitaminer, spesielt vitamin d

Anonymkode: ba94f...399

AnonymBruker
Skrevet

Virus avtar ikke av seg selv, det er de som blir infisert som tilpasser seg vet at de som takler det dårligst dør ut.

Uansett, det er nesten helt sikkert at det kommer vaksine. Det er flere kandidater som alle har hatt positiv effekt. Spørsmålet er bare hvilken som blir først klar, har best effekt og kan produseres og distribueres mest effektivt.

Anonymkode: 83008...c33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vaksine er stor butikk. Snart blir en kvakksalver i USA søkkrik..    og har han flaks så virker den uten at for mange får skader av den. 

Anonymkode: 491fd...630

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er mer ille å ta en vaksine som er lite utprøvd labgsiktvirkningene av. Korona vaksine er som svineinfluensavaksinen... 

Beste en kan er å sørge for nok passelig vitaminer, spesielt vitamin d

Anonymkode: ba94f...399

Gomp... vitaminer og ikke vaksine! Utrolig at vi er av samme art...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forholder KG seg til tanken om at vaksine aldri kommer? Altså, nå tror jeg vaksinen kommer, men dersom den ikke kommer er det kun isolering og naturlig mutasjon som gjenstår. Hvordan skal vi eventuelt venne oss til å leve med dette viruset frem til det avtar av seg selv? 

Har noen gjort seg opp noen tanker om dette?

Da må vi tilpasse oss. Da nytter det ikke å brøle at vi vil på ferie hit og dit, eller blåse i hygiene, antibac osv. Vi må nok legge om livsstilen, og behovene våre, og ikke klage fordi "vi må sette livene  på vent". Da blir restriksjoner, strenge restriksjoner dagliglivet og normalen. Og det venner vi oss til, og så snakker vi om gamle dager da vi kunne gjøre sånn og slik. Og angrer på at vi anla parkeringsplasser og store kjøpesentre på flott jordbruksareal, som kunne vært brukt til matproduksjon. 

Men det kommer en vaksine. Det tviler jeg ikke på.

Og det kommer sannsynligvis et nytt virus som er like om ikke mer hissig enn corona etterhvert. Synes det har gått slag i slag med virus siden svineinfluensaen. Før svineinfluensaen, var det lenge siden vi hadde hatt noen virus krise. Eller kanskje det bare var meg som var for ung til å følge med .

Anonymkode: f1b14...553

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir målet naturlig flokkimmunitet og vi får bare akseptere at en god del mennesker kommer til å dø.

Anonymkode: b69a3...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hele tiden tenkt at dette blir som svineinfluensa som også kommer på nytt hver høst. 

Dabber av utover sommeren, og kommer tilbake med influensasesongen, da i en mutert variant som ikke er så farlig. Så går det noen år, så kommer det noe nytt. 

Flere land har nå varslet at dette må vi leve med i 10+år, så jeg er avslappet, lever så normalt som mulig innen for retningslinjene, drar på ferie til grønne land, med mer. Blir jeg syk så blir jeg det. Merker i det hele tatt ikke så mye til korona lenger, utover at jeg ikke klemmer, og spriter ofte.  

Anonymkode: 77763...132

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gomp... vitaminer og ikke vaksine! Utrolig at vi er av samme art...

Gomp :skratte:

Anonymkode: 8492c...66e

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir målet naturlig flokkimmunitet og vi får bare akseptere at en god del mennesker kommer til å dø.

Man vet jo ikke med sikkerhet om gjennomgått sykdom gir immunitet som varer lenge?

Anonymkode: 31060...02e

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må vi tilpasse oss. Da nytter det ikke å brøle at vi vil på ferie hit og dit, eller blåse i hygiene, antibac osv. Vi må nok legge om livsstilen, og behovene våre, og ikke klage fordi "vi må sette livene  på vent". Da blir restriksjoner, strenge restriksjoner dagliglivet og normalen. Og det venner vi oss til, og så snakker vi om gamle dager da vi kunne gjøre sånn og slik. Og angrer på at vi anla parkeringsplasser og store kjøpesentre på flott jordbruksareal, som kunne vært brukt til matproduksjon. 

Og det kommer sannsynligvis et nytt virus som er like om ikke mer hissig enn corona etterhvert. Synes det har gått slag i slag med virus siden svineinfluensaen. Før svineinfluensaen, var det lenge siden vi hadde hatt noen virus krise. Eller kanskje det bare var meg som var for ung til å følge med .

Vi får se om folk venner seg til at ting mange har nytt godt av (som offentlig betalt utdanning, NAV, helsevesen o.l.) ikke er der lenger når det økonomiske grunnlaget ikke er der lenger fordi man må tilpasse seg.

Tipper det blir mange som ser det på en annen måte når NAV pengene slutter å komme. 

Anonymkode: 68359...cc8

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva om det ikke kommer vaksine, og immuniteten bare varer to-tre måneder. Hva skjer da med hverdagen vår?

Anonymkode: dbef9...ed4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva om det ikke kommer vaksine, og immuniteten bare varer to-tre måneder. Hva skjer da med hverdagen vår?

Da er det slutten på den vestlige siviliasjonen, og mye verre ting som hungersnød og borgerkriger (kamp om makt) vil komme. 

Anonymkode: 68359...cc8

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud det har da vært virus i verden før vaksiner ble oppfunnet. Man må da ikke leve i evig isolasjon noe mer denne gangen... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et influensavirus. Et influensavirus fungerer slik at man er immun. Helt til viruset muterer, det skjer normalt årlig. Men da vil det fortsatt være ganske likt som forrige versjon, så man vil ha en viss beskyttelse. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et influensavirus.

Nei, det er ikke et influensavirus.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Immunitet vil nok bygges gradvis opp hvis man blir smittet flere ganger. Til slutt blir man nok immun.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Maleficenta skrev:

Herregud det har da vært virus i verden før vaksiner ble oppfunnet. Man må da ikke leve i evig isolasjon noe mer denne gangen... 

hvorfor ikke? hva tror du skjer hvis vi ikke har tiltak? hvilke andre virus med sammenlignbar smittsomhet, sykelighet og dødelighet har vi lært oss å leve med uten vaksine eller medisin? 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et influensavirus. Et influensavirus fungerer slik at man er immun. Helt til viruset muterer, det skjer normalt årlig. Men da vil det fortsatt være ganske likt som forrige versjon, så man vil ha en viss beskyttelse. 

det er ikke et influensavirus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gomp :skratte:

Anonymkode: 8492c...66e

gomp-ekse-skygge_c76db06b773abc86fcbc999

Anonymkode: 41ded...0f9

• Opprett ny...