AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Han styrer, kontrollerer, lyver, ombestemmer seg i hytt og pine. I 2.5 år har han gjort alt han kan for å gjøre samarbeidet tyngst mulig. Jeg er så lei av evig konflikt og kamp at jeg omtrent spyr. Nå har jeg gitt slipp på tiden min med barnet, far får mer enn meg fordi jeg ikke orker å kjempe mer. Jeg har flere barn jeg må tenke på i husstanden og føler meg helt grusom som gir meg slik. Noen andre som bare gir opp og mister tid med barnet sitt pga en part er slik? Håper ikke barnet mitt føler seg forlatt av meg i oppveksten pga dette, men jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 44169...89f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Nei, jeg hadde ALDRI gitt opp barnet mitt. Anonymkode: 46941...6b5 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg hadde ALDRI gitt opp barnet mitt. Anonymkode: 46941...6b5 Jeg er helt tømt for alt som er, jeg har blitt sykemeldt og går til psykolog. Anonymkode: 44169...89f 2
Gjest Kerrs Pink Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Hva med advokat? Dokumentasjon på hvor begredelig han gjør livet ditt..? Du må dokumentere det hvis du skal være troverdig overfor noen som faktisk kan gjøre noe med saken..
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Nå får vi jo bare din versjon av dette. Hva om far mener akkurat det samme om deg? Anonymkode: 03d0c...5a5 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får vi jo bare din versjon av dette. Hva om far mener akkurat det samme om deg? Anonymkode: 03d0c...5a5 Hvor ofte er det mødre som gir opp? Trodde vi var vinnerne i slike saker. Kanskje det sier sitt om denne fyren? Anonymkode: 44169...89f 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte er det mødre som gir opp? Trodde vi var vinnerne i slike saker. Kanskje det sier sitt om denne fyren? Anonymkode: 44169...89f Er det gitt at mødrene skal ha barna mest? Vi er i 2020 nå og ikke på 1960 tallet. Anonymkode: 03d0c...5a5 14
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Oftest bør man tre litt ut av situasjonen og se på seg selv i fugleperspektiv, et ganske overbevist om at du selv er mest medskyldig her.. Om i dette tilfelle barnefar er så fæl som du påstår, ikke overholder avtaler osv så ville en normalt oppegående person ikke latt han ha daglig omsorg - det er jo helt motsigende. Anonymkode: 7f0dc...81e 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte er det mødre som gir opp? Trodde vi var vinnerne i slike saker. Kanskje det sier sitt om denne fyren? Anonymkode: 44169...89f Hvis du er en sånn en som tror at mødrene er selsagte vinnere i barnefordelingssaker, så kan du ha gått på en skikkelig smell her altså. Å du har hvor mange barn med hvor mange fedre som du tror du skal danse etter din pipe? Sier kanskje litt om deg hvis du virkelig trodde at mødrene alltid er vinnere. Anonymkode: 03d0c...5a5 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 (endret) Vanskelig å svare på når vi ikke vet mer om hva konflikter det er snakk om. Hadde det vært mitt barn og jeg visste jeg var god omsorgsperson hadde jeg gått rettens vei om far var en amøbe. Endret 5. august 2020 av WhisperingWind
Gjest MrTeddy29 Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 finnes alltid 2 verisjoner av en sak. Folk er veldig flinke til og sette sin partner i dårlig lys alt for fort uten at folk gir den virkelige sannheta
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 10 minutter siden, MrTeddy29 skrev: finnes alltid 2 verisjoner av en sak. Folk er veldig flinke til og sette sin partner i dårlig lys alt for fort uten at folk gir den virkelige sannheta Også her på Kerringguiden da 😮 Bare vent, snart kommer hylekoret som forteller ts hvilken drittsekk far er og at hun må stå på kravene sine. Har litt medlidenhet med ts jeg da, stakkars, hun trodde mødrene var vinnere i slike saker. Man må bare synes synd på sånne. Anonymkode: 03d0c...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også her på Kerringguiden da 😮 Bare vent, snart kommer hylekoret som forteller ts hvilken drittsekk far er og at hun må stå på kravene sine. Har litt medlidenhet med ts jeg da, stakkars, hun trodde mødrene var vinnere i slike saker. Man må bare synes synd på sånne. Anonymkode: 03d0c...5a5 Jeg har gjort alt jeg kan for å ikke gå til sak. Gjort alt for å samarbeide. Absolutt alt blir vridd på, løgner, sier en ting muntlig som han nekter for skriftlig. Jeg har fått nok og i dag snakket jeg med en advokat. Om jeg klarer det økonomiske med å gå til sak så kan det tenkes samværet blir halvert. Det ser veldig dårlig ut for far, håper bare jeg klarer å stå i det. I verste fall må jeg holde tilbake samvær og ha besøksforbud. Anonymkode: 44169...89f 1
Villa2000 Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Han styrer, kontrollerer, lyver, ombestemmer seg i hytt og pine. I 2.5 år har han gjort alt han kan for å gjøre samarbeidet tyngst mulig. Jeg er så lei av evig konflikt og kamp at jeg omtrent spyr. Nå har jeg gitt slipp på tiden min med barnet, far får mer enn meg fordi jeg ikke orker å kjempe mer. Jeg har flere barn jeg må tenke på i husstanden og føler meg helt grusom som gir meg slik. Noen andre som bare gir opp og mister tid med barnet sitt pga en part er slik? Håper ikke barnet mitt føler seg forlatt av meg i oppveksten pga dette, men jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 44169...89f Er ikke så mye å si ut fra hva du skriver. Dersom alt er muntlig uten noen avtale så er det vel ikke noe å bekymre seg for? Hvem har hovedomsorgen i dag? 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort alt jeg kan for å ikke gå til sak. Gjort alt for å samarbeide. Absolutt alt blir vridd på, løgner, sier en ting muntlig som han nekter for skriftlig. Jeg har fått nok og i dag snakket jeg med en advokat. Om jeg klarer det økonomiske med å gå til sak så kan det tenkes samværet blir halvert. Det ser veldig dårlig ut for far, håper bare jeg klarer å stå i det. I verste fall må jeg holde tilbake samvær og ha besøksforbud. Anonymkode: 44169...89f Men HVA er problemene og konfliktene?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Han styrer, kontrollerer, lyver, ombestemmer seg i hytt og pine. I 2.5 år har han gjort alt han kan for å gjøre samarbeidet tyngst mulig. Jeg er så lei av evig konflikt og kamp at jeg omtrent spyr. Nå har jeg gitt slipp på tiden min med barnet, far får mer enn meg fordi jeg ikke orker å kjempe mer. Jeg har flere barn jeg må tenke på i husstanden og føler meg helt grusom som gir meg slik. Noen andre som bare gir opp og mister tid med barnet sitt pga en part er slik? Håper ikke barnet mitt føler seg forlatt av meg i oppveksten pga dette, men jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 44169...89f Tror du er i samme situasjon som mange menn oppigjennom historien. De har liksom forlatt sine barn. Sannheten er nok ofte at de ble skvist ut av mor som hadde velferdsstaten på sin side. Sånn er det ofte fortsatt. Men vi er noen menn som greier å nyttegjøre oss av at regelverket er kjønnsnøytralt. Etter flere år i retten har jeg fått omsorgen. Mor har hele tiden påstått at jeg lyver, men heldigvis har jeg tatt alt skriftlig med henne og har kunnet dokumentere øvrig oppfølgning av de små også. Det er slitsomt å samarbeide med barnemor fordi hun bare tenker på seg selv (må få lov til å være mor). Likevel og selv om jeg ikke orker trynet hennes, får hun mer samvær enn det hun har krav på. Sett barna først! Unngå å bringe saken inn i rettssystemet hvis du kan (unntak er vold mot barnet og rus). Anonymkode: f7d46...0f1 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du er i samme situasjon som mange menn oppigjennom historien. De har liksom forlatt sine barn. Sannheten er nok ofte at de ble skvist ut av mor som hadde velferdsstaten på sin side. Sånn er det ofte fortsatt. Men vi er noen menn som greier å nyttegjøre oss av at regelverket er kjønnsnøytralt. Etter flere år i retten har jeg fått omsorgen. Mor har hele tiden påstått at jeg lyver, men heldigvis har jeg tatt alt skriftlig med henne og har kunnet dokumentere øvrig oppfølgning av de små også. Det er slitsomt å samarbeide med barnemor fordi hun bare tenker på seg selv (må få lov til å være mor). Likevel og selv om jeg ikke orker trynet hennes, får hun mer samvær enn det hun har krav på. Sett barna først! Unngå å bringe saken inn i rettssystemet hvis du kan (unntak er vold mot barnet og rus). Anonymkode: f7d46...0f1 Har begynt å tenke at far snart få ta over hovedomsorgen, så får jeg melde han til bv om det går galt. Anonymkode: 44169...89f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å tenke at far snart få ta over hovedomsorgen, så får jeg melde han til bv om det går galt. Anonymkode: 44169...89f Hva er problemet ditt? At far har egne meninger og ikke gjør som du sier? Hva om far er en bedre egnet omsorgsperson enn deg og får hele omsorgen? Anonymkode: 03d0c...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er problemet ditt? At far har egne meninger og ikke gjør som du sier? Hva om far er en bedre egnet omsorgsperson enn deg og får hele omsorgen? Anonymkode: 03d0c...5a5 Problemet er nok at hun, som mange mødre nå fremover, kan ikke kontrollere fedrene gjennom barna lenger. Han ville ha barnet nok 50/50 som reduserer inntekten hennes bestandig. Barna er ofte brukt som økonomiske gisler overfor fedrene. Anonymkode: f8928...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er nok at hun, som mange mødre nå fremover, kan ikke kontrollere fedrene gjennom barna lenger. Han ville ha barnet nok 50/50 som reduserer inntekten hennes bestandig. Barna er ofte brukt som økonomiske gisler overfor fedrene. Anonymkode: f8928...dd3 Selv om dette høres ut som et useriøst innlegg er det faktisk endel sannhet i det, uten at man kan direkte si dette gjelder denne saken. Jeg har selv daglig omsorg for mine barn, og opplever det motsatte - en mor som truer med om jeg ber om bidrag så har hun ikke mulighet til å ha barna på samvær. Jeg vil tro dette ikke bare gjeld mødre - det kan nok komme fra begge kjønn. Poenget er noen faktisk virker å bruke barna til «økonomisk vinning». Anonymkode: 7f0dc...81e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå