AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 jeg er arbeidsgivere til to polakker som kommer til norge 14.eller 15.august. per i dag er det ingen karantene når de kommer til norge. og hvis reglene endres den dagen de kommer til landet, hva gjør jeg?🤷♀️er de bundet eller ikke? jeg er fristet til å sparke alle og legge ned firmaet, om de må i karantene. klarer ikke å finne erstattere, pluss at jeg skal opereres den uken de skal begynne😓what to do. hadde jeg hatt god inntekt hadde jeg akseptert mer-men har ikke det. er veldig skuffet over at de ikke kommer en uke tidligere, slik at det ikke er jeg som blir straffet av evt karantene😏vel vel, spørsmålet er egentlig bare om de er bundet av karantene Anonymkode: 6278e...02d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Hvorfor er det så viktig å unngå karantenen når de like gjerne kan ta med seg smitte selv om de kommer før karantenen fjernes? At et land er på grensen til å bli rødt, men fortsatt grønt, betyr absolutt ikke at det er smittefritt. Forstår at situasjonen er veldig kjedelig for deg, men det er enda kjedeligere å bli syk fordi andre så vidt klarte å unngå karantenereglene; slik situasjonen er idag, kan man dessverre ikke satse på å ansette folk fra utlandet uten at det oppstår problemer. Beklager, men slik er verden blitt etter koronaen. Anonymkode: 622c6...b16 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Er du sjef på Hurtigruten?... Anonymkode: daaf1...c42 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig å unngå karantenen når de like gjerne kan ta med seg smitte selv om de kommer før karantenen fjernes? At et land er på grensen til å bli rødt, men fortsatt grønt, betyr absolutt ikke at det er smittefritt. Forstår at situasjonen er veldig kjedelig for deg, men det er enda kjedeligere å bli syk fordi andre så vidt klarte å unngå karantenereglene; slik situasjonen er idag, kan man dessverre ikke satse på å ansette folk fra utlandet uten at det oppstår problemer. Beklager, men slik er verden blitt etter koronaen. Anonymkode: 622c6...b16 jeg ville i utgangspunktet ha de i karantene uavhengig av regelverket(enig med deg), men har ikke mulighet å betale lønn for to personer pga selvpålagt karantene Anonymkode: 6278e...02d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du sjef på Hurtigruten?... Anonymkode: daaf1...c42 haha nei Anonymkode: 6278e...02d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Skal du gi folk sparken om de må i karantene? Da er du i utgangspunktet en elendig og useriøs arbeidsgiver. Anonymkode: bbe1a...433
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du gi folk sparken om de må i karantene? Da er du i utgangspunktet en elendig og useriøs arbeidsgiver. Anonymkode: bbe1a...433 det er ikke et ønske. men som syk arbeidsgiver med et firma som nesten ikke har overskudd, er det begrenset hva jeg orker. særlig siden jeg nå skal opereres. jeg har holdt driften gående mest av samvittighet overfor dem. så liker ikke dine kommentarer. Anonymkode: 6278e...02d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Kan de komme før? Hvis de kommer i morgen eller torsdag, rekker de nesten ti dager før de skal starte. Tilby deg å betale ny billett og lønn for ti dager ekstra. Anonymkode: a077f...ba7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan de komme før? Hvis de kommer i morgen eller torsdag, rekker de nesten ti dager før de skal starte. Tilby deg å betale ny billett og lønn for ti dager ekstra. Anonymkode: a077f...ba7 det var dessverre uaktuelt å komme tidligere. er veldig mye problemer rundt ferier; type 3 uker juleferie og masse problemer for meg. er veldig fornøyd med jobben de gjør, og tror jeg er en snill arbeidsgiver. men nå når jeg er så syk og sliten får jeg lyst å gi opp🙈har alltid vært en stor belastning med dårlig kommunikasjon fordi de ikke snakker engelsk. ser jo at mange blir utnyttet; sånn som de jordbærplukkerne. men det er søren ikke lett å være snill arbeidsgiver hele tiden🤷♀️ Anonymkode: 6278e...02d
Anbefalte innlegg