Gå til innhold

Ring med sten/perle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere med forlovelsesring med en sten eller perle, har dere alltid på dere den? I hvilke sammenhenger er den upraktisk? Er det lett å dulte borti ting og ev ødelegge den? (Jeg er en klossmajor 😂

og byttet dere ut den mot en glatt giftering, bruker begge eller bruker begge, men kan ta av forlovelsesringen Ved behov?

Vurderer forlovelsesring med sten, men jeg er ikke så vant til å gå med smykker 😄

Anonymkode: 9f860...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig liker jeg ikke ringer med steiner eller perler. Mest fordi all slags skitt og møkk setter seg ned i kriker og kroker under steinen, i festet og langs kantene etc, og derfor må man huske å ta den av og på seg hver bidige gang man skal lage mat eller gjøre et eller annet. Av og på hele tiden. Og ring med diamant i, som hekter seg fast i alle tråder på klær og drar ut tråder i strikkete plagg osv. Nei, det gadd ikke jeg. 

Vi valgte å bruke gifteringene som forlovelsesringer. Helt glatte gullringer, uten noe sted skitten kan sette seg fast. Det valget var jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker forlovelsesringen min, men den har ganske stor diamant, og blir veldig topptung. Det vil si at den har lett for å tippe litt rundt på fingeren. Den er i det hele tatt upraktisk når jeg skal bruke hånda noe særlig. Jeg falt for øvrig på glatta og skrapte den litt, men det kan lett skje med en glatt ring også.

I det daglige bruker jeg kun gifteringen. Forlovelsesringen tar jeg gjerne på en gang eller to i løpet av en uke, for å pynte meg litt. 

Anonymkode: 834d4...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forlovelsesring med 3 diamanter på, er ikke gift riktig ennå så har kun den. Den har ikke vært spesielt mye i veien sånn generelt sett, men jeg tar den av hver gang jeg trener eller om jeg skal lage noe mat/ bakverk som krever at man jobber med hender. Jeg ser ikke noe problem med å ta den av når jeg trenger det.

Jeg likte heller ikke smykker før jeg ble forlovet og trodde jeg kom til å ha store problemer med å bruke ring, men det er ikke noe problem. Føler meg nesten litt naken uten den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, man bør jo ta av seg ringen uansett om den har stener på seg om man skal vaske hendene og lage mat.. Er ekkelt med folk som ikke tar av ringen når de vasker hendene, og så står og knafser oppi brøddeigen.. 

Anonymkode: 60bc4...018

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, man bør jo ta av seg ringen uansett om den har stener på seg om man skal vaske hendene og lage mat.. Er ekkelt med folk som ikke tar av ringen når de vasker hendene, og så står og knafser oppi brøddeigen.. 

Det må da være fordel å ha på ringen når man vasker hendene, slik at også denne blir vasket. Med mindre den er veldig bred og det samler seg mye smuss under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar alle. Selvsagt kommer jeg til å ta av den når jeg vasker hender og baker mm, men jeg tenkte mer sånn utenom slike opplagte ting. Om den er mye i veien da. 
Det med at den setter seg fast i gensere osv har ikke jeg tenkt på engang, så det må jeg ta med i betraktning når jeg velger ring. 
Har falt veldig for en, men den er nok ikke spesielt topptung. Tror jeg skal besøke gullsmeden og prøve litt ringer og kjenne litt på det. 

Veldig vanskelig valg dette altså 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Kritt skrev:

Det må da være fordel å ha på ringen når man vasker hendene, slik at også denne blir vasket. Med mindre den er veldig bred og det samler seg mye smuss under.

Nei. Det samler seg bakterier under ringen. I helsevesenet SKAL man derfor å gå uten ring, selv om skremmende mange bryter reglene og driter i det. 

Man tar av seg ringen, og vasker den separat. Så beholder den av så lenge man holder på med ting som krever god hygiene, som matlaging (ihvertfall om man skal servere til andre, altså, ikke så nødvendig om man skal klesse en hvitostsnai på sin egen skive). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har enstens forlovelsesring (av typen det stenen er ganske utstående) og glatt giftering sammen. Har egentlig ingen problemer knyttet til det. Eneste må være er at jeg har skrapt opp mannen min litt innimellom- men han har ikke noe i mot det 😇😊

Anonymkode: 4adf3...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva med ferskvannsperle? Kan denne lett knuses/ødelegges om jeg klarer å slå den borti noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med ferskvannsperle? Kan denne lett knuses/ødelegges om jeg klarer å slå den borti noe?

Perler er ikke veldig solide, og særlig festet blir vel gjerne et svakt punkt. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ble en enkel ring uten stener. Turte ikke ta sjansen på med sten/perle siden jeg er så klumsete osv. Fikk tips av noen andre om at ferskvannsperle ikke hadde passet for meg siden man må huske på å ta av seg ringen når man bader eller ellers har hendene i vann, og de blir fort ødelagte

Så siden vi bare var frem og tilbake med hva slags ringer vi skulle ha så bare dro vi til gullsmeden i dag og fant et par ringer som vi bestilte. Så nå trenger vi ikke tenke mer på det 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har diamantring. Den stikker ikke like mye ut som de klassiske en-steins ringene, det ønsket jeg meg ikke heller. De er fort i veien (se for deg hvor mange strømpebukser som blir ødelagt)

Jeg har ikke hatt min så lenge, men har til nå kun tatt den av for hagearbeid og baking :)

Bra du fant noe som passer deg, det er det viktigste!

Anonymkode: 66895...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har diamantring. Den stikker ikke like mye ut som de klassiske en-steins ringene, det ønsket jeg meg ikke heller. De er fort i veien (se for deg hvor mange strømpebukser som blir ødelagt)

Jeg har ikke hatt min så lenge, men har til nå kun tatt den av for hagearbeid og baking :)

Bra du fant noe som passer deg, det er det viktigste!

Anonymkode: 66895...28b

Ja jeg kikket litt på ringer hvor stenen ikke var så fremtredende også, men fant ingen jeg likte helt der. Og siden mannen fant en ring han likte med en gang så kikket jeg på andre ringer. Det ble ikke en typisk forlovelsesring akkurat, men en ring som jeg syns var pen og som passer meg/min personlighet ganske godt. Det er en ring jeg kan bruke resten av livet og det er det viktigste selv om det kanskje blir en ring til når vi gifter oss

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ganske stor diamant på min. Tar kun ringen av når jeg skal dusje, gjøre rent eller trene med vekter. Da legger jeg den et trygt sted. Du blir vant til å bruke den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...