Gå til innhold

Luringer fra Balkan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til en familie, som kom til Norge på 90-tallet, som grovt har utnyttet det norske sosialsystemet i over 20 år. Et ektepar med 3 barn. Kvinnen har aldri jobbet, men levd på stønader som ufør og skilt på papiret, for å kunne motta mest mulig barnetrygd, kommunal bolig til alle barna ble 18 år osv. Samtidig har de eid flere leiligheter, som de har leid ut og tjent penger på. Leilighetene har de bare satt i barnas navn ettersom de ble 18 i tur og orden. Dette ekteparet har bodd sammen hele tiden, men mannen har hatt egen adresse, ettersom de liksom er skilt. Da siste barnet ble 18, måtte de krype til korset og flytte inn i sin egne, nedbetale leilighet, siden de da ikke fikk støtte til kommunal leilighet lengre. Hva gjør man med slikt? Skal de bare få leve videre uten noen som helst konsekvenser? 

Anonymkode: cb402...b4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps: Var usikker på hvilket emne jeg skulle sette denne under.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett dette skje i 20 år, så tenker jeg at det er for sent å gjøre noe nå.

Anonymkode: f8225...c01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett dette skje i 20 år, så tenker jeg at det er for sent å gjøre noe nå.

Anonymkode: f8225...c01

Nei, jeg har ikke sett det skje i 20 år, men infoen har kommet gradvis frem de siste par år. 

Gjest Alterego666
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke sett det skje i 20 år, men infoen har kommet gradvis frem de siste par år. 

Så du forstår at dette godt kan være bygdesladder?

Men sett at dette stemmer:

Hvorfor varsler du ikke NAV? Uansett om de er fra Balkan eller Byrkjelo, så vil NAV granske dette. En stor andel trydgesvindel blir oppdaget etter tips fra publikum. 
Det er en unnlatelsessynd å kjenne til slikt uten å varsle, men bare peke på at de er fra Balkan som om det er årsaken.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Alterego666 skrev:

Så du forstår at dette godt kan være bygdesladder?

Men sett at dette stemmer:

Hvorfor varsler du ikke NAV? Uansett om de er fra Balkan eller Byrkjelo, så vil NAV granske dette. En stor andel trydgesvindel blir oppdaget etter tips fra publikum. 
Det er en unnlatelsessynd å kjenne til slikt uten å varsle, men bare peke på at de er fra Balkan som om det er årsaken.

Det er ikke bygdesladder. Barna har røpet seg flere ganger. Vet også hvilken leilighet de eide og navn på tidligere leietakere. Har flere fakta. At jeg nevnte Balkan var kanskje unødvendig, men sånn er det. Så da varsler en NAV, greit å vite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke greier å Google seg fram til hvor en anmelder slikt, men spør her, da tenker jeg at Balkan var vesentlig for TS å nevne.

Anonymkode: 4e7e3...30e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om en ikke greier å Google seg fram til hvor en anmelder slikt, men spør her, da tenker jeg at Balkan var vesentlig for TS å nevne.

Anonymkode: 4e7e3...30e

Ja, klart det er ekstra provoserende at folk som flykter fra krig og blir varmt mottatt her i Norge, velger å snylte på velferdssystemet. Ser at jeg burde vært politisk korrekt, og unnlatt å skrive hvor de var ifra.  Men jeg valgte å skrive det. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bygdesladder. Barna har røpet seg flere ganger. Vet også hvilken leilighet de eide og navn på tidligere leietakere. Har flere fakta. At jeg nevnte Balkan var kanskje unødvendig, men sånn er det. Så da varsler en NAV, greit å vite.

Gjør borgerplikten din. Får det ikke konsekvenser, vet du at alt er legit, og du slipper å uroe deg. Er det reelt, vil de bli straffet og urettmessige beløp blir krevet tilbake. Jeg mener foreldelsesfristen for trygdesvindel er ti år. Alle overføringer er lette å spore, så etterforskningen er billig, treffsikker og effektiv.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg milevis unna. Om du gjør det kan det få store konsekvenser for deg. 

Anonymkode: a0f2f...56e

Gjest Alterego666
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde holdt meg milevis unna. Om du gjør det kan det få store konsekvenser for deg. 

Man kan varsle anonymt. Man varsler gjennom servere som gjør varsleren usporbar.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du utdype konsekvenser?

Skrevet

Ifølge en annen tråd her på KG skal man ikke legge seg opp i hvordan andre tjener til livets opphold. 

Anonymkode: c30ad...d16

Skrevet

Ryddet for nedsettende innlegg.

Edie, adm.

Skrevet

Norge har en alvorlig lidelse som kalles snillisme 😞 . Og de som taler i mot dette kalles rasister. Klart vi skal hjelpe de som trenger det men det må være en viss rettferdighet og likhet i hvordan vi behandler de som kommer fra "utlandet" og de som er etniske nordmenn- og kvinner. Det er det dessverre ikke i dag og det skaper rasisme.
Ære være de som kommer med ærlige hensikter, lærer språket vårt og yter en innsats i arbeidslivet og sosialt. Det er mange som gjør det, men enda flere som bare utnytter systemet og snillismen vår.
Jeg ville rådet TS til å melde fra om forholdet som er avdekket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...