Gå til innhold

Når det står at oppstart i jobben er 6 dager etter søknadsfrist i en stillingsutlysning..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere de er villig til å være litt fleksible med oppstart da? Det er jo ganske vilt å forvente så rask oppstart?

Anonymkode: 2a4e3...94a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobben er nok ment for en intern som allerede jobber der.. 

Anonymkode: b91a0...484

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb er det? Stillingsprosent? Utdanningskrav?

Anonymkode: b232f...3a0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere de er villig til å være litt fleksible med oppstart da? Det er jo ganske vilt å forvente så rask oppstart?

Jeg tenker at de ønsker oppstart så snart som mulig, men antar de vil være litt fleksible for rette kandidaten. Med mindre de MÅ ha en med en gang.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags jobb er det? Stillingsprosent? Utdanningskrav?

Anonymkode: b232f...3a0

Barnehagelærer, 80%

AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, denne jobben er allerede besatt men de må legge den ut på grunn av regelverket. Drit irriterende å søke på sånne jobber og nå har jeg en sånn selv 😛 Jobben min er satt til oppstart en uke etter søknadsfrist. Dette som regel fordi HR har vært alt for treige med å legge ut stillingen..Dette er likevell typisk i kommunale stillinger.

Anonymkode: f7c80...67e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å være at stillingen er tiltenkt noen konkrete personer, det kan faktisk også være at de bare er tragisk sent ute med å utlyse. Der jeg jobber, i offentlig sektor, har det i alle fall skjedd flere ganger at oppstartsdato er satt til rett etter, eller til og med på, søknadsfristen. (Jeg har ikke noe med stillingsutlysninger å gjøre.) Da er det snakk om yrker som krever høy utdannelse og det er veldig viktig å finne riktig kandidat/de må velge den beste søkeren, ikke stillinger av typen "trenger ryddehjelp, søknadsfrist snarest".  Det kan jo selvfølgelig hende at stillingen allerede "er besatt", men det MÅ altså ikke alltid være sånn.

Anonymkode: 78ce7...542

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...