Gå til innhold

Værste/kleine opplevelse/hendelse i konfirmasjoner du har vært i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det var en tråd om dårlig bryllup og utdrikningslag. Morsomt om folk vil dele kleine, dårlige eller morsomme opplevelser de har hatt i konfirmasjoner.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri møtt faren min så lenge jeg kan huske, da han aldri har hadd ønske om å ha kontakt med meg, samt at han jobbet svart for å slippe å betale bidrag..  Så har dølt meg uønsket av han hele livet.
Gjett hvem som kom etter konfirmasjons gudstjenesten under fotograferingen å introduserte seg som faren min.. Var litt av et sjokk for 15år gamle meg..

Anonymkode: c9135...a8a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis pleier folk å oppføre seg i konfirmasjoner. Og det er aldri fyll, og programmet og rammene er veldig klare. Så ille/kleine/flaue har ikke konfirmasjoner vært. 
En bekjent hadde lagd lapskaus/gryte dagen før, og den hadde blitt sur i løpet natta, men han klarte å skaffe mat nok til et koldtbord om morgenen. Litt stressa da. I min brors konfirmasjon var filmrullen/kameraet ødelagt, så mine foreldre hadde ingen bilder, føltes som en katastrofe der og da. Litt anstrengt når noen med skilte foreldre konfirmerer seg, og man møter eksen og den andre familien for første gang på mange år, men litt fint også. En jeg grudde for der konfirmanten bodde i midlertidig fosterhjem mot foreldrenes vilje og foreldrene hadde selskapet, ble veldig fin. 

Anonymkode: 217ac...145

Skrevet

Jeg hatet å bli konfirmert. Jeg fikk dessverre ikke bestemme selv. Det verste var vel at jeg måtte stille meg opp slik at tanter og onkler kunne ta bilder av meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å være i konfirmasjon hvor det ble servert hjemmebrent. Dette var på 80-tallet, på landsbygda. Konfirmantens far og storebror ble dritings og begynte å slåss utenfor selskapslokalet, og mor og konfirmant gråt og skrek at de måtte gi seg. Skikkelig tragisk. Ikke min familie, heldigvis, jeg var med kjæresten min dit. 

Anonymkode: 54c99...e22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker min konfirmasjon som bare flau og ekkel, men det var vel egentlig bare fordi jeg var så sykt hormonell og nettop kommet i puberteten (var seinere enn andre jenter). Jeg ble konfirmert i 2004. Livet mitt dreide seg om å late som jeg var anonym popstjerne for gutter på MSN, spille Snake  og bestille ringetoner på min Nokia, og kysse på plakater og CD-plater med hotte kjendiser på. 

De hadde laget egne sanger med melodier til kjente sanger. Og de sang så mye teit om meg. Bla. A. I sangen fra mine foreldre, sang de et eller annet "og snart blir du voksen og hva skal du da bli, kanskje fotomodell?". 

Jeg hadde tilfeldigvis vært på en modellcasting for moro skyld, liten dritt på 155cm der, blonde striper med masse ettervekst, mens de andre jentene var høye og kule, så ut som 25åringer selv om de var jevngamle. Så jeg fikk selvfølgelig ikke callback, gikk der bare utav nysgjerrighet. 

Så da de sang dette, ble jeg helt kaotisk i pubertal-hjernen min, og var så redd for at alle trodde jeg ønsket å bli modell, og om alle lo av meg på innsiden, som trodde jeg kunne bli modell når jeg tydeligvis ikke var pen eller høy nok! 

Så jeg måtte kvele gråt og stoppe meg fra å løpe ut på dramatisk vis. 

I tillegg hadde de masse bilder av meg i dette sangheftet, og på denne sangen som stresset meg sånn hadde de inkludert et nytt bilde av meg der jeg holdt opp en sak som jeg hadde skrevet "I love Jeremy Sumpter ❤️" på. Og min crush på denne ukjente skuespilleren var jo superhemmelig! 😂 Sånn går det når man tar bilder med foreldrenes digitalkamera. 

Jeg er så glad for at ungdomsskolen er over og lenge siden. 

Anonymkode: 18953...78e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det flaueste var i en konfirmasjonstale fra foreldre til konfirmant, der mor hadde mange historier om hvor glad sønnen var i pupp som liten. Det var bare flaut for en 15 år gammel gutt..

Anonymkode: f8b63...01d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...