AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Slik som situasjonen er i dag er det uaktuelt å reise til Danmark eller Sverige for å ta NIPT. Eneste alternativet akkurat nå er jo å bestille kit, ta blodprøvene her og sende tilbake. Er det noen her som har gjort dette nylig? Valgte dere klinikk i Sverige eller Danmark? Var det uproblematisk å sende og å få det frem i tide? Anonymkode: a44bc...03b
Bridezilla2019 Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Sendte mitt kit i går! Helt uproblematisk til nå, men ikke fått svar enda da 😅 Bestilte fra Ultralydklinikken, Danmark. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Samme som over, bare at jeg tok prøven i dag. Forrige gang dro jeg til køben og tok på ultralydklinikken der, denne gangen bestilte jeg kit fra samme stedet. Tok prøven hos fastlegen. De ante ikke hva NIPT var for noe, til tross for at det er stort legekontor med masse leger.. Hverken legen eller helsesekretæren som skulle ta prøven.. Men ikke noe problem å få tatt den, og sendt den med dhl. Har til gode å få svar, da, men selve prøvetakingen gikk nå greit. Men hør med legen din først. Det er fremdeles noen fastleger som ikke vil ta den, siden lovendringen ikke har trådd i kraft ennå. Anonymkode: 82676...c94 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Jeg sendte til Belgia for et par uker siden. Det var veldig stressende, men mest pga ytre forhold. Legekontoret ville ikke ta prøven, de mente det var en privat tjeneste. Jeg måtte etter mye om og men finne en privat lege som gikk med på det fordi han mente jeg hadde rett til å vite, men jeg fikk ikke lov til å si til noen at han hadde tatt den. Forsendelsen til Belgia tok en evighet pga Bring, da prøven endelig ble analysert var den vel 10 dager gammel. Fordelen med Belgia er at de analyserer på egen lab, Ultralydklinikken feks bruker et lab i USA. Hvis du bor på Østlandet vil du antagelig få svar 1-2 dager etter du tar prøven hvis du velger Belgia. Bring brukte 8 dager fra meg til Lillestrøm. Anonymkode: 80001...208
Klougart Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 3 timer siden, Bridezilla2019 skrev: Sendte mitt kit i går! Helt uproblematisk til nå, men ikke fått svar enda da 😅 Bestilte fra Ultralydklinikken, Danmark. Samme her. Sendte for et par dager siden. Var ganske knirkefritt opplegg med gode instrukser fra Ultralydklinikken.dk. Nå venter jeg på svar!
Bridezilla2019 Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 2 timer siden, Prelunia skrev: Når må man ta det? Altså i hvilken uke ? Tror det er litt forskjellig, men den jeg tok kunne tas fra 9+0.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 13 timer siden, Prelunia skrev: Når må man ta det? Altså i hvilken uke ? De ulike testene kan tas til litt ulike tider. Harmony kan tas fra 10+0, mens panorama kan tas fra 9+0. Anonymkode: 82676...c94
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 Hvordan går man frem for å få tatt blodprøven? bestiller man en vanlig legetime, drar opp prøvekit'et fra veska og spør fint om de kan tappe litt blod? Er de legen som gjør det eller sender de deg på labben? Anonymkode: 15e5d...94b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går man frem for å få tatt blodprøven? bestiller man en vanlig legetime, drar opp prøvekit'et fra veska og spør fint om de kan tappe litt blod? Er de legen som gjør det eller sender de deg på labben? Anonymkode: 15e5d...94b Spør legekontoret ditt før du bestiller kit. Som sagt, de ville ikke hjelpe meg med denne blodprøven, selv om jeg stod for alt av utstyr OG det ble lov 1/7. Anonymkode: 80001...208
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går man frem for å få tatt blodprøven? bestiller man en vanlig legetime, drar opp prøvekit'et fra veska og spør fint om de kan tappe litt blod? Er de legen som gjør det eller sender de deg på labben? Anonymkode: 15e5d...94b Hør med legekontoret FØR du bestiller kit'et.. Kjipt å stå der med et kit til 7000 kr og så får du ingen til å ta blodprøven. Jeg hørte med legekontoret først, så bestilte jeg kit, og så bestilte jeg en vanlig legetime og ble sendt på laben for å ta prøven. Det er ikke legen som tar blodprøve, den blir tatt av helsesekretærene, akkurat som vanlige blodprøver. Anonymkode: 82676...c94
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Hvor går man om fastlegen ikke vil? Anonymkode: 15e5d...94b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor går man om fastlegen ikke vil? Anonymkode: 15e5d...94b Prøv en privatklinikk, eller en annen lege. Anonymkode: 82676...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå