Jens Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Jobber på ett kontor. Mine arbeidsoppgaver består i å lage lunsj til alle ansatte, organisere møter, samt møtemat, sitte på sentral bord og ta imot gjester. Nå i disse korona tider er det verken felles lunsjer, møter eller mye besøk. Jeg sitter og kjeder meg nesten hele dagen. Merker jeg blir gal av det. Har sagt ifra til sjefen min at jeg har for lite å gjøre. Kan jeg be om kortere arbeidstid for en periode? Jeg driver å pusser opp hjemme, så har egentlig mye jeg burde vært hjemme for og føler jeg kaster bort dagene på jobben. Noen tips til hvordan vi løser dette?
Million Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 (endret) Om du permitteres, så går du automatisk kraftig ned i lønn. Da ville jeg heller sittet og kjedet meg med en bok på jobben til full lønn. Så nei, jeg ville ikke permittert meg selv om jeg var i dine sko. Endret 4. august 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Det må foreligge saklig grunn. Anonymkode: 10a55...880
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 4 minutter siden, Million said: Om du permitteres, så går du automatisk kraftig ned i lønn. Da ville jeg heller sittet og kjedet meg med en bok på jobben til full lønn. Så nei, jeg ville ikke permittert meg selv om jeg var i dine sko. Enig! Hadde tatt det som en mulighet til å lese bok/strikke eller lære noe nytt(f eks noe studie eller annet interessant). Anonymkode: b99c7...1d7
Susan Sto Helit Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Jeg ville tatt en prat med arbeidsgiver om saken, og forsøkt å finne en løsning som passer alle. MÅ du være fysisk tilstede på jobben hele tiden? Kanskje kan du få til helt eller delvis hjemmekontor, og sitte hjemme og "tvinne tommeltotter" istedenfor på jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå