Gå til innhold

Skulderoperasjoner - dine erfaringer og eventuelt anbefalinger på private klinikker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Jeg er en kvinne på 28 år som har hatt kronisk betennelse i skulderen i 1,5 år nå. Skaden min oppsto etter en treningsøkt (styrke). Det er ikke funnet noe på MR, men jeg skal ta kontrastvæske MR om et par uker hvor vi håper det vil gjøres funn. Jeg har prøvd utrolig mye behandling og opptrening og har jobbet hardt hele veien for å komme meg ut av denne tilstanden. Jeg har jobbet redusert hele perioden jeg har hatt skade og er nå, dessverre, på AAP.

Min manuellterapeut med 25 års erfaring mener at jeg nå bør opereres. Det vil i så fall være snakk om en kikkehullsoperasjon i skulderen. Dette fordi jeg responderer utrolig dårlig på opptrening, og ofte får tilbakefall selv av enkle mobilitetsøvelser. Jeg har tendenser til begynnende frozen shoulder, noe som kan skje når man går med langvarige skader i skulderen. I tillegg har jeg fått kortison 3 ganger pga. slimposebetennelse. Jeg har betennelse i supraspinatus og biceps, blant annet. Kanskje er det veldig trangt i skulderen min nå, det kan i tillegg være snakk om en liten seneskade eller skade på minisk (labrum) og/eller leddkapselen.

Jeg opplever det offentlige helsevesenet som utrolig tregt. Jeg vurderes nå for operasjon på Lovisenberg, men har skjønt at de er utrolig strenge med hvem som får operere. 

Det jeg lurer på er om noen har foretatt slik operasjon tidligere? Hva var diagnosen din, i så fall? Noen som har operert kun pga. kronisk betennelse uten andre funn? Hvordan ble resultatet? 
Dersom jeg må foreta operasjonen på privat sykehus, er det noen som har gode erfaringer med noen klinikker?  Jeg bor i Oslo. 

Setter enormt stor pris på svar og hjelp i denne vanskelige situasjonen. 

Endret av sunnaen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så er det offentlige preget av byråkrati og innsparing. Så ville nok gått privat.

MR vil ikke alltid vise problemet, men dette kommer også ann på bilderserier. Det offentlige tar så få som mulig for å slippe å behandle deg, slik er dessverre sannheten.

Jeg vil anbefale:

https://faustmedisinskesenter.no/fagomrader/ortoped/

Han har insta: https://www.instagram.com/ortopedsundoen/

Meget dyktig, få han til å sende deg på MR som han bestiller. Skriv mail å forklar alt du vet.

Anonymkode: 991f9...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...