Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gutt på 4 år som er veldig krevende og urolig. Han er under observasjon i barnehagen, og vi skal nå starte en kartlegging og få henvisning til BUP. Hs sa at hun skulle sende henvisning for å få gå på ett kurs som heter PMTO. Da det har veldig god effekt på barn med atferdsvansker, og spesielt ADHD. Jeg har ikke lest eller hørt så mye om PMTO men igjen hørt om COS, men HS sa at PMTO er bedre mtp utfordringene vi har. Noen som har kjennskap til det? 

Anonymkode: f8599...e23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke førstehåndserfaring, men kjenner flere som har fått PMTO-veiledning. De har vært veldig fornøyde, og det har vært til hjelp. PMTO-veilederen ble som en støttespiller for å fremme barnets behov i samarbeid med skole, PPT osv. 

Og så tror jeg man lærer masse om seg selv som forelder, kunne ønske selv å få PMTO-veiledning, selv om det sikkert oppleves litt skummelt å få noen så tett innpå noe så privat og sårbart som foreldreskap er.

Anonymkode: 3605e...0dd

Skrevet

COS handler om hvordan man kan lese og sikre barnets behov for trygghet, samt hvordan vår egen usikkerhet kan påvirke barnet.

PMTO er håndfaste teknikker for hvordan å oppnå best mulig samarbeid mellom barn og voksne.

Begge deler er egentlig vanvittig nyttig, og noe *alle* foreldre burde fått et tilbud om innføring i. 

Vi har blitt kurset i begge deler og det har gitt oss verdifull innsikt i hvorfor barn oppfører seg som de gjør og hvordan vi kan håndtere det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...