Gå til innhold

Her er det noen som virkelig bør skamme seg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overrasker meg ikke det minste dessverre. 

Anonymkode: 2a51a...e7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Korrupt system, sannheten kommer alltid frem. 

Anonymkode: d3340...7bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting er at det er sånn det blir med et stort offentlig velferdssystem med for mange hull og litt for rause ordninger. Når noe er relativt lett å få gjennom svindel så er det en del som vil gjøre det. Det er et stort minus med velferdssystemet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Korrupt system, sannheten kommer alltid frem. 

Anonymkode: d3340...7bb

Jaggu sa jeg.

Anonymkode: e4bd7...1a9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting er at det er sånn det blir med et stort offentlig velferdssystem med for mange hull og litt for rause ordninger. Når noe er relativt lett å få gjennom svindel så er det en del som vil gjøre det. Det er et stort minus med velferdssystemet. 

Det er jo rart at NAV ikke sjekker med folkeregisteret. 

Men jeg regner med at disse bedriftene får klekkelige bøter. 

Det gjør jo privatpersoner om det utbetales feil. 

Skrevet

Æsj. Bare æsj! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rant skrev:

Æsj. Bare æsj! 

Ikke uff og fy?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke uff og fy?

Jo, glemte det. Takk. 

AnonymBruker
Skrevet

Haha! Hadde ledd fra graven om jeg hadde fått med meg at jeg var registrert i jobb😂

Men til alvor; om det oppdages må man jo tilbakebetale. Rart at folk tør.

Anonymkode: ff63e...a8e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke uff og fy?

Hahaha!

Anonymkode: ff63e...a8e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Det er jo rart at NAV ikke sjekker med folkeregisteret. 

Men jeg regner med at disse bedriftene får klekkelige bøter. 

Det gjør jo privatpersoner om det utbetales feil. 

Ja, men alle prosesser med mennesker i (som det jo er når det gjelder godkjenninger av stønader) så kan det gjøres feil, systemet kan dermed aldri bli vanntett nok. Jeg hadde heller foretrukket en mindre velferdsstat og et lavere skatte- og avgiftstrykk, og så kan man i større grad selv for bufre til de litt mer vanskelige tidene. Men det blir en annen diskusjon enn denne tråden tror jeg. 

Skrevet

Det er helt ubegripelig! Som eier av bedrift er jeg sjokkert! Vi får slikk og ingenting fordi vi følger regelverket og så holder andre på sånn!

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men alle prosesser med mennesker i (som det jo er når det gjelder godkjenninger av stønader) så kan det gjøres feil, systemet kan dermed aldri bli vanntett nok. Jeg hadde heller foretrukket en mindre velferdsstat og et lavere skatte- og avgiftstrykk, og så kan man i større grad selv for bufre til de litt mer vanskelige tidene. Men det blir en annen diskusjon enn denne tråden tror jeg. 

Da er det jo viktig at folk tjener nok til å kunne spare og få et buffer. Det er ingen automatikk i at lavere skatter gir mer penger til den enkelte. 

Ellers blir det slik som det er for mange i USA nå.

Uansett skattetrykk er det jo best at systemet er gjennomsiktig slik at misbruk lett oppdages. 

Jeg kunne tenke meg å vite navnet på bedriftene, det tror jeg vil ha en preventiv effekt. 

• Opprett ny...