Gå til innhold

Navnet Elliott

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2020 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Helt Ok, men høres jo engelsk ut. Jeg ville valgt et mer typisk norsk/finsk navn (de må vel finnes?)

Anonymkode: 180a2...1a3

Jeg skjønner godt at foreldrene vil ha et «nøytralt» navn som fungerer i begge land, og som eventuelt kan passe sammen med begges etternavn. Da egner typiske norske/finske navn seg dårligere, som f.eks Trym eller Väinö.

Anonymkode: f362b...d32

AnonymBruker
Skrevet

"Elliot Svensen"

HAHA

Ungen skal bli voksen, tenk på det.

Anonymkode: 7e55c...b90

• Liker 3
Skrevet

En utfordring kan vel være at et norsk navn fort vil bli antatt å være et svensk navn i Finland, og de kulturelle forskjellene mellom svensktalende og finsktalende finner er ganske stor.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

"Elliot Svensen"

HAHA

Ungen skal bli voksen, tenk på det.

Anonymkode: 7e55c...b90

Det er da virkelig ikke noe å le av. Jeg syns Elliot er et kjempefint navn.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Rosmarin(ert) skrev:

En utfordring kan vel være at et norsk navn fort vil bli antatt å være et svensk navn i Finland, og de kulturelle forskjellene mellom svensktalende og finsktalende finner er ganske stor.

Er de det? På hvilken måte mener du? Jeg oppfatter det ikke slik, og jeg har all familie i Finland. Det finnes dessuten mange familier som har innslag av begge «parter», det er ikke som om svensktalende og finsktalende har levd segregert i alle tider.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er de det? På hvilken måte mener du? Jeg oppfatter det ikke slik, og jeg har all familie i Finland. Det finnes dessuten mange familier som har innslag av begge «parter», det er ikke som om svensktalende og finsktalende har levd segregert i alle tider.

Segregert lever de ikke, nei. Men heter du Klaus, Erik eller Simon, eventuelt Fanny, Maria eller Sara, så vil de fleste anta at du er svensk-, ikke finsktalende. Det er nok av spøker om hvordan svensktalende finner bare bor i ett spesielt strøk i Helsinki, at de bare gifter seg med hverandre, og har lommer fulle av cash.

Sånn opplevde i det minste jeg Finland de 10 årene jeg bodde der. 

Skrevet

Ville heller gått for et norsk navn som er enkelt å uttale på engelsk. Elliott blir rart på norsk.

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke! Minner om Elliott Smith. En depressiv musiker som tok livet sitt. Forbinder det med selvmordet hans, rett og slett.

Anonymkode: a55a4...427

Skrevet

Nei nei nei. Høres ut som foreldrene febrilsk streber etter noe med det navnet der. Finnes ikke fint. Får assosiasjoner til folk som er litt «lost»

Anonymkode: 733a8...f59

• Liker 1
Skrevet

Grusomt på norsk, etter min mening, dessverre. 

Anonymkode: 8105c...6c1

Skrevet

Det blir rar uttalelse på norsk. Elli-jått. Fint navn når det sies med britisk engelsk. Forsåvidt amerikansk også. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir rar uttalelse på norsk. Elli-jått. Fint navn når det sies med britisk engelsk. Forsåvidt amerikansk også. 

Nei, man sier Elli-ått, ingen j. 

Anonymkode: 8b7f6...f4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...